4 aprilie 2013- Mars pentru sensibilizarea populatiei impotriva drogurilor

Citeşte mai departe...În conformitate cu atribuţiile conferite Agenţiei Naţionale Antidrog prin actul normativ de organizare şi funcţionare, la data de 4 aprilie 2013 structurile teritoriale ale Agenţiei, respectiv Centrele de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog, în colaborare cu Inspectoratele Şcolare Judeţene, vor organiza în cadrul Programului Naţional “Să ştii mai multe, să fii mai bun”, o zi de prevenire a consumului de droguri, adresată elevilor cu vârste între 10 – 18 ani (ciclurile gimnazial şi liceal).

            Ziua de prevenire a consumului de droguri presupune, la nivelul judeţului Prahova, desfăşurarea împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova şi cu sprijinul Primăriei Municipiului Ploieşti şi al Consiliului Judeţean Prahova, în data de 04 aprilie 2013, între orele 12.00 – 13.30, pe Bulevardul Independeţei din municipiului Ploieşti (intervalul situat între Statuia Vânătorilor – Gara de Sud şi Piaţa Victoriei – Platoul din faţa Palatului Administrativ), a unui marş de sensibilizare a opiniei publice în legătură cu riscurile şi consecinţele consumului de droguri, cu sloganul “În faţa drogurilor nu suntem diferiţi”.

La această activitate sunt aşteptaţi să participe peste 300 de elevi cu vârste între 10 – 18 ani din municipiul Ploieşti, evenimentul urmând să debuteze cu citirea “Declaraţiei antidrog a elevilor din municipiul Ploieşti”, care ulterior va fi înmânată de către elevi reprezentanţilor autorităţilor şi instituţiilor publice locale. Totodată, pentru asigurarea impactului vizual, cu rol de sensibilizare a populaţiei generale, elevii vor purta tricouri inscripţionate şi măşti identice, mesajul fiind atât de nondiscriminare şi nonetichetare a persoanelor consumatoare de droguri, cât şi de conştientizare a riscurilor şi virulenţei de propagare a fenomenului de consum de droguri în rândul adolescenţilor şi tinerilor.

Asigurându-vă de întreaga noastră consideraţie, vă mulţumim anticipat pentru sprijinul acordat prin mediatizarea acestui eveniment.

            Persoană contact – Neagu Cosmin, telefon 0722.177.149.

 

