Autointerviu// Despre coruptie: “Daca vrei sa eradichezi coruptia incepi de la baza si afli cum au facut si fac banii care exced veniturilor lor legale”

Citeşte mai departe...Pentru ca am acumulat destula experienta ca sa pot exprima puncte de vedere si am facut destule lucruri pentru comunitate care sa imi permita sa fac acest lucru, am decis ca trebuie sa spun ce am de spus. Astazi despre coruptie…

Eu: Exista coruptie in Romania? Dar in Prahova?

Eul meu: Esti tampit? Daca exista in Romania exista, implicit, si in Prahova. Primul lucru care demonstreaza coruptia la nivel inalt este modificarea legilor justitiei acolo unde se doreste relaxarea pedepselor pentru coruptie sau inlaturarea mijloacelor procedurale. Sunt de acord cu inlaturarea notiunii de “suspiciune rezonabila” care nu poate fi suficienta pentru a baga pe cineva la puscarie, dar nu sunt de acord ca marturia mincinoasa sa fie scosa din Codul Penal, daca va ramane aceasta propunere. Sunt doar cateva exemple. Pe de alta parte se impune o raspundere a magistratilor asa cum se impune ca sa existe si o lege pentru raspundere ministeriala. Astfel, ministri s-ar gandi de doua ori inainte de a lua anumite decizii create doar pentru a satisfice anumite interese si nu interesul general, al cetateanului. In ceea ce priveste Prahova, la nivel local, ca peste tot in tara este mai greu de demonstrat coruptia sau, cel putin, era. De ce? Pentru ca la nivel local increngaturile la nivel inalt intre conducatorii urbei, judetului si cei ai parchetelor si politiei erau solide. Acum cred ca nu isi mai permite cineva, iar daca isi permite cred ca e inconstient.

Eu: Fara a cita vreo definitie, cum vezi tu coruptia?

Eul meu: In primul rand coruptia este doar acolo unde sunt bani publici, in institutiile pubice. Nu putem vorbi despre coruptie in mediul privat, acolo putem vorbi despre evaziune, eventual. Uite o idee. Suntem din 2007 in Uniunea Europeana, care pune la dispozitia tarilor cotizante surse de finantare pentru dezvoltarea tarilor membre in toate domeniile de activitate. Au trecut 10 ani si vezi vreo schimbare in bine? Eu nu vad. Ploiestiul a avut ai multe proiecte europene in ultimii ani. NU a fost in stare sa le finalizeze la timp si s-au platit zeci de milioane de lei din bugetul local ca penalitati. A suportat cineva consecintele, s-a autosesizat vreo institutie a statului? NU. Ce vina am eu ca cetatean ca niste oameni pusi in functii nu isi fac datoria si de unde stiu eu care sunt cauzele reale pentru care nu s-au finalziat lucrarle daca cineva nu le cerceteaza si nu se dispun masurile care se impun? Eu vreau sa raspunda cine e vinovat pentru ca oamenii foarte bine instruiti sa se ocupe de aceste finantari si sa nu mai vad incompetenti care se ocupa de finantarile europene pentru care suntem nevoiti sa platim penalitati. Exista mica si mare coruptie. Daca dai o atentie, spaga sau cum vrei sa ii zici unei persoane care lucreaza in vreo institutie publica, indiferent de domeniu, se cheama ca ai facut un act de coruptie in egala cu cel care a primit. Adica e dare si luare de mita, dar nu constientizeaza nimeni, pentru ca asa functioneaza sistemul. Adica cel care este platit sa isi faca datoria fata de cetatean crede ca are dreptul de a primi o atentie ca sa fie operativ, iar cel care are nevoie de un serviciu crede ca are obligatia de a oferi o atentie pentru a i se rezolva problema. Iata cum anormalul devine normal si sistemul bolnav ii contamineaza pe toti, iar cei care ar trebui sa ne vindece se uita neputinciosi la amploarea pe care aceasta boala a luat-o.

Eu: Coruptia ucide?

Eul meu: Nu. Coruptia tampeste. Uita-te ca parca suntem doua turme de oi, una impotriva celeilalte. De ce? Pentru ca organelle abilitate sa eradicheze coruptia freaca menta. O sa spui ca DNA a facut o multime de arestari. Asa, si? Tai un cap, cresc altele in lor. Mai multe si mai puternice. Probelema e sistemul. Daca el e corupt, daca nu creezi o legislatie care sa nu mai permita nici macar un gand de coruptie, atunci arestrea coruptilor nu schimba cu nimic datele problemei. Pentru ca acesti corupti impamanteniti de ani de zile au locotententii lor, unii la vedere, altii in umbra, care le iau locul si, daca nu sunt de ajuns de lacomi ca sa isi doreasca sa le ia locul, vor lucra pentru sefii lor in continuare chiar daca acestia infunda puscariile. Metodele interlope se regasesc in administratia locala si centrala, in institutiile publice, la varf. Dar nu spune nimeni nimic din interior. E si normal sa nu spuna, atata timp cat exista riscul ca facand o plangere la organelle abilitate sa se intoarca impotriva celui de buna credinta si sa isi piarda jobul sau sa devina paria acelei institutii. S-au vazut destule cazuri.

Eu: E atat de greu de demonstrat coruptia?

Eul meu:  Vax. E foarte simplu. Poate cel mai simplu dar in conditiile in care, asa cum spuneam, organelle competente, adica cei care muncesc in aceste structure au interesul real de a destrama coruptia. Pana la urma de-aia sunt platiti acesti oameni. Prin urmare, iei una bucata sef de institutie sau fost sef, cum ar fi Mircea Cosma si ii studiezi asa ca pe o poveste al sau CV. Vezi ca a fost profesor o scurta perioada, ca a intrat in politica si ca a ocupat apoi functii importante. Te uiti la veniturile lui din functiile pe care le-a detinut de-a lungul timpului, te uiti la averea pe care o are, la conturi, imobile in tara si strainatate si faci o comparatie cu veniturile incasate luna de luna timp de atatia ani de domnie, daca putem spune asa. Observi ca exista discrepante mari intre veniturile si cheltuielile individului, atunci te gandesti serios ca poate fi vorba despre acte de coruptie si iei atitudine. Lucrurile astea trebuiau facute din primul mandat al lui Mircea Cosma la functia de presedinte al Consiliului Judetean, pentru ca ceea ce constati acum sa nu fi existat, pentru ca sunt legi care interzic venturile ilicite. Ca el sunt multi altii, dar el si familia lui sunt cel mai cunoscut exemplu. Daca nu te-ai edificat asupra posibilelor fapte de coruptie asupra seniorului, te poti duce la micul Vlad, te uiti in cartea lui de munca sau cauti sursele care au ajuns in conturile firmelor sale si in ce mod au ajuns. Daca si aici vezi discrepante atunci iei masurile care se impun si nu il mai lasi pe micul Vlad sa dispuna presedintelui Consiliului Judetean ce are de facut, ghici de ce. Te duci apoi la Ciuperceasca sau nu neaparat, vii la Ploiesti si verifici veniturile si modul in care au fost obtinute de dna deputat Andreea Cosma, modul in care le-a castigat. Da, chiar ea, care face politica doar pentru familia ei, nu pentru cei care au votat-o. Daca nu exista diferente si practici oculte intre veniturile obtinute si cheltuieli atunci o lasi in pace pe doamna care manca portocale dimineata, la pranz si seara pentru binele familiei. Daca ai descoperit aceste diferente despre care vorbesc, atunci e clar ca s-au facut acte de coruptie si iei masurile care se impun ducandu-te pana la ultima generatie de …prieteni care sunt dispusi sa ia faptele asupra lor. Cosma are urmasi in politica, fara sa ii fie rude neaparat,  si chiar daca nu sunt corupti, cu siguranta sunt recunoscatori celui care i-a adus de nicaieri si azi sunt persoane importante. In acest caz, fii sigur ca tot in interesul famigliei vor lucra si nu al cetatenilor care i-au votat. Acest gen de <<gadget juridic>> pe care l-am prezentat se poate extinde la nivelele superioare si cred ca numai asa se poate eradica coruptia, sau macar controla, nu prin politie politica. Ca cei descrisi aici sunt multi oameni la varful tarii/ judetului/ municiilor/ oraselor/ comunelor. Daca vrei sa eradichezi coruptia incepi de la baza si afli cum au facut si fac banii care exced veniturilor lor legale. Exemple gasim in toate partidele la nivel local, ca sa nu mai spun la nivel central. Sa luam un reprezentant si de la PNL sa nu se supere Cosma pe noi: Roberta Anastase, oare din ce bani si-a construit vila de la Valea Doftanei? Daca e din salariu, imi cer scuze. Daca nu, vorbim un pic de ilicit?

Eu: Mai bine nu, ca ai vorbit destul. Exista vreo speranta pentru ca Romania sa se elibereze de coruptie?

Eul meu: Dn tara, singura speranta este o societate civila puternica si solidara. Am crezut in miscarea #rezist pana am vazut pe cei trei asa-zisi reprezenanti ai ei dupa ce au iesit de la intalnirea cu premierul Tudose. Nu am inteles de ce s-au dus, daca au cerut acele trei aberatii. O societate civila puternica si unita trebuie sustinuta si de actiuni in instanta impotriva celor care isi creeaza oportunitati de a scapa de fapte de coruptie, nu doar in strada. Este revoltator sa vezi cum cei care sunt trimisi sa faca legi, le fac pentru a se proteja de fapte de coruptie. Sau cel putin asta ne arata, eu asa vad cand ma uit la ce se intampla cu abuzul in seviciu, care este fundamental pentru eradicarea coruptiei, in opinia mea. Sa-i pui prag e cea mai mare dovada ca te lupti pentru coruptie, nu impotriva ei. Pai ce, daca unul ia spaga 200 de euro nu e abuz in serviciu? Nu e platit pentru munca pe care si-a asumat sa o faca? Daca salariul este prea mic, atunci sa isi caute in alta parte, nu sa isi imbunatateasca veniturile din spaga si sa inteleaga ca aceasta fapta este un act de coruptie, nu ceva care i se cuvine. Nerespectarea principiilor de transparenta decizionala arata ca ceva e putred in cadrul institutiei care alege aceasta practica. Tot un soi de coruptie e si asta, pana la urma.

