Administrarea companiilor: deputații au votat pentru mai multă transparență privind taxele

f_200_200_15658734_00_images_2012_monden_Parlamentul_European2.jpgMarile companii și cele listate la bursă ar trebui să publice informații, pentru fiecare țară, privind profiturile, taxele plătite pe profit și subvențiile publice primite, au spus deputații miercuri în amendamentele la propunerea legislativă care are ca scop creșterea transparenței și încurajarea angajamentului pe termen lung al acționarilor față de companii. Deputații mai vor să le permită acționarilor să voteze în privința politicilor de remunerare a directorilor, cel puțin la fiecare trei ani.

“Votul este un pas important înainte pentru a încuraja companiile și investitorii către un proces de luare a deciziilor orientat pe termen lung și pentru a asigura mai multă transparență în administrarea companiilor europene și mai mult angajament din partea investitorilor instituționali și a administratorilor bunurilor”, a spus raportorul Sergio Cofferati (S&D, IT), după vot.

"Textul aprobat conține instrumente importante pentru a lupta împotriva evaziunii fiscale și evitării impozitelor, mai ales prin obligația de a raporta pe fiecare țară, ceea ce va asigura declararea deschisă de către multinaționale a taxelor pe care le plătesc în fiecare țară în care operează. Nu putem rata această ocazie, mai ales după Luxleaks și alte scandaluri”, a mai spus el.

Noua cerință de raportare a impozitelor pe fiecare țară

Deputații au introdus o cerință pentru companiile mari de a publica informații pentru fiecare țară privind profiturile sau pierderile brute, taxele pe profit sau pierdere și subvențiile publice primite. Organizațiile de interes public, inclusiv companiile listate și firmele de asigurări, precum și companiile desemnate de statele membre ca entități de interes public datorită importanței lor publice vor fi, la rândul lor, subiect al acestei obligații, spun deputații.

Acționarii - un cuvânt de spus privind remunerarea directorilor

Parlamentul vrea prevederi care să le permită acționarilor să voteze cel puțin o dată la trei ani în privința politicii de remunerare a directorilor companiilor listate. Cu toate acestea, se spune că statele membre ar trebui să poată decide dacă votul privind remunerarea directorilor dat de adunarea generală a acționarilor este obligatoriu sau consultativ.

Politicile companiei privind remunerarea directorilor ar trebui să explice cum contribuie la interesul companiei pe termen lung și să stabilească criterii clare pentru alocarea unor remunerații fixe sau variable, inclusiv toate bonusurile și beneficiile, spune Parlamentul. Valoarea acțiunilor nu ar trebui să aibă un rol important în criteriile de performanță financiară, iar remunerația bazată pe acțiuni nu ar trebui să reprezinte cea mai importantă parte din remunerația variabilă a directorilor, mai spun deputații.

Ce urmează

Textul amendat de Parlament a fost votat cu 556 de voturi la 67 şi 80 de abțineri. Deputații au decis să nu închidă procedura primei lecturi, ci să intre în discuții informale cu statele membre, în scopul de a obține un acord privind versiunea finală a legii.

 

Propusa revizuire a directivei privind drepturile acționarilor care are ca scop creșterea transparenței și încurajarea acționariatului pe termen lung include prevederi menite să se asigure că toate companiile listate pot identifica acționarii și reguli de transparență pentru consilierii proxy (cei care dau recomandări de vot), administratorii bunurilor și investitorii instituționali, cum ar fi fondurile de pensii și companiile de asigurări. Mai include și prevederi de creștere a transparenței și a influenței acționarilor asupra tranzacțiilor ”cu părți conexe” (cum ar fi între o companie și managementul său, directori, acționari majoritari sau companii din același grup).

Conform Comisiei Europene, doar 13 state membre le acordă în prezent acționarilor un cuvânt de spus privind remunerația, fie printr-un vot privind politica de remunerare a directorilor și/sau printr-un raport. Doar 15 state membre cer publicarea politicii de salarizare și 11 cer publicarea salariilor individuale ale directorilor.

Legături externe
 
Textele adoptate vor fi disponibile aici (08.07.2015)
 
Înregistrarea dezbaterii (07.07.2015)
 
Înregistrarea conferinței de presă (08.07.2015, orele 14.30)



Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
787
Articole
3414
Număr afișări articole
7189476
Vizitatori

Statistici

Azi26
Ieri467
Saptamana1005
Luna7699
Total2674521

Currently are 89 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

f_145_145_15658734_00_images_parteneri_sindalimenta145.jpg

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.