COORDONATOR C.P.E.C.A. PRAHOVA

COSMIN NEAGU

Chemare catre Societatea Civila Romaneasca

Citeşte mai departe...Federatia Societatea Civila Romaneasca (FSCR), ca si in alte cazuri, in conformitate cu atributiile si obiectivele sale statutare, se implica si sprijina solutionarea unor cazuri grave, care au implicatii serioase in ceea ce priveste stabilitatea si securitatea economiei nationale, siguranta si securitatea oamenilor, evolutia unor destine si cariere, disparitia locurilor de munca etc.
In cazul de fata, prezentam opiniei publice o situatie de o gravitate fara precedent, care tine, prin implicatiile sale, de afectarea securitatii nationale si de siguranta si stabilitatea rezervelor de stat ale Romaniei.
Este vorba de procesul desfasurat impotriva Fabricii de zahar BOD S.A., cu sediul in orasul Bod, strada Fabricii nr. 1, judetul Brasov, inregistrata la ORC Brasov sub nr. J08/179/1991, C.U.I. 1135146, reprezentata prin managerul Urdea Ioan si salariatii sai, impotriva careia s-a demarat o actiune conjugata, coordonata de un grup mafiot cu sprijin din afara, pentru desfintarea acestei fabrici. Scopul evident al acestei actiuni este incetarea productiei de zahar a acestei fabrici, care este semnificativa, cantitativ si calitativ, reprezentand o concurenta serioasa pentru alti producatori de zahar din interior si exterior.
Subliniem de la inceput, ca in aceasta Fabrica si in Federatia Cultivatorilor de Sfecla (câteva mii de ferme) lucreaza circa 17.000 de angajati, care se afla in pragul somajului, provocat intentionat de persoane ostile economiei romanesti.
De asemenea, precizam ca importanta strategica a acestui consortiu industrial-agricol este data si de realitatea ca detine in custodie depozite de zahar – proprietate a Administratiei Rezervelor de Stat ale Romaniei. Aceste rezerve sunt puse in pericol, prin disparitia acestei fabrici si implicit a productiei de zahar.
Consecinta acestor relatari si importanta lor rezida in informarea si constientizarea societatii asupra pericolului ce va influenta sau distruge destinul a mii de oameni si de a provoca pagube deosebit de mari economiei judetelor Brasov si Covasna, precum si in ansamblu economiei nationale.
Acest proces de distrugere a Complexului Bod, a pornit printr-o actiune banala in Justitie, pe motive confectionate, impotriva conducerii fabricii, in jurul unui credit comercial , obtinut in conditii legale pe baza unui contract intre banca si fabrica. Desi contractul de credit agricol are natura comerciala, civila, instantele din Alba Iulia, sub diverse influente, au hotarat ca acest contract ar avea si o latura penala, intrucat unele penalitati rezultate din contract s-au varsat la bugetul statului. Neintrand in detalii privind procedurile si mecanismele de obtinere si folosire legala a creditului, de respectare a destinatiei sale, aspecte care sunt in favoarea Fabricii, informam doar, opinia publica, asupra faptului ca penalitatile si creditul au fost achitate integral de catre fabrica, dar cu toate acestea reprezentantii fabricii au fost condamnati la ani grei de inchisoare cu executare, punandu-se in pericol si existenta ca atare a fabricii.
Mai adaugam si aspectele privind pronuntarea condamnarii, dupa prescriptia faptei, desi organele Parchetului si financiar-bancare au solicitat stingerea actiunii penale, ca fiind fara obiect, intrucat creditul a fost restituit integral, penalitatile de asemenea, deci neexistand prejudiciu, iar fapta, care in realitate nu a existat, fiind construita artificial, era deja prescrisa. Merita subliniat si faptul ca, in prima instanta, sentinta penala a dispus achitarea inculpatilor, neretinandu-se nici o vina in contul acestora. Instantele de recurs insa, la insistenta procurorilor, au hotarat condamnarea si disparitia Fabricii de zahar.
Dupa aceasta scurta incursiune juridica, se pune in mod firesc intrebarea daca Justitia este intr-adevar independenta, sau actioneaza la comenzi si influente politice sau din partea unor grupuri de afaceri oligarhice?
De asemenea, ne punem intrebarea daca in urma unor raporturi juridice de natura contractuala intre doua parti, transferate fortat in domeniul penal, cu intentia clara de a afecta existenta fabricii, se pot lua hotarari care sa arunce in aer peste 17.000 de locuri de munca, rezervele strategice de zahar ale statului, alte unitati industriale aflate in colaborare directa cu fabrica de la Bod si insasi seriozitatea, corectitudinea si obiectivitatea actului de justitie.
Totodata, in spiritul bunului simt si al patriotismului national, ne punem intrebarea daca hotararile si deciziile juridice si administrative, cu relevanta dovedita in cazul de fata, raspund interesului national, asigurarii locurilor de munca si a situatiei materiale a cetatenilor sau sunt benefice unor persoane si cercuri cu fata nevazuta, dar cu interese vadit antinationale si antiromanesti.  
Stimulate de aceeasi intentie, instantele juridice au incalcat in mod grosier proceduri penale, norme de drept si principii de drept, precum aplicarea legii mai favorabile, au făcut interpretari „sui generis”, in dorinta de a face cat mai credibile motivele confectionate ale condamnarilor penale in cauza.
Cunoscand din comentarii si din practica deficientele grave din justitie, referitoare la respectarea riguroasa a procedurilor, privind coruptia posibila si influentele de orice natura, care afecteaza decizii definitorii in materie juridica penala si civila, ne intrebam daca mai era nevoie de inca un caz, care sa confirme aceste certitudini sau presupuneri privind functionarea si corectitudinea justitiei.
Pentru a sublinia esenta problemei si pentru a mentine treaza constiinta judecatorilor, a Societatii Civile, a cetatenilor in general, avertizam scurt ca populatia doreste o justitie libera, functionala si corecta, revendicare introdusa in toate programele revolutionarilor din Piata Universitatii Bucuresti. Aceasta cere ca organele de drept, ale administratiei de stat si cele legislative sa deserveasca corect si obiectiv populatia si interesele ei fundamentale, in consonanta cu interesul national, care inseamna stabilitate macro-economica, crearea locurilor de munca, eliminarea crizelor economice si financiare, ridicarea nivelului de trai, consolidarea statului de drept si a justitiei, apararea si garantarea drepturilor omului, functionarea corecta a sistemului de stat. Orice alte actiuni, hotarari sau decizii sunt ejectate de populatie si condamnate ca atare. Prin urmare, ele trebuie evitate sau corectate de urgenta.
In lumina celor de mai sus, solicitam Societatii Civile, Consiliului Superior al Magistraturii, Ministerului Justitiei, Procuraturii Generale, Parlamentului si Guvernului sa se implice activ si responsabil in cercetarea acestui caz, cu trimitere la instantele din Alba Iulia si la Complexul Bod, pentru a face posibila evitarea unor grave consecinte de natura umana, economica, juridica si sociala, actiune pentru care intreaga populatie isi va manifesta recunostinta si sprijinul.
PS: FSCR a exprimat aceste ganduri si evaluari in baza sesizarii adresate de S.C. Fabrica de zahar BOD S.A. nr. 985 / 2013.
 