Eu: Ce parere ai despre clasa politica, despre structura Parlamentului?

Eul meu: As vrea sa ma abtin, dar sigur nu ma lasi… Clasa politica romaneasca este o clasa de actori de proasta calitate in multe dintre cazuri, oameni fara capatai si plini de aroganta pentru a-si ascunde fricile, frustrarile si limitele. Nu vreau sa dau exemple, dar uitati-va la cei care au fost desemnati de partide sa ne reprezinte in Parlament, spre exemplu. Unii sunt oameni de calitate, dar esenta este in intrebarile: cine i-a pus si de ce pe lista eligibila de candidati? Iti dau un exemplu. Sunt presedintele Uniunii Asociatiilor de Proprietari Prahova si in Parlament a trecut de Senat noua lege a asociatiilor de proprietari. Am depus la un cabinet senatorial modificari la aceasta lege, dar nu le-am regasit in textul care a ajuns la Camera Deputatilor acum. M-a contactat cineva dintre senatori si deputati, pentru ca sa imi ceara parerea in calitatea pe care o am? Nu. De ce? Ei stiu mai bine, dar normal ar fi fost sa fiu consultat. Civilizat ar fi fost sa fie asa, ca sa nu mai spun si ca ar fi fost si transparent, pentru ca multi dintre cei care voteaza aceasta lege habar nu au despre problemele asociatiilor de prorietari.

Asculta la mine, atata timp cat sefii partidelor isi vor propune candidatii la alegeri, fie locale si parlamentare, in cadrul intalnirilor intre ei si membri lor, Romania nu are nicio sansa. Sa aiba sange in instalatie si sa vina in fata cetatenilor si sa propuna candidati, iar societatea civila sa isi spuna parerea daca e de acord ca unul care apare de nicaeiri, poate cu cazier, care n-a facut nimic toata viata lui, sa ii reprezinte. Acest lucru trebuie facut indferent de partid. Multi dintre cei propusi sunt aserviti sefilor de partide, iar criteriul care sta la baza promovarii lor este tocmai aceasta aservire, pentru ca intersele de grup sa fie asigurate. Nu criteriile de performanta, de onestitate, nu interesele cetateanului, ale omului de rand, din pacate.

Poate asa nu vor mai iesi doar 30% dintre votantii scarbiti de clasa politica si vor iesi 70% macar, pentru ca cei care sunt la putere sa aiba rerezentativitate, nu legitimitate. Sa fii votat de jumatate din 30% din populatia tarii inseamna ca reprezinti doar 15% din popor. In aceste conditii, daca facem un calcul, cei circa 500.000 de cetateni care au iesit in strada impotriva OUG 13 sunt mult mai reprezentativi decat cei care au luat in stapanire Paralamentul si institutiile statului. Spun lucrul asta pentru oricine care ajunge sa conduca o tara si care vne si spune : lasati-ne sa conducem, am fost alesi. Asta nu inseamna ca odata alesi, cei in functii pot sa isi permita orice …doar pentru ca au fost…alesi in Parlament. Trebuie sa dea socoteala cumva si nu doar politic!
Realitatea e ca singurele noastre sanse sunt legate de implicarea institutilor europene si ale ambasadelor pentru a ajunge in situatia de a nu ne autoizola.

Eu: Te temi de ceva daca aceasta coruptie va persista?

Eul meu: Da. Ma tem de dictatura si de cenzura care pot aparea in aceste conditii si, pe cale de consecinta, de posibilitatea existentei unor  vieti distruse in numele dreptatii.  In timp ce altii se lafaie din bani publici pe care ii considera de drept ai lor si se simt agresati de oraganele in drept care le arata ceea ce spun eu aici, adica bai Mazare nu aveai cum sa faci averile alea din banii de primar…doar din banii de primar.

Ipocrizia continua// Ministrul Mediului s-a „remarcat”, a vorbit doua ore si n-a spus nimic. Colectarea selectiva, subiect tabu pentru Gavrilescu

Citeşte mai departe...Astazi, am pierdut doua ore, in mod cu totul inutil, la sala de 200 de locuri din CJ Prahova, la actiunea organizata de ministrul Gratiela Gavrilescu. Numai ea a vorbit, fara sa isi dea seama ca astfel irita audienta. Cred ca ii place sa se auda, indiferent cata multime e in jurul ei. S-a pregatit sa incheie, strategic, cand cativa reprezentanti ai presei au semnalat proasta functionalitate a departamentelor subordonate ministerului. A sarit ca arsa sa-l apere pe comisarul sef al Garzii de Mediu Prahova certat de presa prezenta in sala ca nu stia nimeni de el si ca in raspunsurile solicitate directiilor descentralizate, jurnalistii sunt trimisi catre minister, desi informatia este locala. Am sarit si eu ca ars cand comisarul sef al Garzii de Mediu certa presa pentru ca nu a auzit de domnia sa, si...

Uite asa m-am trezit cu pumnul in gura pus cu ...eleganta... de ministrul Mediului, G. Gavrilescu, care a tinut sa imi sugereze ca nu a terminat, inca, polologhia pe care o are de sustinut, desi vorbea non-stop de doua ore, ca un politician care se respecta pe el insusi, dar nu si pe ceilalti.

Am asteptat doua ore, pe care le-am sacrificat de la UAP, ca sa merg sa vin in sprijinul unui ministru caruia nu-i ajungi cu prajina la nas, in sensul de a-i transmite o solutie pentru rezolvarea situatiei colectarii selective, in Ploiesti cel putin. S-a terminat monologul cu toata lumea de fata si a inceput doar cel cu presa, unde a vorbit, Dumnezeule cat vorbeste femeia asta, pana cand s-au plictisit si cei din presa si au inceput s-o fractioneze. In caz ca nu a sesizat, ii spun dnei ministru Gavrilescu ...ca am venit acolo ca presedinte la UAP, nu ca jurnalist. Daca veneam ca jurnalist as fi intrebat-o si in ce stadiu este statia de epurare pentru care platim sume grele catre Apele Romane si a carui rezolvare sta in pixul ei, in opinia mea, dar o doare in ... Si altele.

Voiam sa o ajut, cu umilele mele cunostinte. Domnia sa a sustinut ca se impune sa se instituie programe de constientizare a cetatenului cu privire la colectarea selectiva, ca principala sursa pentru rezolvarea situatiei. Iar eu i-am sugerat, dupa aproape un an de incercari de a sprijini rezolvarea acestei situatii si dialoguri cu Rosal pe aceasta tema, ca ar fi bine sa discute cu furnizorii de servicii si sa vada ca nu exista niciun interes financiar din partea lor, pentru ca pierd bani. Adica, ei colecteaza selectiv, presupunand ca nu exista niciun obstacol in aceasta operatiune, iar apoi duc deseurile colectate la rampa, adica la o firma( care se numeste Brai Cata SRL) cu punct de lucru in Baicoi. Acolo, furnizorul de servicii de colectare a deseurilor, am spus eu doamnei ministru, plateste o suma pentru ca acele deseuri selectate colectiv sa fie primite. Doamna ministru a sustinut ca, dimpotriva, furnizoarul de servicii primeste bani de la cel la care merge sa depoziteze deseurile colectate selectiv. Dupa aceasta pierere de timp am vrut sa aflu daca ceea ce am sustinut era adevarat sau m-am inselat, desi informatiile mele erau de un an, aceleasi. Dna minsitru, sunteti in eroare, din pacate pentru functia pe care o ocupati si, mai ales, pentru noi. Operatorul plateste suma de 15,24 lei in anul 2017 si 32.00 lei in 2018, fara TVA, pentru predarea deseurilor colectate selectiv la rampa. Acum intelegeti ca eu am spus adevarul si ca problema nu se va rezolva daca nu veti gasi o solutie sa cointeresati furnizorii de servicii de salubritate, nu sa constientizati cetateanul? Ca degeaba il constientizati, daca nu functioneaza sistemul si nu colecteaza nimeni, ceea ce cetateanul ar coleta... selectiv. Hai ca nu e greu!

 Am plecat citind in ochii doamnei ministru „simpatia” pe care mi-o poarta, poate, de cand scriam despre domnia sa ca minte de rupe si, iata, ca nu se ...dezminte. Speram sa se fii schimbat si sa pot comunica si colabora cu domnia sa, ca presedinte UAP. Practic, de-asta am mers la intalnirea organizata de ea, dar si pentru a-i duce un schimb de corespondenta cu ministerul pe care il conduce si Agentia Fondului de Mediu, pentru a rezolva o problema legata de tubulatura de la blocurile turn si camerele de precolectare. Adica sa se prevada surse de finantare, undeva la maxim 5.000 de euro, pentru asociatiile care vor sa renunte la aceste focare de infectie. I-am dat la inceput aceste documente, cand inca mai avea un zambet si nu vorbise doua ore neincetat. Acum am convingerea ca a aruncat corespondenta oferita si ca nu va da niciun semn de viata. Daca zilele trecute scriam despre Roberta Anastase ca e ipocrita daca o considera responsabila de moartea ploiestenilor din cauza poluarii, pentru ca e ministrul mediului acum, iar rafinariile sunt construite de zeci de ani, acum constat ca Gratiela Gavrielescu nu e departe. Sa vorbesti doua ore neincetat si sa nu spui nimic e o performanta pentru unii. Pentru mine este tot un soi de ipocrizie. Asta e, nici eu nu mai am rabdarea de alta data cand vad lucruri care ma deranjeaza. Problema e ca doamna Gavrilescu nu intentioneaza sa se schimbe in bine ci tinde sa ii ia locul Robertei Anastase si sa devina o mai performanta habarnista plina de ipocrizie.

