Iulian Serban, trainer acreditat ANC : „Rezultatele nu apar imediat si este important sa poti continua, chiar si atunci cand, doar teoteric, nu vezi nici o rezolvare”

f_200_200_15658734_00_images_2012_Sindicate_iulian_2.jpgIulian Serban este un tanar cu multa initiativa si cu o incredere in fortele proprii, de-a dreptul dezarmanta. L-am cunoscut la Evenimentul 11even, din mai, cand am fost invitat in calitate de speaker, sa imi spun povestea alaturi de alti 10 oameni. Ca organizator al acestui eveniment a acceptat propunerea domnisoarei psiholog Claudia Iordache. Pe aceasta cale le multumesc amanduroroa pentru ca mi-au dat prilejul sa vad si altfel lucrurile deschizand, probabil, si un alt drum.

Iulian Serban, a devenit un prieten pe care il respect pentru munca migaloasa, dar plina de entuziasm pe care o face. Desi are doar 34 de ani, ai ce invata de la el, daca te intereseaza domeniul dezvoltarii personale.

 Reporter: D-le Serban, spuneti-ne cateva lucruri despre dumneavoastra…

Iulian Serban: In primul rand va multumesc pentru oportunitatea oferita in cadrul publicatiei Dvs. Va felicit pentru tot ce ati realizat pana in prezent. Sunt onorat ca pot discuta, prin intermediul incomodph.ro. despre cateva proiecte interesante si utile.

Sunt un om normal cu visuri excepționale, ce gandeste si actioneaza in fiecare zi pentru a le transpune in realitate. Experienta mea cuprinde studii juridice, cursuri de vanzari, management, dezvoltare, comunicare si negociere, lucrand pentru mai bine de 10 ani pentru companii si clienti persoane fizice, atat in Romania, cat si in strainatate. 

Am 34 de ani si imi place sa ajut oamenii sa-si transforme ideile in afaceri profitabile. Imi place sa calatoresc, sa citesc, sa cunosc oameni noi si mai nou sa alerg. Am pornit o afacere in consultanta, traning si organizare de evenimente pentru ca acest lucru mi-a permis sa fiu eu si sa pun la dispozitia oamenilor, servicii care sa ii ajute cu adevarat.

R: Ati ales un segment al dezvoltarii personale legat de… dezvoltarea afacerilor. Ce v-a determinat sa mergeti pe acest drum si cand ati pornit?

I.S: Cred ca raspunsul corect este cel in care ‘’profesia’’ m-a ales pe mine si nu invers si explic de ce spun asta. Eu sunt absolvent al facultatii de drept si am experienta profesionala in zona bancara. Nu m-am gandit sa incep o afacere, si urmaream cu interes oamenii din aceasta zona. Imi amintesc ca a fost o vreme in care cumparam publicatii economice si citeam tot ce gaseam despre oamenii care au inceput si dezvoltau afaceri. Mi se parea ceva complicat si nu stiam daca imi doresc sa incep asta. Ca punct de start, mereu vorbesc de anul 2009, in plina criza financiara, complet atipic. A fost momentul in care am pornit un blog pentru a clarifica pentru un cunoscut, cateva aspecte juridice legate de suspendarea unei societati comerciale. Ce a urmat, a fost natural, in sensul in care, oamenii au pus intrebari si eu am decis sa le ofer raspunsurile pe care le stiam sau pe care le-am cautat pentru acestia. Nu am avut clar in minte un concept de business de la inceput, si faptul ca am incercat diverse variante, unele sortite esecului, mi-a dat curajul si forta si continui.

R: Care va sunt mentorii si ce anume v-a placut la ei, ce ati “furat” de la ei si puneti in practica acum?

I.S: Inca din perioada in care eram angajat, au fost persoane pe care le urmaream si ma gandeam cum ar rezolva ei, diverse probleme sau situatii aparute. Sunt multi oameni pe care ii admir si care au avut, chiar fara sa stie, o influenta asupra mea, in sensul in care, actiunile sau alegerile facute de acestia, m-au determinat sa continui. Cred ca de la fiecare am ‘’furat’’ cate ceva, dar am adaptat intotdeuna asta la mine si la modul meu de lucru.