Intalnire Comisie Europeana, Brussels, in problema animalelor fara stapan

Citeşte mai departe...In 24 ianuarie 2013, la Brussels, a avut loc o intalnire intre Comisia Europeana si reprezentanti ai zece organizatii de protectie a animalelor din Europa. Organizatiile au prezentat situatia cainilor fara stapan din Sudul si Sud-Estul Europei, tragismul, coruptia si afacerea din jurul managementului cainilor strazii.

Federatia Nationala pentru Protectia Animalelor - FNPA, participanta la intalnire, a prezentat situatia Romaniei www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FoQiEoRU49o# (varianta web, durata 5:13).

Pentru prima oara in domeniul protectiei animalelor dar si a psihologiei umane, s-a supus atentiei si un studiu academic international care este deja in derulare si care demonstreaza efectele expunerii copiilor la abuzul animalelor, asupra dezvoltarii acestora si legatura dintre cruzimile fata de animale infaptuite de copii si criminalitatea adultului. Studiul este derulat de Romania Animal Helpline si se desfasoara in Romania, Grecia dar si in Germania - ca termen de comparatie). Primele rezultate au aratat ca 80% din copiii din Romania au vazut cruzimi fata de animale pe domeniul public si au fost profund afectati de aceste imagini, pe cand in Germania doar 18% au vazut astfel de abuzuri (actele pe care copiii din Germania le considera “abuz asupra animalelor” fiind nicicum de intensitatea celor existente in Romania).

Cazul baiatului de 14 ani din Rucar care a taiat picioarele unui pui de caine si impotriva caruia autoritatile nu au facut nimic -in ciuda adreselor FNPA prin care semnalam pericolul social reprezentat de acest baiat- si care peste 6 luni a ucis cu o violenta incredibila un barbat de 68 ani, a fost incorporat intr-una din prezentari.

Dupa prezentari au avut loc discutii despre actele de cruzime asupra animalelor, despre coruptia endemica si afacerea din spatele cainilor strazii la nivelul a trei state membre (printre care si Romania - tara cu “traditie” in acest sens) dar si despre proiectele de succes ce contin metode eficiente si umane de gestionare a populatiei canine comunitare prin Sterilizare si Returnare.

S-au evidentiat identificarea si inregistrarea ca elemente cheie pentru dezvoltarea detinerii responsabile a animalelor.

Reprezentantii Comisiei Europene, participanti la intalnire, presedintele Cabinetului DG SANCO, Joanna Darmanin, membru al Cabinetului, Dr. Harry Vassallo, presedintele compartimentului Animal Welfare din cadrul DG SANCO, Dr. Andrea Gavinelli si Dr. Paolo Dalla Villa si-au aratat disponibilitatea pentru schimbarea situatiei incredibile la nivelul tarilor cu probleme, cu toate ca exista limite de competenta date prin Tratatul de la Lisabona.

Dialogul cu reprezentantii Comisiei Europene va continua pe aceasta tema si, in paralel, vom continua sa dezvoltam strategii de implementare urgenta si corecta a unor programe de management eficient si uman, impreuna cu membri deputati ai Parlamentului European care si-au aratat disponibilitatea in acest sens in cadrul intalnirilor pe care FNPA le-a avut ulterior celei din cadrul Comisiei Europene.