Citeste si : Scrisoare deschisa// Roberta Anastase mai bine taci si faci, decat sa vorbesti si sa nu faci nimic

Stiu ca e greu de acceptat, dar interesul meu a fost pentru comunitate, nu pentru vreo spaga. Aveam informatia dupa mai multe incercari de a demara cumva colectarea selectiva si a o face functionala. Am venit sa o dau unui ministru, presupunand ca interesul acestuia este comun cu cel al cetateanului. M-am inselat. A cata oara, cand vine vorba despre Gratiela Gavrilescu?! De-acum incolo discutam doar oficial si vreau sa vad cat de implicata este ministresa, pentru cetatenii care au trimis-o in Parlament. Pana acum a fost doar pentru berze si ursi. Statia de epurare, spre exemplu, nu are importanta pentru Gavrilescu.

P.S. Sa ma iertati daca sunt necuviincios cu oamenii care nu ma respecta. Nu fac altecva decat sa le ofer ceeea ce ei imi ofera. Mai ales atunci cand incearca sa imi  puna pumnul in gura. Iar daca am deranjat vreun interes, altul decat acela ca Ploiestiul/ Prahova sa se alinieze la prevederile UE, in sensul de a inregistra colectari selective de 20% pana in 2020 si nu 2% ca acum, sa nu ma iertati!

Sindromul Craciunoiu sau indisciplina functionarului public, ridicata la rang de virtute

Citeşte mai departe...Ceea ce se intampla in administratia ploiesteana din cauza unui functionar public din aparatul de specialitate al primarului putem numi un sindrom, sindromul Craciunoiu. Notorietatea pe care si-a castigat-o prin blocarea finantarilor catre institutii locale cum ar fi CSM Ploiesti, TCE, SGU, care sunt foarte aproape de a se desfiinta, au facut din Nicoleta Craciunoiu, directorul economic din primaria Ploiesti, un reper pentru colegii sai care au ales-o presedinte de sindicat. Sa nu mai spunem si de Petrolul, care era sa dispara.

Nu are rost sa ma spunem despre grozaviile Nicoletei Craciunoiu, care in continuare ne lasa sa fim ciupiti de tantari pentru ca nu vrea sa dea viza pentru plata acestor servicii, dar cand vine vorba despre majorarea salariilor la sume de pana la 10.000 de lei se gasesc resurse bugetare. Am apreciat intotdeauna o lupta sindicala, cu toate tarele ei, dar ceea ce se intampla in primaria Ploiesti este departe de o lupta sindicala. Este o invrajbire intre functionarii publici din diferite directii, pentru ca unii iau mai mult iar altii mai putin. Este o invrajbire a functionarilor publici impotriva celor care conduc primaria si isi permit sa vina buluc in sedinta de Consiliu Local. Este o sfidare la adresa contribuabilului care este nevoit sa plateasca niste salarii care nu justifica respectul fata de cetatean si legile tarii, dupa modul in care sunt exercitate de catre functionarii publici( ma refer aici la modul in care secretarul primariei, Anabel Mantoiu isi bate joc de prevederile legii transparentei decizionale).

Asta a reusit sa faca sindromul Craciunoiu in primaria Ploiesti. Sa aduca indisciplina, lipsa de respect fata de cetatean si eforturile pe care le face acesta pentru a sustine bugetul Ploiestiului, la rang de virtute. Respect munca functionarilor publici, dar s-a ajuns prea departe...cu lipsa de respect fata de noi cetatenii.

Personal, nu am niciun motiv de satisfactie sa vad de fiecare data circul pe care il face Craciunoiu in Consiliul Local, ba dimpotriva, am motive de revolta pentru ca aceasta femeie se comporta in mod abuziv. De ce spun abuziv? Pentru ca am semnalat inca de cand a fost aleasa presedinte de sindicat ca este incompatibila cu functia pe care o avea. Adica aceea de director al Directiei Economice, cea care ii pemrite sa aiba viza CFPP( Control Financiar Preventiv Propriu) care ii permite sa refuze la plata dupa bunul plac, sub masca legalitatii. De asemenea, consider ca este abuziv, pentru ca este in conflict de interese, dar nu mai detaliez, deocamdata.

Toate aceste lucruri au fost semnalate in sedinta de Consiliu Local din data de 28.07.2017 de catre consilierul local Gheorghe Sarbu, care a cerut sa i se comunice in scrisdaca cea care a devenit un sindrom poate fi si director economic si presedinte de sindicat.

Citeste si : DEMISIA/ Daca, prin absurd, scapa de incompatibilitate, Craciunoiu intra in conflict de interese. E penal

Mai jos aveti raspunsul secretarului primariei Anabel Mantoiu care o sustine in totalitate pe Nicoleta Craciunoiu, asa cum era de asteptat. Slava Domnului mai sunt si alte institutii care se pot exprima asupra veridiciatii celor semnate de Anabel Mantoiu. Corb la Corb nu-si scoate ochii, spune un vechi proverb romanesc.

Ca atare, Craciunoiu poate intepreta, in continuare, legea dupa bunul plac, asa cum face si cu proiectele de HCL uitand ca este director economic si nu director al Directiei Juridice. Acest lucru este o anormalitate permisa de prea mult timp, care ar fi trebuit sa inceteze de la prima exprimare. Argumentele Nicoletei Craciunoiu trebuie sa fie pur economice, nu juridice, dar nimeni nu se sesizeaza, iar doamna cu pricina blocheaza dupa bunul plac tot ce vrea. Cel care trebuie sa se sesize este secretarul primariei, care raspunde de legalitatea actelor din primarie. Dimpotriva, secretarul primariei incurajeaza aceste metode.

Sindromul Craciunoiu face rau consilierilor locali, primarului, viceprimarilor, dar mai ales cetateanului care ii plateste salariul exorbitant directorului presedinte de sindicat. Noi, cetatenii, nu suntem obligati sa suportam toanele acestei persoane care aud ca isi apara constiinta mergand la biserica si, probabil, punand ganduri rele pe cei care ii arata ca nu e in regula ce face. Daca tot suntem la acest capitol, am convingerea ca, daca este asa de bisericoasa, va afla cat de curand ca Dumnezeu nu este cel care asculta blesteme, ci cel care apreciaza recunostinta, iubirea, bunatatea si adevarul. Nu intentionez ca prin ceea ce solicit primariei Ploiesti sa fac rau cuiva, sunt oameni platiti sa faca sa functioneze administratia locala. Dar, inevitabil, daca se va dovedi adevarat ce sustin, se va intampla acest lucru, iar din acest motiv am constiinta impacata, dar nu simt nicio bucurie.

Singurul lucru pe care il am de castigat este ca reduc consumul nervos si de energie la care suntem supusi cu totii de catre aceasta persoana care ne-a dat viata peste cap cu atitudinea ei, in cazul in care voi avea castig de cauza prin actiunile civice pe care le intreprind.

Directorul economic al primariei Ploiesti nu a inteles un lucru esential. In viata nu e important sa spui NU la orice doar pentru ca ai acest drept, ci sa vii cu solutii de la inaltimea functiei pe care o detii si sa nu faci rau celor din jur. Din pacate, acest rau este facut luna de luna de aproape doi ani, in mod acut.

Prin urmare, Nicoleta Craciunoiu, care probabil isi rade in barba si este mandra de ea si de actiunile ei, dupa fiecare sedinta de Consiliu Local, a "imbolnavit" administratia locala. A "imbolnavit" ploiestenii. A devenit un sindrom si efectele sale le vedem zilnic, pentru ca nimic nu se face in primarie si batem pasul pe loc. Poate nu in totalitate din cauza ei, dar stresul pe care il creeaza genereaza o lehamite la nivelul consilierilor locali si conducerii primariei, lesne de inteles. Ca sa nu mai spun ce ne trezeste noua, cetatenilor.

Sunt curios daca, Nicoleta Craciunoiu care, cu siguranta, crede despre ea insasi ca este o profesionista desavarsita, in cazul in care, presupunand prin absurd, ca va ramane fara functia de director al Directiei Economice se va putea angaja la privat, cu notorietatea negativa in randul angajatorilor pe care o are?

Cei care o sustin sa isi puna aceasta intrebare, iar voi care sunteti de accord cu ce am scris aici distribuiti masiv acest articol, pentru ca situatia a scapat de sub control si cine stie daca nu va fi vazuta de cineva care are puterea sa ia masuri.

Vezi mai jos cum raspunde secretarul primariei la cererea consilierului Sarbu si cum sare in apararea Nicoletei Craciunoiu, sustinand-o neconditionat. Sa fie oare de vina salariul ce urmeaza a fi incasat de aceasta in urma negocierilor dintre presedintele de sindicat Nicoleta Craciunoiu si conducerea primariei, rerezentata si de directorul economic, chiar daca nu este ordonator de credit, dar reprezinta angajatorul in raport cu sindicatul?
P.S. Ce nu inteleg functionarii publici este ca lupta asta pentru marirea salariilor va avea consecinte asupra lor. Cetetanul nu va mai tolera nimic din ceea ce il deranja pana acum, pentru ca stie ca plateste un salariu imens si vrea sa fie servit ireprosabil de cel pe care il plateste.

Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...