R: Spuneti-ne o intamplare hazlie si una care v-a enervat de la cursurile dumneavoastra…

I.S: Imi amintesc de primul workshop pe care l-am tinut in Bucuresti, impreuna cu un colaborator si prieten, workshop la care am avut in sala 2 persoane si, desi poate parea straniu, am decis sa il tinem ca si cum am avea 100 de oameni in sala; acest lucru ne-a invatat sa ne adaptam si sa tratam cu respect participantii, indiferent de numarul lor. Intamplari care sa ma enerveze, in afara de cele in care stabilesti un anumit lucru cu cineva si apoi constati ca lucrurile stau exact invers, nu cred ca am trait, dar si acestea fac parte din ‘’rutina’’ vietii de antreprenor.

R: Daca n-ai bani, dar ai idei, poti porni o afacere( Start-up)? Daca da, cum?

I.S: Primesc intrebarea aceasta foarte des. Oamenii au idei, dar nu au bani si vor sa porneasca o afacere. Raspunsul scurt: daca nu ai nici un ban, e foarte greu, spre imposibil, nu sa pornesti, ci sa faci o afacere sa functioneze si sa genereze o viata implinita. Raspunsul mai detaliat sta asa: daca vrei sa pornesti o afacere in care sa investesti 50.000 de euro, pentru ca in urma unei analize reale, ai constatat ca fara cei 50.000 afacerea nu va putea fi pornita si dezvoltata, atunci vei avea nevoie de o finantare la aceasta valoare. Mai este un aspect des intalnit in aceasta zona. Cred ca cei care pun finantarea pe primul plan, nu isi doresc cu adevarat sa inceapa o afacere. E frumos sa ai acest gand , dar oamenii prefera sa amane lucrurile, din teama de esec, in principal.

Sa explic… consider ca la inceput, cand nu exista o suma mare de bani, dispui de alte resurse si poti atrage acesti bani daca iti doresti si mai ales daca muncesti pentru asta. Cred ca pasii normali ar trebui sa fie in ordinea informeaza-te, planifica si incepi, fara a ramane blocat in vreuna din primele doua faze. Daca dispui de timp si de energie poti crea, chiar si cu o suma mica la inceput, un sistem care sa creasca si care sa atraga atentia unui potential finantator, daca asta iti doresti cu adevarat; sau poti acorda timp, diverselor competitii pentru finantari, care sa aduca in afacerea ta banii de care ai nevoie. Des intreb oamenii, ce ar face daca ar avea deja suma aceasta de bani si, de cele mai multe ori, raspunsurile  nu difera fata de situatia in care banii nu exista.

R: Care sunt principiile de baza intr-o afacere, fara de care nu poti reusi, oricati bani ai avea?

I.S: Consider ca nu exista o reteta general valabila pentru reusita, dar la toti oamenii de afaceri, pe care in urma cu cativa ani ii urmaream cu interes si pe care acum ii intalnesc , fie la evenimentele noastre, fie cu alte ocazii, am vazut determinare si perseverenta.

Personalitatea celui care porneste o afacere este, dupa mine, un element cheie, fara de care , afacerea nu va creste foarte mult. Pe langa personalitatea intreprinzatorului, un alt pricipiu ar putea fi ca afacerea sa fie implementata pentru oameni, adica sa rezolve cu adevarat o nevoie/trebuinta pe o piata. Daca fac lucrurile pentru ca sunt pasionat de ele, dar nimeni nu va fi cu adevarat impactat de acestea, nu am o afacere. Daca nimeni nu este dispus sa plateasca pentru serviciul/produsul meu, afacerea nu va rezista mult.

R: Care e principala teama pe care o au romanii inainte de a porni o afacere, din cate ati observat?

I.S: Frica de esec si teama de a pierde banii investiti.

Este celebra intrebare ‘’credeti ca o sa mearga?’’ De fiecare data, raspund intreband ‘’au facut si altii asta sau ceva asemanator?’’ pentru ca sunt absolut convins ca tot ce vedem in jurul nostru a pornit dintr-un gand, dintr-o idee si din dorinta de a usura viata oamenilor.

Ne mai temem si de succes si de multe ori amanam lucrurile pentru ca nu am fost invatati/informati, cum sa gestionam un esec sau un succes.