 

Carmen ARSENE

Presedinte,

Federatia Nationala pentru Protectia Animalelor (FNPA)

tel. 0744156133

email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it." target="_blank" rel="nofollow">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

www.fnpa.ro

Pozitia FSCR fata de politica de dezvoltare rurala in Romania

Federatia Societatea Civila Româneasca (FSCR), consecventa in realizarea si respectarea rolului sau de a informa ritmic cetățenii României cu privire la problematicile principale aflate in atentia guvernului si a opiniei publice, aduce in fata dumneavoastră chestiunea dezvoltarii rurale in Romania, limitele acesteia si ale politicilor guvernului in acest domeniu.

Pana nu demult, comentariile si strategiile se refereau doar la dezvoltarea agriculturii, ca ramura economica. In prezent, viziunea extinsa asupra acestui domeniu vizeaza dezvoltarea de ansamblu a mediului rural, incluzand in sine nu numai agricultura, ci si infrastructura locala, investitiile, reabilitarile imobiliare si structurale etc.

In aceasta maniera, intentionam si noi sa prezentam unele aspecte principale ale politicii guvernamentale in domeniul dezvoltarii rurale, focusand atentia mai ales pe ceea ce nu au făcut sau nu au desavarsit ultimele guverne.

In actualul program de guvernare termenii sunt diferiti fata de vechile programe si se pune accent pe prioritatile stabilite, insistandu-se mai ales pe obiective noi si numai in masura in care prezinta eficienta maxima se au in vedere si terminarea sau reabilitarea unor obiective si structuri mai vechi. Prioritizarea adoptata de actualul guvern si in acest domeniu este corecta si realista, existand insa serioase deficiente vizibile, dar si oculte, in ceea ce priveste resursele de finantare, atragerea de investitii si fondurile interne si externe de finantare.

Mergandu-se mai mult pe enunturi si promisiuni, nu au fost evidentiate exact dimensiunile si sursele finantarii si nu sunt subliniate mecanismele si izvoarele externe ale finantarii. Cele 7 miliarde euro prevazute in fondurile europene pentru agricultura, recent negociate si obtinute, trebuie esalonate pe perioada pana in anul 2020 si ne exprimam indoiala ca vor putea fi acoperite integral nevoile si investitiile in agricultura, mai ales daca tinem seama de obligatia contributiilor interne de finantare, si ca in lipsa acestora fondurile de 7 miliarde se vor reduce substantial, neputand fi absorbite integral.

Deducem din aceasta situatie suficiente neclaritati in reglementarea si gestionarea politicii de dezvoltare rurala.

Mai avem in vedere si faptul ca infrastructura rurala (drumuri, canalizare, aductiuni de apa, amenajari de teritoriu, constructii contra inundatii etc.) este la un nivel foarte redus, necesitand un volum mare de fonduri si investitii.

Salutam initiativele guvernului, sperantele si optimismul manifestate in alocutiunile si strategiile din domeniu, dar indemnand la mai mult realism, la seriozitate, competenta si echilibru in abordarea si implementarea programelor specifice mediului rural.

Se vorbește in programe si de o posibila ameliorare in domeniul irigatiilor si al protectiei mediului, atat de necesare in agricultura. Este o initiativa minunata si sugeram folosirea in acest proces si a resurselor deja existente la unele structuri agricole, ramase din regimul trecut. Totodata, credem ca ar putea fi folosite cu succes santurile, digurile si amenjarile existente.

O alta resursa locala o reprezinta fermele private si amenajarile zootehnice existente, care trebuie sprijinite chiar cu ajutor de stat, pentru dezvoltare, impunandu-le in același timp unele restrictii de mediu si anumite contributii locale, care ar veni in sprijinul celor expuse mai sus. Intr-un cuvant, nu se poate vorbi de o larga si eficienta actiune in mediul rural, fara mobilizarea, implicarea plenara si responsabilizarea tuturor fortelor, resurselor si autoritatilor locale. In acest context, trebuie sa reamintim insufucientul sprijin de la centru acordat fermelor si gospodariilor private, cultivatorilor si autoritatilor locale si mai ales lipsa de ritmicitate in acordarea compensatiilor in agricultura, inclusiv a celor provenite din fonduri europene.

FSCR recomanda guvernului, in special Ministerului Agriculturii si structurilor centrale pendinte de acesta, sa revizuiasca programele si proiectele prevazute pentru mediul rural, sa le articuleze mai bine, sa le confere mai mult realism si concretete si mai ales sa prevada sursele posibile si sigure de finantare.