Scrisoare deschisa// Roberta Anastase mai bine taci si faci, decat sa vorbesti si sa nu faci nimic

Citeşte mai departe...Am citit scrisoarea deschisa adresata de deputatul Roberta Anastase, fostul presedinte al Camerei Deputatilor catre ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu. Se refera la poluare, la poluarea Ploiestiului care in multe, poate prea multe momente ale zilei devine insuportabila. La fel ca si ipocrizia de care da dovada deputatul Roberta Anastase care o face direct responsabila pe Gavrilescu, desi rafinariile sunt construite de zeci de ani.. E drept ca ministrul are mult de recuperat la capitolul poluare, dar de aici si pana considera-o direct responsabila de faptul ca ploiestenii mor din cauza poluarii e cale lunga. Trec peste faptul ca Anastase a fost presedintele Camerei Deputatilor, adica al treilea om in stat si nu a facut nimic. Spun doar ca desi e parlamentar din 2004, nu a inteles nimic din menirea si responsabilitatile pe care le are fata de cetatenii care au votat-o, dar si fata de ceilalti. Roberta Anastase aplica metoda cea mai simpla si cea mai lasa, in conditiile in care este parte din Palamentul Romaniei, iar ea s-a dus acolo pentru a face legi. Nu pentru a freca menta, in loc sa initieze legi. Inainte de a-i bate obrazul Gratielei Gavrilescu, Anastase trebuia sa studieze legislatia europeana, sa o confrunte cu cea romaneasca, sa ceara statistici despre cat de mari sunt noxele, ce influente au asupra sanatatii oamenilor, iar la urma sa initieze unul sau mai multe acte normative care sa nu mai permita limitele care sunt permise in legislatia romaneasca si care conduc spre boli generate de poluare.

Scrisorile deschise sunt apanajul societatii civile, nu al parlamentarilor, doamna Anastase. Dumneavoastra aveti la dispozitie initierea legilor pentru imbunatatirea vietii cetatenilor. Te duci si vezi cat de proaste sunt actele normative in domeniul sanatatii publice, cum spuneam, care sunt limitele noxele de nu pot fi amendati poluatorii gasiti vinovati. Nu trimiti o scrisoare deschisa sau un comunicat de presa. Astea sunt mijloacele noastre, alea astora care suntem in societatea civila. Voi, parlamentarii va duceti si discutati cu ministri, ca doar sunteti sau ar trebui sa fiti, patru zile cel putin, in capitala. Discutati direct cu ministri, depuneti adrese in care solicitati documentatia de care aveti nevoie si pe baza careia sa puteti concepe expunerea de motive si proiectul de act normativ.

Nu stiu cine a scris scrisoarea, dar e un misto ieftin pe spatele unei situatii grave. Pe mine cetatean, doar atat de data asta, nu ma intereseaza o galceava politica, nici macar una intre femei care poate fi mai atragatoare. Ma intereseaza sa stiu ca un parlamentar stie ce are de facut dupa 13 ani de deputatie si initiaza legi, face lobby pe langa ceilalti parlamentari, pe langa ministrii si ne usureaza noua viata. Ma intereseaza sa stiu ca un ministru raspunde la telefon si ca pot stabili o intalnire pentru a discuta problemele cetatenilor... de mediu, de poluare, dar si altele cu care acestia se confrunta.

Dar cel mai mult ma intereseaza ca atunci cand ajunge intr-o functie publica, chiar si cel mai prost dintre politicieni sa nu uite pentru ce a ajuns acolo, adica sa faca in asa fel incat, prin prisma functiei pe care o detine, sa ne usureze viata. Nu sa se usureze pe viata noastra…

Pe viitor, daca exista o minima decenta din partea politicianului Roberta Anastase, sa nu mai iasa cu scrisori deschise, desi vad ca si primarul Dobre are aceeasi practica, inainte de a putea demonstra ca a epuizat toate mijloacele pe care le are la dispozitie ca parlamentar. Daca nu stie cum, sa ma intrebe, ca o invat. Altfel, ramane aceeasi habarnista plina de ipocrizie. E valabil pentru toti cei care au ajuns in Parlament sau in functii publice si nu fac nimic pentru cetateni, desi au atatea mijloace legale la indemana.

Mai jos aveti un fragment din “marea” scrisoare.

“Am ales această formă de adresare după ce am constatat că instituția pe care o conduceți este oarbă, surdă și mută când vine vorba de cea mai gravă problemă a Ploieștiului: poluarea….

Ați încropit o replică prin care ați încercat să vă ascundeți incompetenţa și indiferența, printr-un limbaj de lemn plin de promisiuni: ”o să luăm laboratoare mobile”, ”o să facem controale”,”o să...”. Aceeași placă pusă din nou și din nou în fiecare mandat.

Nu mai merge așa, doamna ministru: sunteți direct responsabilă pentru faptul că ploieștenii mor din cauza poluării.”

 

Nicoleta Craciunoiu este din aparatul de conducere al primariei, nu poate fi lider de sindicat. Ne mai chinuiti mult domn’ primar?

Citeşte mai departe...Am citit zilele trecute in presa locala ca Nicoleta Craciunoiu a fost aleasa preseidntele sindicatului din cadrul primariei cu 325 de voturi din 330, in locul prietenei sale dna Stanciu, care se va pensiona. Prima masura pe care o propune in noua functie este in trendul tiparului sau comportamental, acela de a creea conflicte dar, de data aceasta, unele care se justifica. Sindicatul condus de Craciunoiu vrea sa faca greva pentru ca nu a fost consultat in legatura cu consecintele legii salarizarii asupra angajatilor primariei. Ma intreb unde era dna Stanciu, dar nu mai conteaza… de asemenea, ma intreb ce veridicitate are aceasta persoana in sustinerea ei sindicala in conditiile in care o serie de sportivi au ramas fara locuri de munca din cauza ei. Astept cu interes sa vad care va fi rezultatul final proceselor si cati bani va avea de dat primaria Ploiesti catre sportivi, in final.

Ceea ce conteaza, intradevar, este ca traim o adevarata drama pentru ca frizeaza anormalul alegerea in functia de pesedinte de sindicat a d-nei Nicoleta Craciunoiu. Modul in care aceasta femeie face ce vrea in primaria Ploiesti imi ridica semne de intrebare asupra autoritatii pe care o are primarul Adrian Dobre, daca s-a ajuns in aceasta situatie. Sau poate are un interes in a o tine aproape pe Craciunoiu deoarece in anumite momente, derapajele ei ii pot servi. Este si asta o varianta de lucru, pentru ca vad ca nici acum nu s-a purces la rezolvarea situatiei cu tantarii pentru ca, din nou, si sper sa nu gresesc, nu vrea Craciunoiu. Dupa ce anul trecut am fost tinuti captivi din cauza acestei femei, acum o luam de la capat cu problema tantarilor si alte nereguli cu care ne confruntam, cum ar fi, in primul rand, ca Directia Economica…condusa de…Nicoleta Craciunoiu nu da aviz favorabil ca primaria sa plateasca milioanele de lei catre TCE, pe care le datoreaza. Nu le mai enumar pe toate pentru ca le stim cu totii, le vedem in Consiliul Local si ne umplem de nervi din cauza neputintei celor alesi si pusi in functii ca ele sa nu existe si primaria sa functioneze in folosul cetateanului. Nu numai al cetateanului numit Nicoleta Craciunoiu.

Si acum sa vorbim din punct de vedere jurdic, pentru a prezneta anormalitatea in care traim sip e care primarul se face ca nu o vede sau chiar nu o vede. Ori ii e frica sa actioneaza, pentru ca daca ar avea sange in instalatie femeia aceasta nu s-ar permite nimic din ceea ce isi permite, presupunand ca primarul nu are nimic sa-si reproseze in raporturile de servici.

Asadar, Legea 62/2011, cu privire la dialogul social are niste prevederi interesante, care privite cu simt de raspundere nu ar da posibilitatea Nicoletei Cracinoiu sa isi exercite functia de presedinte de sindicat, pentru simplul motiv ca face parte din aparatul primarului.

ART. 1

  În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

q) părţi îndreptăţite să negocieze un contract colectiv de muncă - angajatori, organizaţii patronale sau organizaţii sindicale care întrunesc condiţiile legale pentru a participa la negocierea unui contract colectiv de muncă;

ART. 30

  (1) Angajatorul poate invita sindicatul reprezentativ la nivel de unitate să participe în consiliul de administraţie sau alt organ asimilat acestuia, inclusiv în cazul administraţiei publice, la discutarea problemelor de interes profesional, economic şi social.

 

Daca primarul are sange in instalatie, da o decizie prin care o desemneaza pe Nicoleta Craciunoiu, in calitatea pe care o are, de director al Directiei Economice din subordinea sa directa, din aparatul sau administrativ, sa fie mandatata sa reprezinte primaria in orice litigiu cu sindicatul condus de…Nicoleta Craciunoiu. La cat si-a batut joc aceasta femeie de toti ploiestenii, a venit randul primarului sa arate de partea cui este: a cetatenilor carora viata le-a fost facuta praf de aceasta femeie sau chiar a acestei femei?

ART. 9

  Membrilor organelor de conducere alese ale organizaţiilor sindicale li se asigură protecţia legii contra oricăror forme de condiţionare, constrângere sau limitare în exercitarea funcţiilor lor.

Prin urmare, neimplicarea primarului, poate conduce la sporirea gradului de dezordine din primaria Ploiesti, pe care l-a creat aceasta femeie. Avem primar, intreb si eu? Nu de alta, dar liderul de sindicat se va afla fata in fata cu directorul Directiei Economice pentru aprobarea maririlor salariale solicitate de liderul de sindcat in baza legii salarizarii unice sau pentru a incheia contractul colectiv de munca, iar cele doua persoane sunt ...Nicoleta Craciunoiu. Unde e normalitatea in situatia asta? Dar legalitatea?