Ne temem , pe buna dreptate, si de birocratia excesiva, care poate face dintr-o afacere, ce initial parea extrem de simpla, o chestiune complicata  si cu multe batai de cap si de fiscalitatea foarte mare, care poate ‘’ucide’’ usor o afacere la inceput de drum.

R: Ce reprezinta armonia la locul de munca (Humanizing work) si ce loc ocupa pe o scara a importantei pentru reusita in business?

I.S: Pe langa personalitatea celui care porneste o afacere, consider ca este primordial ca echipa pe care o are, sa fie una armonioasa, care sa genereze rezultate concrete. E important ca oamenii din echipa sa fie autentici si sa rezoneze, la nivel de valori personale, cu cele ale companiei. De prea multe ori, oamenii renunta la valorile personale in schimbul banilor si de aici apar majoritatea conflictelor in multe companii. E necesar de asemenea, sa sarbatorim reusitele, indiferent de marimea acestora, pentru a motiva echipa si pentru a genera crestere in cadrul firmei/afacerii noastre.

R:Ce aveti in portofoliu ca si cursuri pe care le desfasurati?

I.S: Ne-am impartit activitatea in trei zone principale si anume: consultanta pentru pornirea unei afaceri, o zona de training pentru companiile deja existe si organizarea unor evenimente care sa aduca cu adevarat valoare oamenilor care participa. In zona de consultanta, avem in portofoliu atat lucrul individual cu cei care vor sa porneasca o afacere, cat si o parte de workshopuri – cursuri pentru grupuri mai mari de oameni, catre care ne indreptam cu informatii concrete si pertinente. ‘’Angajat sau antreprenor. Cum sa iei decizia in mod corect’’ si ‘’Pasii catre afacerea ta’’ sunt doua astfel de exemple.

R: Ce le pregatiti oamenilor pentru perioada urmatoare?

I.S: Dupa realizarea in primavara acestui an a primei editii a Conferintei 11even Experiences la Ploiesti, in luna Octimbrie, vom organiza, tot pentru prima data in Ploiesti, Conferinta Afaceri.ro, un eveniment major pentru cei care au sau vor sa inceapa o afacere, alegand ca si tema a acesteia ‘’Metode si surse de finantare si crestere a afacerilor’’, eveniment la care o sa aducem , pe langa rapunsuri concrete atat in legatura cu surse de finantare cat si meode crestere si oameni importanti care au un cuvant greu in zona de business.

R: Sunteti multumit de rezultatele de pana acum? Aveti ceva sa va reprosati sau sunteti convins ca ati ales cea mai buna strategie?

I.S: Singurul regret real pe care il am este ca nu am avut curajul sa incep pe cont propriu mai devreme. Va marturisesc ca am pornit acest business cand eram intr-o zona de confort, foarte comoda, dar l-am facut functional, cand am decis sa ies din mediul corporatist si sa-mi incerc puterile fara o plasa de siguranta.  Rezultatele nu apar imediat si este important sa poti continua, chiar si atunci cand, doar teoteric, nu vezi nici o rezolvare. Daca as fi avut acces la toate informatiile pe care le am acum, dupa acesti ani, poate ca altfel ar fi stat lucrurile, insa consider cu adevarat ca daca eu am reusit, o pot face foarte multi alti oameni.

R: Care e mesajul dumneavoastra pentru cei care vor sa porneasca o afacere?

I.S: Sa porneasca. Acesta este mesajul meu. Daca vor cu adevarat, sa porneasca. Sa faca lucrurile la nivel micro la inceput , sa testeze , sa iasa din zona de confort si mai ales sa fie perseverenti.

Sa ‘’caute’’ in ei raspunsul la intrebarea ‘’De ce vreau sa fac asta’’ si daca exista cu adevarat dorinta de reusita si sunt dispusi sa munceasca, uneori extrem de mult, sa porneasca. Vor reusi!

Va multumesc si va doresc putere si curaj.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
899
Articole
3417
Număr afișări articole
7259216
Vizitatori

Statistici

Azi440
Ieri591
Saptamana2249
Luna12253
Total2694384

Currently are 101 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

f_145_145_15658734_00_images_parteneri_sindalimenta145.jpg

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.