La prima vedere, s-ar parea ca FSCR nu ar avea trimiteri in examinarea acestor probleme, atat de specifice si tehnice. Cu toate acestea, face acest lucru in mod competent, după parerea noastra, atragand in activitatea sa specialisti si cadre calificate in domeniu.

Este momentul ca FSCR sa-si ofere serviciile si consultatiile, in cadrul unei colaborari cu Ministerul Agriculturii, gandindu-se totodata si la desemnarea a 2-3 experti in consiliul de administrație al ministerului si ale altor structuri si agentii specializate ale acestuia.

 

Asistență gratuită pentru persoanele cu autism din Prahova

Citeşte mai departe...Persoanele cu autism din Prahova și familiile acestora pot beneficia acum de asistență de specialitate, gratuită, în cadrul Centrului de consiliere și asistență pentru persoane cu autism – Prahova. Centrul funcționează din martie 2012 și oferă intervenții personalizate fiecărui beneficiar, în funcție de vârstă, felul specific în care a fost afectat de această tulburare și disponibilitatea sa și a familiei sale de a participa la sesiunile de lucru.

Centrul este deservit de personal specializat – psihologi și/sau psihopedagogi instruiți în lucrul cu persoane cu autism. Aceștia evaluează fiecare caz nou în parte și, împreună cu familia, realizează un plan de intervenție, pe termen mediu sau lung, în funcție de nevoile fiecăruia. Sesiunile de lucru sunt, după caz, atât individuale cât și de grup. Psihologii de la Centru fac, de asemenea, recomandări pentru servicii conexe și oferă consiliere părinților și familiilor persoanelor cu autism.

Până în acest moment, la Centrul de consiliere și asistență pentru persoane cu autism din Prahova, beneficiază de asistență 16 copii cu vârste cuprinse între 3 și 8 ani.

Dobre Daniela, psiholog în cadrul centrului, declară: “În cadrul activității pe care o desfășurăm, încercăm pe cât posibil implicarea părinților, a aparținătorilor, în lucrul cu copiii, implementarea strategiilor de lucru acasă fiind extrem de importantă pentru evoluția acestora. Sesiunile de lucru se bazează pe o terapie combinată: terapie prin joc, terapie cognitiv-comportamentală, terapie logopedică prin care ne propunem dezvoltarea limbajului expresiv, îmbunătățirea stimei de sine în vederea dobândirii abilităților psiho-motrice și a competențelor sociale. Echipa terapeut-părinte vine în sprijinul nevoilor copilului, asigurându-i acestuia un mediu securizant, stimulativ, care îi permite copilului trăirea unor experiențe plăcute de învățare, necesare integrării optime în procesul educațional.”

În tulburările de spectru autist (TSA) terapia este de lungă durată, iar gradul său de eficiență este crescut atunci când afecțiunea este diagnosticată timpuriu (în jurul vârstei de 2 ani) și copilul începe, cât mai din vreme, o formă de intervenție specializată. Din acest motiv, este esențial ca părinții să-și observe foarte bine copilul și să fie atenți la orice comportament neobișnuit al acestuia, încă din primele luni de viață. În cazul în care au suspiciuni, părinții trebuie să i le semnaleze medicului de familie și să solicite un consult de specialitate (neuropsihiatric) pentru copilul lor. Numai medicul neuropsihiatru poate pune diagnosticul de certitudine.

Copiii cu autism pot prezenta simptome diverse, însă următoarele caracteristici sunt considerate semnale de alarmă:

  • par că nu aud și nu răspund niciodată la nume;
  • nu observă persoanele din jur și nu sunt interesați de jocul altor copii;
  • par că nu știu să se joace cu jucăriile;
  • au alte comportamente specifice tulburării (mișcări repetitive, atașament neobișnuit față de obiecte).

Centrul de consiliere și asistență pentru persoane cu autism din Prahova a fost înființat de Fundația Romanian Angel Appeal în parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice – Direcția Protecția Copilului și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Prahova, prin proiectul „Și ei trebuie să aibă o șansă! – program de sprijin pentru integrarea socială și profesională a persoanelor cu tulburări de spectru autist”.

Centrul funcționează în localitatea Ploiești, Intrarea Cazărmii, nr. 2, bl. 155 A, apt. 3, interfon 03.