Pe mine, cetatean al Ploiestiului, nu zic jurnalist sau presedinte a Uniunii Asociatiilor de Proprietari, ma deranjeaza smecheriile ieftine pe care le are in dotare aceasta femeie si lipsa de autoritate de care da dovada primarul care va ramane in istorie cu aceasta pata numita Nicoleta Cracunoiu. Vreau si ii cer pe aceasta cale primarului sa ia atitudine odata pentru totdeauna si sa se gandeasca si la lucrurile importante pentru ploiesteni, nu la smecheriile ieftine pe care le are in cap Nicoleta Cracunoiu care a reusit, numai ea stie cum, sa devina presedinte de sindicat.

Mi-am propus sa fac publice nemultumirile pe care le am si, din pacate, s-au acumulat. Iar acolo unde nu se produce schimbarea, pentru ca nu voi cere niciodata absurditati, ci numai chestii legale, sa ma adresez organelor abilitate pentru a intra in normalitate.

Copiii de trupa care mimeaza ca ei conduc primaria Ploiesti cand, de fapt, sefa lor e Craciunoiu

Citeşte mai departe...Inainte de toate as vrea sa intelegeti semnificatia pozei trucate, bineinteles, ca de-aia e pamflet. Ceea ce vedeti in spatele personajelor apocaliptice din poza, adica fundalul, este municipiul Ploiesti, un tinut …apocaliptic, condus spre dezastru de directorul economic presedinte de sindicat, Nicoleta Craciunoiu.

Chiar daca antipatia e reciproca si avem o lupta de dus pentru a arata care este adevarul din punct de vedere legal in ceea ce o priveste pe Craciunoiu, nu pot sa nu o admir pentru ca se bate de una singura cu un consiliu local format din marionete si cu trei papitoi incapabili sa ii riposteze. Asta pentru ca DNA nu ia atitudine desi ar avea niste motive serioase. Oare de ce?!

Spate in spate cu Craciunoiu s-a pus Anabel Mantoiu, secretarul primariei care constata ca directorul economic presedinte de sindicat nu este nici incompatibila nici in conflict de interese. Aproape ca le-as da dreptate vazand cum parlamentarii fac legi ca sa (le)se protejeze. Astfel, art. 29, alin(3) din Legea 188/1999 i s-a adaugat in 2008 un art. 3 indice 1, care imi da mai mult de munca pentru a demonstra ca statutul de functionar public cu functie de conducere, respectiv director al directiei Economice intr-o primarie nu poate fi lider de sindicat si sa ceara majorari salariale pe care tot el le aproba la plata.

De asemenea, marii parlamentari, pe sest, au modificat, luna trecuta, Noul Cod Penal si au schimbat titlul art. 301 din “Conflict de interese” in “Folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane”( vezi LEGENDA ), introducand si un aliniat mai detaliat care vine in sprijinul  functionarului public. Asta e, pe masura ce trece timpul imi dau seama cat de corupta e Romania, iar Ploiestiul/ Prahova, par(e) a fi miezul.

Sa ajungem si la pamflet, ca sa ne amuzam un pic, ca am fost destul seriosi cu… neseriosii. Daca va intrebati de ce nu apare si Anabel Mantoiu in poza trucata, va spun ca nu a meritat efortul. Punct!

Nicoleta Craciunoiu este cea care taie si spanzura in primaria Ploiesti, ea este vedeta acestui text care sper sa o amuze chiar si pe ea, nu numai pe noi, tampitii astia, care ne uitam la toate cate le face in primarie, pe banii nostril, si nimeni nu zice nimic. Adevarul e ca nici nu ar avea cine. Primarul Adrian Dobre nu inteleg de ce a candidat si ce si-a dorit de la aceasta functie pentru ca nu arata decat ca e un plangacios care nu e in stare sa-si asume nimic si doar se vaita. Ba ca aia din coalitia PSD_AlDE ii blocheaza proiectele, ba ca… Craciunoiu refuza la plata dupa cum “vrea” muschii ei s.a.m.d. Cand ii arati ca e in eroare, ca sa nu zic altfel, isi pune cenusa in cap, lasa impresia ca vrea sa schimbe in bine ce i-ai semnalat si in secunda doi a uitat de subiect. Recomand lecitina, care am inteles ca e pentru memorie. De un an si ceva de cand e primar nu si-a asumat rezolvarea niciunei probleme create de Nicoleta Craciunoiu, prin refuzul sau la plata. Adica nu si-a asumat plata catre  firma care face dezinsectia ca sa nu ne umplem de tantari de doi ani si, totusi, ne umplem, pentru ca asa vrea directorul economic presedinte de sindicat. Nu si-a asumat, anul trecut, platile necesare pentru CSM Ploiesti ca sa supravietuiasca pe scena sportiva, iar echipa feminina de handbal a fost desfiintata, iar cele de juniori nu au putut participa la competitii. Nu si-a asumat plata datoriilor pe care le are primaria catre TCE, pentru ca nu a platit TVA-ul la serviciile solicitate, iar organelle fiscale cer banii, dar si altele. A se vedea, despre asumarea primarului, prin art. 21, alin (1) din ORDONANŢA nr. 119 din 31 august 1999 (*republicată*), privind controlul intern şi controlul financiar preventiv.

Viceprimarul Cristian Ganea e departe de consilierul local Cristian Ganea care chiar daca nu prea intelegea el atunci cam cu ce  se mananca administratia locala, nu avea atatea figuri in cap ci decenta  si dorea sa se implice. Acum, de cand a crescut in grad, lasa impresia ca le stie pe toate, dar mare lucru nu pare sa se fii schimbat in perceptia sa despre administratia locala, poate doar faptul ca e un pic mai vorbaret. Ce-i drept, stie sa joace rolul omului preocupat, care sufera pentru semenul lui, dar intuitia imi spune ca il cam doare in cur de el, semenul, daca nu e reciproc avantajos efortul, fie ca vorbim de un vot in plus.

Incet, dar sigur, am ajus la intelectualul din grupul copiilor de trupa al Nicoletei Craciunoiu, adica viceprimarul George Pana. El, in calitatea sa de avocat, nu a miscat un deget ca sa puna in discutie, macar, statutul dubios in care se afla Nicoleta Craciunoiu. Adica acela de director economic, care refuza sau aproba platile din primaria Ploiesti si presedintele de sindicat care a cerut majorarile de salariu pe care… le-a aprobat. Avocatul George Pana tace, nu cere explicatii, nu actioneaza. Procedeaza ca de fiecare data in sedintele de Consiliu Local, cand el si ceilalti copii de trupa, pun capul in pamant atunci cand sefa lor ii trage de urechi ori le da o palma peste ceafa. Si o lasa in pace sa isi faca mendrele.

Citeste si: Sindromul Craciunoiu sau indisciplina functionarului public, ridicata la rang de virtute

Singurul care a luat atitudine fata de situatia dubioasa in care se afla Nicoleta Craciunoiu a fost consilierul local Gheorge Sirbu care a cerut sa i se comunice in scris daca patroana primariei Ploiesti este sau nu in incompatibilitate sau/si in conflict de interese. Anabel Mantoiu a raspuns ca nu e si o ajuta si noua varianta a art. 301 Cod Penal, dar …

Una peste alta, demersurile pe care le fac si le voi face in continuare, nu ar fi existat daca acesti copii de trupa ai Nicoletei Craciunoiu ar fi fost nisnte conducatori de institutii responsabili. Ori ei sunt primii intersati ca lucrurile sa nu functioneze sis a aiba un tap ispasitor, iar acum, dupa simulacrul de negocieri la care au participat, sa primeasca si salarii mai mari ca sa frece menta sau duda sau pisoiul, ca sa nu zic motanul.

Nu-mi face nicio placere sa-mi irosesc enegia, cand oameni platiti regeste sa o faca stau cu mainile in san. Dar am convingerea ca am dreptate in ceea ce sustin si, oricat te-ar proteja anumite legi sau institutii, altele vor arata ca nu poti fi si director economic al unei primarii si presedinte de sindicat, pentru ca esti antagonic cu tine insuti si exista suspiciunea de ilegalitate cand aprobi ceva ce ceri din bani publici pentru tine si membri organizatiei pe care o reprezinti.

Citeste si: Sindromul Craciunoiu (II)- Stat in stat... al functionarilor publici in primaria Ploiesti, un municipiu captiv lor

Toti cei care sunteti nemultumiti de acesti functionari publici din primaria Ploiesti de acum incolo, fie ca vorbim despre cei de la ghisee, despre viceprimari si primar, secretarul primariei sau orice persoana cu care unteractionati , aveti posibilitatea sa faceti public functionarul care v-a nemultumit, completand formularul dand click AICI.

 

 

LEGENDA

Cod Penal

ART. 301 

Varianta veche

ART. 301 

  Conflictul de interese

  (1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.

  (2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în cazul emiterii, aprobării sau adoptării actelor normative.

Varianta noua
Art. 301

  Folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane

  (1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act prin care s-a obţinut un folos patrimonial pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori un afin până la gradul II inclusiv se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică pe o perioadă de 3 ani.

  (2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în cazurile în care actul sau decizia se referă la următoarele situaţii:

  a) emiterea, aprobarea sau adoptarea actelor normative;

  b) exercitarea unui drept recunoscut de lege sau în îndeplinirea unei obligaţii impuse de lege, cu respectarea condiţiilor şi limitelor prevăzute de aceasta.

 

(la 28-07-2017 Articolul 301 din Capitolul II , Titlul V , Partea SPECIALĂ a fost modificat de Punctul 1, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 193 din 24 iulie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 598 din 25 iulie 2017)

Semnalez conflictul de interese din 10 iulie, iar Craciunoiu este presedinte de sindicat din 7 iulie, in timp ce art. 301 s-a modificat in data de 25 iulie 2017!