Centrul de consiliere și asistență pentru persoane cu autism din Prahova face parte dintr-o rețea națională de 40 de centre aflate in 35 de județe ale țării și în municipiul București. Centrele au fost înființate prin proiectul „Și ei trebuie să aibă o șansă!”, desfășurat de Fundația Romanian Angel Appeal în parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice – Direcția Protecția Copilului și cu Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România.

De la înființarea celor 40 de centre și până la această dată, 568 copii cu autism din întreaga țară au intrat deja în programe individualizate de terapie, în vederea integrării sociale. Datele de contact ale celor 40 de centre sunt disponibile pe site-ul www.autism.raa.ro, secțiunea Servicii.

Proiectul „Și ei trebuie să aibă o șansă!” urmărește creșterea șanselor de integrare socială și, ulterior, de acces pe piața muncii a copiilor și tinerilor cu autism, prin diagnosticare precoce și facilitarea accesului la servicii și programe de recuperare și asistență specializată. Proiectul a fost demarat la 1 octombrie 2010, are o durata de 3 ani și beneficiază de cofinanțare din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, „Investește în oameni!”.

 

Contact :

 

Costinela Caraene – Coordonator PR

Tel :0721.151.187 ; 0745.25.95.85

e-mail : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.­­

Invitatie Body Mind Spirit Festival 1-3 martie 2013 Sala Palatului Bucuresti – Intrarea Libera

Citeşte mai departe...Daca vrei sa ai grija de corpul tau, daca vrei sa fii mai creativ, daca vrei sa ai o relatie buna cu cei din jur, daca vrei sa stii ce iti prevestesc astrele pentru anul in curs, cum sa scapi de anumite dependente sau cum sa folosesti „Legea Atractiei” in viata ta, atunci vino la Body Mind Spirit Festival .

Aici gasesti locul ideal pentru informare si dezvoltare personala.

In cadrul expozitiei vei regasi: vitamine, suplimente nutritive, tincturi, ceaiuri, produse organice, cosmetice bio, bijuterii cu pietre semipretioase, terapie cranio sacrala, terapie huna, invatatura dzogchen, machiaj mineral, uleiuri naturale presate la rece, fotografierea aurei, tehnici de respiratie holotropica, terapie bowen, produse de reechilibrare magnetica, tehnici de meditatie.

In cadrul workshopurilor vei putea sa  inveti de la specialisti ca: Scriitorul Alexandru Mironov, Scriitorul Pavel Corutz, Conferentiar Vasile Andru, Astrolog Camelia Patrascanu, Shaman Howard G. Charing, Conf. Univ. Dr. Diana Vasile, Instructor Tao Costin Vasile, Maestru Feng-Shui Cristina Groza, Numerolog Valeriu Mihai Panoiu, Trainer Cristian Carstoiu.

La demonstratii sportive si manifestari artistice iti vei putea incanta privirea cu: demonstratie de Taichi, aerobic,fitness, kangoo jumps, zumba, demonstratie de qigong,  tehnici de masaj thailandez, demonstratie de arte martiale, dans oriental, prezentari de moda.

Un program special de mentalism ce exemplifica metode contemporane de influentare a deciziilor si citire a semnalelor inconstiente „ Influentarea directionata a perceptiei” sustinut de George Gabriel Mihai.

Cu participarea de exceptie a domnului Gheorghe Iovu ce va sustine un recital de muzica terapeutica.

Va oferim un program unic ce dezvolta : sanatatea pentru trup, echilibrul pentru minte si armonia pentru suflet.

Vineri 1.03.2013 intre orele 12:00 - 18:00
Sambata 2.03.2013 intre orele 10:00 - 18:00
Duminica 3.03.2013 intre orele 10:00 - 18:00

 

 

Canada face lobby la București pentru țițeiul de șist

Citeşte mai departe...București, 21 ianuarie 2013 - Ministrul Guvernului din Alberta (Canada) pentru Relaţii Internaţionale, Cal Dallas, va avea astăzi o serie de întâlniri cu reprezentanți ai Guvernului României, cu scopul de a face un lobby favorabil exploatării ţiţeiului de şişt.

Cal Dallas se va întâlni cu ministrul Mediului, Rovana Plumb şi ministrul Economiei, Varujan Vosganian în încercarea de a influenţa votul acestora din luna martie 2013, din Consiliul de Miniştri ai mediului şi energiei, asupra revizuirii Directivei privind calitatea carburanţilor.