 

LEGE nr. 188 din 8 decembrie 1999 (*republicată*), privind Statutul funcţionarilor publici*)

Varianta veche

Art. 29

(3) În situaţia în care înalţii funcţionari publici sau funcţionarii publici de conducere sunt aleşi în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale, aceştia au obligaţia ca în termen de 15 zile de la alegerea în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale să opteze pentru una dintre cele două funcţii. În cazul în care funcţionarul public optează pentru desfăşurarea activităţii în funcţia de conducere în organizaţiile sindicale, raporturile de serviciu ale acestuia se suspendă pe o perioadă egală cu cea a mandatului în funcţia de conducere din organizaţia sindicală.

Varianata modificata

Art. 29

3) În situaţia în care înalţii funcţionari publici sau funcţionarii publici care au calitatea de ordonatori de credite sunt aleşi în organele de conducere a organizaţiilor sindicale, aceştia au obligaţia ca în termen de 15 zile de la alegerea în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale să opteze pentru una dintre cele două funcţii. În cazul în care funcţionarul public optează pentru desfăşurarea activităţii în funcţia de conducere în organizaţiile sindicale, raporturile de serviciu ale acestuia se suspendă pe o perioadă egală cu cea a mandatului în funcţia de conducere din organizaţia sindicală.

  ----------

  Alin. (3) al art. 29 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 125 din 8 octombrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 694 din 13 octombrie 2008.

  (3^1) Funcţionarii publici, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (3), pot deţine simultan funcţia publică şi funcţia în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale, cu obligaţia respectării regimului incompatibilităţilor şi al conflictelor de interese care le este aplicabil.

 

ORDONANŢA nr. 119 din 31 august 1999 (*republicată*), privind controlul intern şi controlul financiar preventiv

Regimul refuzului de viza

  ART. 20

  Refuzul de viza

  (1) Persoana în drept sa exercite viza de control financiar preventiv are dreptul şi obligaţia de a refuza viza de control financiar preventiv în toate cazurile în care, în urma verificărilor, apreciază ca proiectul de operaţiune care face obiectul controlului financiar preventiv nu îndeplineşte condiţiile de legalitate, regularitate şi încadrare în limita creditelor bugetare sau creditelor de angajament, după caz, pentru acordarea vizei de control financiar preventiv.

  (2) Refuzul de viza trebuie să fie în toate cazurile motivat în scris.

  (3) Persoanele în drept sa exercite viza de control financiar preventiv au obligaţia de a tine evidenta proiectelor de operaţiuni refuzate la viza de control financiar preventiv.

  ART. 21

  Autorizarea efectuării unor operaţiuni pentru care se refuza viza de control financiar preventiv

  (1) O operaţiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar preventiv se poate efectua de către ordonatorul de credite pe propria răspundere, numai dacă prin aceasta nu se depăşeşte creditul bugetar aprobat. Ordonatorul de credite poate decide efectuarea operaţiunii numai în baza unui act de decizie interna, emis în forma scrisă, prin care dispune, pe propria răspundere, efectuarea operaţiunii. O copie a actului de decizie interna se transmite compartimentului de audit public intern al entitatii publice, precum şi controlorului delegat, după caz.

  (2) În toate cazurile în care, ca urmare a unui refuz de viza de control financiar preventiv propriu, conducătorii persoanelor juridice dispun, în condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă, efectuarea operaţiunii pe propria răspundere, persoana desemnată să efectueze controlul financiar preventiv propriu are obligaţia sa informeze în scris Curtea de Conturi, Ministerul Finanţelor Publice şi, după caz, organul ierarhic superior al instituţiei publice, numai în aceasta situaţie persoana respectiva fiind exonerată de răspundere.

  (3) Pentru operaţiunile care se supun şi controlului financiar preventiv delegat al Ministerului Finanţelor Publice, refuzul vizei de control financiar preventiv propriu face ca proiectul de operaţiune sa nu poată fi supus controlului preventiv delegat. În aceste condiţii ordonatorul de credite va solicita controlorului delegat formularea unui aviz consultativ. Ordonatorul de credite va analiza punctul de vedere al controlorului delegat, exprimat în avizul consultativ, şi va decide în condiţiile prevăzute la alin. (1).

  (4) În toate cazurile în care, ca urmare a unui refuz de viza de control financiar preventiv delegat, conducătorii persoanelor juridice dispun, în condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă, efectuarea operaţiunii pe propria răspundere, controlorul delegat are obligaţia sa informeze în scris Curtea de Conturi şi Ministerul Finanţelor Publice.

  (5) Documentele privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, care nu au fost vizate, nu pot fi aprobate decât cu asumarea răspunderii ordonatorului de credite.

  (6) Operaţiunile efectuate pe propria răspundere a ordonatorului de credite se înregistrează şi într-un cont în afară bilanţului.

Lipsa de respect// Adrian Dobre vrea sa rezolve problema colectarii deseurilor din camerele de precolectare a blocurilor turn, cu o organziatie care nu s-a implicat in rezolvarea ei

Citeşte mai departe...In mod normal, la aceasta ora(11.00, cand scriu) trebuia sa fiu la intalnirea pe care primarul a organizat-o cu reprezentantii Agentiei de Dezvoltare Intercomunitara(ADI), SC Rosal Grup si primaria Plopiesti. Pentru ca primarul adrian Dobre functioneaza dupa reguli de el stiute si considera ca poate chema la discutii pe cine vrea, in conditiile in care noi, Uniunea Asociatiilor de Proprietari am luat atitudine si am pornit demersurile pentru identificarea solutiilor pentru ca angajatii Rosal sa colecteze deseurile din interiorul camerelor de precolectare a blocuruilor turn. Pentru cei care nu stiu, de la 1 ianuarie 2017, in baza noului contract demnat intre ADI si Rosal, gunoiul colectat in camerele de precolectare trebuie asezat in recipientele puse la dispozitie de Rosal de catre angajatii asociatiilor de proprietari. Iar acest fapt, Uniunea Asociatiilor de Proprietari l-a considerat abuziv sau, in cel mai bun caz, nefericit, pentru ca poate pune in pericol sanatatea unor oameni necalificati in selectarea, depozitarea si transportul deseurilor menajere.

UAP a luat atitudine si a fost in contact cu Rosal Grup pe care l-a invitat la negocieri pentru identificarea solutiilor viabile pentru ambele parti, in timp ce Alianta Asociatiilor de proprietari(AAP) care reprezinta interesele a circa 10% din asociatiile pe care le reprezinta UAP, nu a miscat un deget, nu a spus nimic.
Primarul Adrian Dobre a gasit de cuvinta, ca urmare a demersurilor noastre, sa initieze o intalnire la care sa participe, asa cum spuneam, ADI, Rosal Group, Primaria Ploiesti, UAP, dar si AAP, care nu a miscat un deget pentru oamenii pe care ii reprzinta. Am cerut sa participam separat la discutii, dar primarul a ales AAP. Interesant, nu?!

Prin urmare, domnul primar a gasit de cuviinta sa arate ca este impartial si a chemat la discutii pe initiatorii demersurilor, adica pe noi, Uniunea Asociatiilor de Proprietari si cealalta organizatie, AAP, desi aceasta nu a reactionat in niciun fel pe aceasta problema.  Ce drept au acestia sa participe la discutii, numai domnul primar stie...

Ii aduc aminte primarului, ca nici eu si nici UAP nu suntem supusii domniei sale si am aratat ca putem fii partenerii primariei, atata timp cat munca noastra este respectata.

Si ii mai aduc aminte primarului ca pe 19 octombrie, cand am solicitat sa particpam patru insi la intalnirea cu poluatorii si organele de mediu, domnia sa nu ne-a primit? Prin urmare, cu ce masura judeca primarul? Noi, daca nu suntem respectati stim sa reactionam in asa fel incat sa ne castigam respectul. Si o vom face!

Nu ne intereseaza sa stam la aceeasi masa cu oamenii primarului, daca acestia sunt doar niste profitori ordinari ai actiunilor noastre. Acceptam competitia si ea este benefica pentru cetatenii pe care ii reprezentam, dar cand unul se lupta si celalalt sta dupa perdea si vrea sa culeaga roadele alegem sa ducem lupta direct, nu prin intermediul primariei care si asa nu se arata foarte preocupata de cetatean.

Trebuie spus ca am avut doua discutii telefonice, atat cu city managerul municipiului Teodora Marin, cat si cu primarul Adrian Dobre care m-au contactat in incercarea de a aplana conflictul. Le multumesc pentru aceasta intiativa, dar atata timp cat munca noastra nu este respectata si suntem pusi la aceeasi masa cu niste atarnatori, care nu fac altceva decat sa profite de initiativele noastre, nu ne interseaza.

Pentru cei care nu stiu, Uniunea Asociatiilor de proprietari reprezinta 900 de asociatii de proprietari si circa 66.000 de ploiesteni pentru ale caror interese ne luptam cu oricine.

Sper ca primarul sa fii invatat ceva din aceasta greseala si pe viitor sa nu o mai comita.
Noi suntem Uniunea Asociatiilor de Proprietari si suntem de 20 de ani in slujba ploiestenilor, iar lucrurile nu vor ramane asa, nici pe aceasta tema, nici pe altele care vizeaza interesele cetatenilor!