În condițiile în care Canada este unul dintre cele mai bogate state în zăcăminte de șist, reprezentanții guvernelor canadiene vizitează în această perioadă unele țări din Uniunea Europeană în încercarea de a influenţa votul Consiliului de Miniştri ai Mediului şi Energiei.

În propunerea ce urmează a fi votată în luna martie, carburanţii obţinuţi din ţiţei de şist au o intensitate a carbonului[1] atât de mare încât nu sunt competitivi și riscă să fie excluși pe piaţa europeană.

Call Dallas to quit lobby-ing!

Pentru a opri lobby-ul organizat de autoritățile Canadiene la București, românii au la dispoziție un blog de pe care îi pot trimite mesaje reprezentantului Guvernului canadian, Cal Dallas.

”Call Dallas to quit lobby-ing!” este modul în care cetățenii se pot alătura organizaţiilor din România şi a celor europene pentru a împiedica presiunea grupurilor de interese ale companiilor petroliere şi ale statelor cu investiţii majore în sectorul nisipurilor bituminoase asupra miniştrilor din România. Blogul poate fi accesat la: http://calldallastoquitlobby.wordpress.com 

România susține combustibilii curați

În luna februarie 2012, România a votat în favoarea propunerii Comisiei Europene de modificare a Directivei pentru Calitatea Carburanţilor, al cărei scop este reducerea intensităţii de carbon a combustibililor utilizaţi în transporturile rutiere cu 6%, între 2010 şi 2020. În acest mod, ţara noastră contribuie semnificativ, alături de multe alte ţări europene, la decarbonizarea sectorului de transport – singurul sector din Uniunea Europeană în care volumul emisiilor de gaze cu efect de seră a crescut şi va continua să crească, dacă nu vor fi luate măsuri imediate.

Combustibilii fosili reprezintă 95% din totalul energiei utilizate în transporturile rutiere din Uniunea Europeană. Modalităţile diferite de producere a acestor combustibili se regăsesc în diferenţele semnificative între intensitatea de carbon a acestora.

Noua Directivă va permite o clasificare a diferitelor tipuri de combustibili fosili, în funcţie de media intensităţii de carbon a acestora. Astfel, se va putea face o distincţie între combustibilii neconvenţionali obţinuţi din cărbune, gaze naturale, şisturi bituminoase şi bitum natural (sau ţiţei de şist) şi combustibilii convenţionali obţinuţi din petrol brut.



[1] Emisiile de gaze cu efect de seră asociate extragerii și productiei combustibilului.

Infractiunile savarsite de DSVSA Prahova in cazul vulpei banuita a fi turbata

Citeşte mai departe...Actiunile desfasurate ieri, 4 februarie, de catre Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (DSVSA) Prahova, in cazul vulpii gasita in municipiul Ploiesti (motiv pentru care s-a suspicionat ca ar fi fost infestata cu rabie) au fost ILEGALE si, mai mult au dovedit o lipsa de cunostinte minime medicale si de legislatie sanitar-veterinara. Veterinari din DSVSA au capturat vulpea si, impreuna cu ea alti sase caini din zona.

 

 

In conformitate cu art. 8 din Ordinul nr. 29/28 martie 2008 cu modificarile si completarile ulterioare(ultimul act modificator Ordin nr.6/2010)pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind masurile generale de prevenire si control al rabiei la animale domestice si salbatice, emis de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, se pot eutanasia NUMAI cainii „care au fost muscati sau zgâriati de animalele bolnave” si numai daca “sunt nevaccinate antirabic sau daca au mai putin de 21 de zile, in cazul primei vaccinari”

 

Amintind aceasta prevedere domnului director al DSVSA Prahova, Mihai Terecoasa, acesta a considerat ca situatia “este altceva decat legea”. Mai mult, a luat masura “eutanasiei” tuturor cainilor nimeriti in latul hingherilor, doar pentru ca “exista banuiala” ca vulpea ar fi fost infestata cu rabie, deci inainte de orice analiza.

Precum a declarat tot directorul DSVSA, “eutanasia” a fost efectuata de catre dr. Cazanoc Gabriel, pe care de asemenea l-am contactat. Acesta ne-a declarat ca eutanasia s-a efectuat “la fata locului”, “in masina DSVului”, iar cand i-am solicitat sa ne comunice calea de administrare a substantei de ucidere, ne-a rugat sa revenim peste 10 minute pentru ca are o urgenta. Probabil ca urgenta era sa intrebe pe altcineva despre locul de injectare a substantei, insa nu am cedat cele 10 minute, fapt pentru care am primit un raspuns stupefiant: “injectarea se poate face si intramuscular” dar dumnealui a facut-o “intracardiac”; ambele variante erau gresite si este normal sa ne intrebam cum au fost ucisi cainii dar si de cand DSVul are competente pentru uciderea lor intr-un autoturism (de servici)!