P.S. Ceea ce primarul Adrian Dobre a ales sa faca prin intierea acestor discutii la care sa participe si AAP, desi a fost inexistenta pe aceasta tema, nu face decat sa imi confirme ca face favoritisme care, in timp, se vor intoarce impotriva sa. Sa nu se uite ca sunt unul dintre cei care militeaza pentru societatea civila, dar nu pentru cea contrafacuta…
Mai jos aveti comunicatul care a declansat actiunea primarului Adrian Dobre si pentru care, daca nu ar fi chemat AAP la discutii:

Nu puneti in pericol sanatatea oamenilor obligandu-i sa umble prin gunoaie

 
 

Prin adresa nr. 4474/12.10.2016 SC ROSAL GRUP SA a comunicat ca odata cu intrarea in vigoare a noului contract Agentia de Dezvoltare Intercomunitara(ADI) respectiv “de la  ianuarie 2017 le este interzis reprezentantilor  SC ROSAL GRUP SA intrarea pe proprietatea beneficiarului”. Prin urmare incarcarea deseurilor menajere din camerele de precolectare intra in sarcina beneficiarului, sustine operatorul, iar recipientii vor fi scosi la limita de proprietate , in afara camerelor. Totodata igienizarea camerelor de precolectare se face de catre proprietarii acestora.

Prin adresa nr. 4495/13.10.2016 UAP Prahova a comunicat SC ROSAL GRUP SA ca nu este de acord ca reprezentantii asociatiilor de proprietari sa incarce selectiv deseurile din camerele de precolectare , intrucat asociatiile de proprietari nu dispun de personal specializat pentru aceasta operatiune. Tototdata UAP a propus renegocierea acestei prevederi in vederea identificariid e solutii in folosul ambelor parti.

Prin adresa nr. 4536/18.10.2016 SC ROSAL GRUP SA a prezentat o serie de prevederi din Contractul Cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor emis de ANRSC, nefiind inca precizat daca aceste prevederi sunt cuprinse si in contractul incheiat la nivelul mun. Ploiesti.

Prin adresa nr. 4835/03.11.2016, UAP Prahova a aratat SC ROSAL GRUP SA ca din prevederile contractului cadru expuse anterior nu reiese obligativitatea in sarcina asociatiilor de proprietari privind operatiunea de incarcare manuala a deseurilor menajere din camerele de precolectare ci doar obligatia asociatiilor de a mentine curatenia spatiilor in care se face colectarea. De asemenea, UAP a revenit catre Rosal cu soolicitarea de a identifica si de a ne comunica solutiile viabile pentru ambele parti dar, din pacate, operatorul nu a dat curs acestor solicitari, care au fost nu numai in scris ci si telefonic.

Mentionam ca nici Primaria mun. Ploiesti si nici SC ROSAL GRUP SA nu au facut public contractul de prestare a serviciului de salubrizare la nivelul mun. Ploiesti incheiat, si nici care sunt prevederile contractului mentionat in ceea ce priveste obligatiile prestatorului de serviciu si obligatiile utilizatorilor. Precizam ca am solicitat primairei municipiului Ploiesti, conform Legii 544/2001, cu privire la liberul acces la informatiile de interes public o copie de pe contractul dintre ADI si SC Rosal Grup SA, neprimind niciun raspuns, motiv pentru care ne vom adresa instantei imediat dupa anul nou.

La sediul nostru au venit mai multe adrese scrise in care asociatiile membre UAP si-au exprimat nemultumirea fata de modul in care operatorul intelege sa execute colectarea deseurilor din camerele de precolectare, la care s-au adaugat si discutii cu mai multi administratori si presedinti care au aratat, la randul lor, nemultumirile legate de acest aspect.

Subliniem faptul ca odata semnat acest contract, SC Rosal Grup SA va incasa suma de  4,94 lei/ persoana fara TVA, fara sa ofere serviciul de colectare si incarcare a deseurilor menajere din camerele de precolectare, iar in contractul vechi pentru suma de  3 lei/ persoana fara TVA si fara taxa la rampa se oferea serviciul care acum nu se mai doreste a fi prestat.

Prin urmare, solicitam Rosal Grup SA sa nu lase pe ultima suta de metri semnarea noilor contracte, pentru a putea pune in dificultate asociatiile de proprietari si sa ne asezam la masa tratativelor pentru a gasi cele mai bune solutii pentru ploiestenii care locuiesc la blocuri turn. In caz contrar, ne vom folosi de toata legislatia sanitara si de igiena in vigoare, atat cea romaneasca, cat si normele UE, care protejeaza consumatorul si nu il poate obliga sa execute un serviciu daca nu este calificat. Luam in calcul chiar varianta de a ne adresa instantelor de judecata daca drepturile membrilor UAP vor fi incalcate.

28.12.2016

Uniunea Asociatiilor de Proprietari Prahova

Presedinte

Eugen Cristescu

Sindromul Craciunoiu (II)- Stat in stat... al functionarilor publici in primaria Ploiesti, un municipiu captiv lor

Citeşte mai departe...Ieri seara am avut o revelatie, care va fi cu greu inteleasa de functionarii publici ancorati in efectele miraculoase si nesperate ale majorarilor salariale, acceptate cu o usurinta nefireasca de consilierii locali, primar si viceprimari. Nu e dorinta mea sa critic aberatiile astea pe care le vad in primaria Ploiesti, care a devenit un stat in stat. Statul functionarilor publici care dispun dupa bunul plac tot ce vor sau, mai ales, ce nu vor. Vorbeam deunazi despre Sindromul Craciunoiu si efectele sale in randul functionarilor publici cu consecinte asupra cetatenilor care platesc salariile imense de astazi. Sa fie primite si bine folosite aceste salarii. Trebuiau marite, asta e clar, dar nu de patru ori la o singura strigare, ci in mai multe etape. Macar sa fii mimat implicarea in negociere primarul si toti cei care au negociat, nu sa dea pantalonii jos imediat cum s-a uitat Craciunoiu la ei. Nu mi-e foarte clar in ce calitate le-a tras privirea aia care i-a lasat in chiloti, dar inclin sa cred ca in cea de presedinte de sindicat, pentru in ca in cea de director al Drectiei Economice sigur era numai lapte si miere, daca a dat aviz favorabil Raportului de Specialitate pentru bugetarea salariilor.

Citeste si : Sindromul Craciunoiu sau indisciplina functionarului public, ridicata la rang de virtute

Sa revin la revelatia cu care am inceput si o are in prim plan pe Alina Istratescu, purtatorul de cuvant si directorul Directorului pentru Relatii Publice din primaria Ploiesti. Alina este o mama devotata, un om elegant in exprimare, dar este omul responsabil cu relatiile publice, adica trebuie sa mentina un echilibru in conexiunea cu jurnalistii, cu cetatenii, cu Uniunea Asociatiilor de Proprietari Prahova si alte institutii. Ea reprezinta primaria in relatia de comunicare cu ceilalti. Intamplarea face ca sunt si presedintele Uniunii Asociatilor de Proprietari si jurnalist. Eu, spre deosebire de Nicoleta Craciunoiu nu sunt in incompatibilitate si nici in conflict de interese, pentru ca nu sunt functionar public, nu sunt angajat la stat. Ca atare, imi permit sa face aceste doua lucruri in acelasi timp si incercs a le fac cat mai bine si in folosul celor pe care ii reprezint. Pe de o parte, vreo 66.000 de proprietari de apartamente si vreo 900 de asociatii si pe de alta parte cateva mii de cititori. Un lucru este demn retinut: daca Alina Istratescu nu ar fi fost director Relatii Publicesi purtatorul de cuvant al primariei, ar fi avut tot dreptul se arate deranjata de tagguirea mea. Altfel, nu...mai ales pe salariile astea de acum!

Mai mult, imi permit sa am un punct de vedere avizat atunci cand sunt nemultumit de modul in care sunt respectate drepturile noastre, banii nostri pe care ii dam la bugetul de stat, cand cineva uita ce are de facut in primarie sau face gresit, penru ca inteleg cum functioneaza lucrurile. Si asta fac. In primul rand, pentru ca am ajuns la o varsta la care am acumulat atatea cunostinte care imi permit sa inteleg ce se intampla in jurul meu si sa vad atunci cand ceva e in neregula. NU trebuie sa mi se spuna cum functioneaza lucrurile.

Pana ieri, am fost prieten pe Facebook cu responsabilul  cu comunicarea din primaria Ploiesti, pana acum cateva sapatamani am fost, pentru o scurta perioada prieten pe Facebook cu Anabel Mantoiu, secretarul primariei Ploiesti. Cum s-a terminat aceata „prietenie” atat de repede? Foarte simplu. Cand am exprimat puncte de vedere care le vizau pe cele doua doamne, in calitatea pe care o au de functionari publici, le-am tagg-uit in speranta ca vor vedea, vor intelege si vor aduce la cunostinta factorilor de decizie din primarie. Daca Anabel Mantoiu m-a scos din lista, foarte ofensata de adevar probabil, Alina Istratescu a avut decenta sa imi spuna sa nu o mai tagg-uiesc fara acordul ei, neintelegand nici acum desi are o vechime mare in functia pe care o are, ca ea ar fi trebuit sa fie prima interesata de ceea ce spun, la fel ca si de ceea ce spun ceialalti oameni din presa sau din alte entitati care conteaza. Am ales ca sa nu ii mai creez nemultuimiri si am eliminat-o pe Alina din lista mea. Ma intreb daca si cu ceilalti oameni de presa sau reprezentanti ai altor ONG-uri mai mici sau mai mari se comporta la fel?!
Poate ca pentru ea nu conteaza UAP, poate ca pentru Anabel Mantoiu nu conteaza UAP, poate ca pentru Nicoleta Craciunoiu nu conteaza Eugen Cristescu si e dreptul lor sa fie asa. Ceea ce am de facut este sa contez si pentru ele deoarece, asa cum spuneam, reprezint interesele a 66.000 de ploiesteni. Iar daca acestia nu platesc acum 8,24 lei fara TVA de persoana pentru tarful la ridicarea gunoiului menajer este pentru ca eu nu am inchis ochii si nu am tacut,  astfel si primarul a fost nevoit sa reactioneze, de fiecare data dupa mine, pentru ca altfel i-ar fi batut lumea obrazul. Dar nu va recunoaste asta niciodata. E unul dintre exemplele care atesta ca trebuie sa contez si nu pentru ca sunt buricul pamantului ci pentru ca eu inteleg ce inseamna sa raspunzi in fata oamenilor pe care ii reprezinti si nu vreau sa imi bata cineva obrazul. Fac tot ce e omeneste posibil sa nu gresesc fata de ei, pentru ca ii respect si vreau sa le dau motive sa ma respecte. Atata timp cat legea ma ajuta, nu ma uit cine e in fata mea pentru drepturile pe care le am de aparat. Asta e crezul meu.