 

Gestionarea acestui caz, in conformitate cu legislatia, trebuia sa se faca prin izolarea cainilor care au fost in contact cu vulpea. Daca diagnosticul de rabie la vulpe se adeverea, cainii care au fost zgariati sau muscati de catre vulpe (si nu au fost vaccinati anterior), precum si cei care pe perioada observatiei sanitare-veterinare manifestau semne clinice de rabie, ar fi trebuit eutanasiati, iar cainii care nu prezentau semne clinice de rabie, pe parcursul celor 14 zile, erau scoase de sub observatie si eliberate. Altfel, orice actiune de eutanasie in afara acestor situatii constituie infractiune (legea nr. 9 din 11.01.2008 ce modifica si completeaza  legea nr. 205/2004 privind protectia animalelor)

 

 

Prin actiunile desfasurate (si vorbim doar de cele recunoscute de catre implicate nu si de cele despre care nu s-a spus nimic), DSVul a savarsit un cumul de infractiuni. Binenteles, lipsa de cunostinte medicale si de legislatie specifica, extrem de grava mai ales pentru niste autoritati care ar trebui sa gestioneze situatii speciale si care raspund, prin atributiunile pe care le au, inclusiv de “siguranta” alimentelor, ne da “siguranta” ca totul este in conflict cu legea.

 

Presedinte,

 

Carmen ARSENE

 

tel. 0744156133

email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it." target="_blank" rel="nofollow">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Manifestare culturala la Ploiesti, pe 24 noiembrie 2012

Citeşte mai departe...Sfârşitul lunii Septembrie a adus cu sine un nou nume pe piaţa publicistică a Municipiului Ploieşti, apariţie ce a luat forma unei reviste cultural-ştiinţifice ce îşi doreşte să aducă un suflu nou vieţii culturale şi educaţionale ploieştene.
Revista, intitulată sugestiv „Spirala Cunoaşterii”, prezintă un profil complex ce îmbină elemente de cultură şi istorie locală cu elementul naţional şi internaţional, promovând cunoaşterea prin excelenţă, ce transcede din fiecare material oferit publicului. Beneficiind de un suport bine pronunţat din partea unor personalităţi de marcă la nivel local şi naţional, „Spirala Cunoaşterii” propune un corp redacţional bine echilibrat, evidenţiat prin alăturarea dintre generaţii de condeie ce se îmbină armonios într-o publicaţie ce vizează promovarea în egală măsură a tinerelor talente ce pot avea un cuvânt important de spus în privinţa celor expuse.
Cuprinsul publicaţiei de faţă este unul împărţit în trei secţiuni, fiecare acoperind un domeniu de interes major pentru atingerea cunoaşterii în spirală, după cadrul dorit de revistă, respectiv Relaţii Internaţionale, Cultură şi Literatură, la care se adaugă un invitat din străinătate ce acoperă factorul multicultural. Revista, coordonată de Mihai Sandu, cuprinde, printre autorii semnatari ai articolelor, importante figuri culturale şi educaţionale ploieştene, precum Nicolae Boaru, Nicolae Costea Teleajen, Serghie Bucur, Carmen Băjenaru sau Nicoleta Ruxandra Bohat.
 
Dragi susţinători ai culturii,
Colectivul redacţional al revistei „Spirala Cunoaşterii” are deosebita plăcere de a vă invita să vă alăturaţi evenimentului de lansare oficială a publicaţiei, eveniment ce va constitui un bun prilej pentru reiterarea sprijinului pentru cultură şi cunoaştere şi la care vor fi prezenţi înalţi reprezentanţi ai vieţii publice şi ai mediului de afaceri din judeţul Prahova. Lansarea va avea loc pe data de 24 Noiembrie, cu începere de la ora 11:00, în Sala Auditorium din cadrul Muzeului de Istorie şi Arheologie Prahova.

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
645
Articole
3399
Număr afișări articole
6991310
Vizitatori

Statistici

Azi414
Ieri400
Saptamana814
Luna13762
Total2630619

Currently are 81 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.