Prin urmare revelatia a fost ca un om care lucreaza in comunicare nu trebuie sa fie absent din relatia cu nimeni indiferent ca il/o place sau nu. Comunicatorul trebuie sa stie cum sa se comporte cu cei care s-ar putea revolta pentru greselile mai marilor ei, nu sa ii intrige si mai tare impotriva alora, prin comportamentul lui. Comunicatorul trebuie sa aiba o vorba buna tot timpul chiar daca i-ar veni sa smulga inima din piept unuia sau altuia. Altfel, comunicatorul nu are ce cauta in meseria asta, poate fi mutat la alt department unde nu este necesar sa discute cu publicul.

Multumesc Alina Istratescu pentru constientizare. A fost o lectie din care am invatat multe. Poate inveti si tu ceva. Daca nu, poate n-ar fi rau sa lasi pe alticineva mai …comunicativ, nu atat de plictisit. Mai ales ca luati atatia bani la salariu de-acum incolo. Zic si eu asa, ca opinia publica:))))

Iata postarile mele recente pe pagina de Facebook care au deranjat-o pe Alina Istratescu pentru ca am tagguit-o :

“Este foarte interesant cum cateva sute de functionari publici se supara pe cateva zeci de mii de ploiesteni care le platesc salariile...pentru ca le considera prea mari si nejustificate la nivelul asta nou cu munca prestata. Raportat la munca profesorilor mai ales, nu neaparat cu prostul care plateste acele salarii.

Nu am vazut niciun functionar public din primaria Ploiesti preocupat sa o traga de maneca pe Anabel Mantoou sa respecte legea transparentei. Sau sa ii dea o palma peste ceafa N. Craciunoiu pentru ca refuza la plata ce vor muschii ei si ajunge TCE aproape de insolventa, CSM Ploiesti e pe butuci pentru ca fetele de la handbal luau 4000 de euro, iar ea acum "doar" 3000, ca ne mananca tantarii de doi ani ptr ca ea nu vrea sa plateasca furnizorul sau ca este in conflict de interese fiind si director al Directiei economice si presedinte de sindicat. Ba dimpotriva, chiar e lumea incantata si o transforma in erou in timp ce consilierii locali aproba ceea ce vor muschii doamnei Craciunoiu de parca ar da din banii lor de acasa. Despre ce vorbim? E stat in stat in primaria Ploiesti? Si noi suntem doar tampitii care ttebuie sa il intretinem si sa tacem ca idiotii?

P.S. Nu spune nimeni ca nu trebuiau marite salariile, dar nu de patru ori. Si nu de patru ori dintr-o data”

 

“Tineti minte ce va spun si vreau sa ajunga la urechile primarului!

Exista REGULAMENTUL cu privire la evaluarea performanţelor profesionale ale funcţionarilor publici elaborat în temeiul art.34 alin.(9) al Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008.

Vreau ca incepand din acest an functionarii publici sa fie evaluati conform acestui act normativ, iar evaluarile sa fie facute publice. Meritam cu prisosinta acest lucru, avand in vedere ca suportam salariile imense pe care le-ati aprobat in negocierile cu directorul economic presedinte de sindicat, Nicoleta Craciunoiu.

Pana unde vreti sa ajungeti? Chiar nu va e teama de nimic?

Gata cu joaca de-a administratia!”

 

“Am crezut ca e o gluma, dar vad ca nu e.

Salariul Anabelei Mantoiu, secretarul primariei Ploiesti, cea care terfeleste cu buna stiinta Legea transparentei decizionale ia un salariu de 10.440 lei. Astptam sa vedem ce vor dispune procurorii in legatura cu plangerea penala care i s-a facut pentru nerespetarea prevederilor acestei legi.

Nicoleta Craciunoi ia unn salariu de 9570 lei, la care se adauga sporul de 25 % pentru ca detine dreptuld e viza CFPP. Astfel, femeia asta care isi bate joc de adminsitatia locala iar organele abilitate dorm, probabil cu buna stiinta, pentru ca sunt destule capete de acuzare pentru care ar putea fi cercetata, va lua un salariu de 11.962,5 lei.

Intrebarea mea ar fi: "prostii" astia de profesori care se chinuie sa invete copiii sa fie oameni de calitate, ce salarii iau, prin comparatie cu individele astea?

Ceea ce nu iau in calcul aceste doamne este faptul ca ele, spre deosebire de magistrati si politisti, nu sunt protejate de ultraj si trebuie sa dea socoteala in fata cetatenilori pentru ce vor face de-acum incolo pentru a le imbunatatii viata...

Nu inteleg cum consilierii locali, primarul si viceprimarii au putut sa aprobe asemenea imensitati de salarii, nejustificate de eficienta activitatii. Ups, or fi crescut si ale lor?! Asta da negociere :))))))))”

 

“Am vazut ca s-a aprobat in ultima sedinta de CL majorarea pretului abonamentelor pe mijloacele de transport. Sper ca am inteles bine si daca gresesc imi cer scuze anticipat. In primul rand, pretul pentru un bilet a ramas acelasi, adica 2 lei.

Un lucru bun este faptul ca s-a revenit la variantele de unu si doua trasee la abonament. Dar, la un calcul elementar pentru doua calatorii zilnice pe un singur traseu abonamentyul costa 85 de lei, iar cu bilete 88 lei. Inteleg ca un abonament fidelizeaza clientul si i se acorda o facilitate substantiala, astfel incurajand si alti calatori sa achizitioneze un abonament. In conditiile in care diferenta este de doar 3 lei care este smecheria?

In ceea ce priveste abonamentul pe toate traseele si aici ar fi ceva de reclamat. Pretul nou pe toate traseele este de 122 de lei, comparativ cu 63 de lei cat era pana acum. Daca s-ar fi pastrat un tarif decent, atractiv si sub chelutiala necesara de transport zilnic, consecinta ar fi fost, in cazul achizitionarii abonamentelor pe toate traseele, ca s-ar fi evitat aglomeratia din statii creata de pesoanele care astepata un traseu anume, pentru care si-au achizitionat abonamentele.

Masurile luate nu sunt incurajatoare pentru cei care fraudeaza de regula mijloacele de transport, calatorind fara bilet sau abonament. Dimpotriva...

Daca astfel se doreste imbunatatirea flotei si recuperarea datoriilor pentru evitarea insolventei, gandirea pare a fi gresita, in opinia mea. Dar poate ma insel, cine stie?!”

 

Atentie la societatea civila, domnule primar. Nu suntem de stat pe la usi!

Citeşte mai departe...Am o veste proasta, din pacate. Am fost prezent la intalnirea organizata de primaria Ploiesti pe probleme de poluare, impreuna cu delegatia formata din dr. Gena Alzenberger, Serban Ionescu( specialist in probleme de mediu) si avocat Claudia Dumitrescu.

Am asteptat pret de un sfert de ora peste ora la care s-a dispus intalnirea si, la un moment dat, domnul primar Adrian Dobre a venit si ne-a comunicat ca ESTE O SEDINTA TEHNICA si ca nu se vor lua decizii si vor sa discute transant problemele. Din cate se pare, domnia sa vrea sa discute transant, dar cu usile inchise. Societatea civila, reprezentata de o delegatie care reprezinta acest grup de initiativa "STOP poluării orașului Ploiești" format din peste 2500 de ploiesteni, nu reprezinta nimic pentru domnul primar. Ca sa para obiectiv fata de noi, domnul primar a spus ca nu va primi nici presa.

Prin urmare, avem un nou motiv de a lupta in continuare. Va rog, pe aceasta cale sa va implicati activ si sa strangeti semnaturi impotriva poluarii. Un astfel de comportament ca al primarului vis-a-vis de societatea civila trebuie sa nu mai existe. Il asiguram pe domnul primar Adrian Dobre ca nu vom lasa lucrurile asa, intrucat domnia sa ne represzinta pe noi cetatenii in functia pe care o detine si nu poluatorul. Iar noi trebuie sa fim in orice moment la masa discutiilor.

Astept din partea voastra solidaritate si implicare. Incepeti prin a distribui acest articol pentru ca sa vina cati mai multi oameni alaturi de noi. Nu suntem condamnati sa fim sfidati la infinit de autoritatile publice.

A nu se uita ca exista semnaturi care au fost depuse la cererea pe care o vedeti in facsimil. Strangerea lor continua si avem in acet moment circa 300.

Regret enorm ca s-a ajuns in aceasta situatie, dar domnul primar ar trebui sa inteleaga ca, pe langa problemele pe care le are in Consiliul Local, se va alege si cu probleme cu societatea civila pe termen mediu si lung. Nu poti sa tratezi la infinit cu spatele cetateanul care ti-a dat votul si pentru care trebuie sa faci tot ce iti sta in putinta ca sa ii fie bine.

Asteptam scuze din partea primarului Adrian Dobre, in numele celor peste 2500 de cetateni care militeaza in grupul de initiativa "STOP poluarii orasului Ploiesti" si care nu doresc ca poluatorii sa dispara, ci doar poluarea. Din acest motiv trebuia sa participam la discutii(le) tehnice despre care domnul primar ne-a spus.
Citeşte mai departe...

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
1057
Articole
3420
Număr afișări articole
7426720
Vizitatori

Statistici

Azi34
Ieri380
Saptamana34
Luna8175
Total2737366

Currently are 59 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2018 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.