Atentie// De-acum, pana pe 21 ale lunii se depun creantele fiscale!

Citeşte mai departe...Codul de procedura fiscala a fost modificat de Guvern. Astfel, data limita pentru depunerea de catre contribuabili a creantelor fiscale este ziua de 21 a fiecarei luni. Modificare a fost anuntata in luna decembrie a anului trecut, motivatia data de Executiv fiind aceea ca doreste sa vina in sprijinul contribuabililor care vor  sa acorde salariatilor zile libere dupa 25 decembrie. Incepand cu acest an, data limita, ziua de 21 a lunii, a devenit obligatorie prin modificarea adusa de Ordonanta de Urgenta 92/2003.

Ce scumpiri ne asteapta in 2013

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image images/2012/economic/texte%202.jpg
There was a problem loading image images/2012/economic/texte%202.jpg
Citeşte mai departe...•  De la 1 ianuarie 2013, pretul energiei electrice va fi cu 10% mai mare •  De asemenea, Guvernul a avizat cresterea accizelor la motorina la 1 ianuarie, de la 374 euro/tona la 391 euro/tona • Si pretul gazelor pentru populatie este programat sa urce cu 10% in 2013, respectiv cu 8% la 1 iulie si cu 2% din octombrie, conform calendarului de eliminare a tarifelor reglementate, si anuntat de ANRE
De cativa ani, mai toate guvernele au oferit romanilor drept "cadou" de sarbatori noi scumpiri, atat de Anulo nou cat si de Paste. Nici anul 2013 nu face exceptie de la regula, noul an ne aduce scumpirea energiei electrice si a gazelor, cresterea accizelor, obligativitatea Cardului Electronic de Asigurari de Sanatate, plata TVA la incasare, precum si reintroducerea taxei de prima vanzare auto.
Astfel, de la 1 ianuarie 2013, pretul energiei electrice va fi cu 10% mai mare, incluzand recunoasterea unor costuri mai mari de productie de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) si suplimentarea ajutorului acordat de stat producatorilor de energie regenerabila. Potrivit oficialilor ANRE, pentru o factura lunara medie de 40 de lei, aferenta unui consum de 100 KWh, cresterea, la 1 ianuarie, va fi de 4 lei.
 
Accizele cresc - veniturile romanilor oare cand?
 
Accizele, platite pentru productia de alcool si bauturi alcoolice, tutunul prelucrat, produse energetice si cafea, vor creste anul viitor, in primul rand ca urmare a cresterii ratei de schimb la care sunt calculate. Cursul pentru calcularea accizelor in 2013, anuntat la 1 octombrie de Banca Centrala Europeana (BCE), este de 4,5223 lei/euro, cu 5,2% mai mare fata de cel utilizat in acest an, de 4,3001 lei/euro.
De asemenea, Guvernul a avizat cresterea accizelor la motorina la 1 ianuarie, de la 374 euro/tona la 391 euro/tona. Din iulie 2013, ar putea avea loc si o crestere la acciza totala la tigarete, de la 79,19 euro la 81,78 euro/1.000 tigarete, conform calendarului stabilit de Guvern, care va duce la o noua majorare de preturi. Si pretul gazelor pentru populatie este programat sa urce cu 10% in 2013, respectiv cu 8% la 1 iulie si cu 2% din octombrie, conform calendarului de eliminare a tarifelor reglementate, anuntat de ANRE.
Taxa de prima vanzare auto, suspendata de fostul Guvern doar pana la inceputul anului viitor, va fi din nou obligatorie incepand cu 1 ianuarie, Executivul urmand insa sa analizeze aceasta situatie. Aceasta taxa, introdusa de Guvernul Boc la sfarsitul anului 2011, trebuia perceputa cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania, asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa de poluare. In ianuarie 2012, pe fondul protestelor organizate atunci in Bucuresti si in alte orase ale tarii, in care una dintre revendicarile formulate viza eliminarea taxei auto, coalitia guvernamentala PDL-UDMR a decis sa suspende pentru un an, pana la 1 ianuarie 2013, taxa de prima vanzare, cu explicatia ca proprietarii de masini vechi trebuie sa beneficieze de timp suplimentar pentru a vinde autovehiculele.

Ce îl recomandă pe Niels Schnecker la şefia CFR? Trei firme proprii în faliment

Citeşte mai departe..."FDI Real Invest Consulting", "Capital Finance Consult" SRL şi "Trend Publishing" SRL au ajuns deja în procedura de faliment, datoriile acumulate de cele trei firme totalizând 3,3 milioane lei
- Cel mai "generos” creditor al firmelor lui Niels Schnecker este statul român, care s-a înscris în tabelul creanţelor cu 530.482 lei la "FDI Real Invest Consulting" şi cu 1,2 milioane lei la "Capital Finance Consult"
- Înainte de declanşarea falimentului, cele două firme se numeau "Schnecker Van Dyk & Pearson România", respectiv "Schnecker Van Wyk & Pearson Pro Finance" SRL   


Niels Schnecker este şi un mare afacerist, nu numai o prezenţă constantă pe ecranele televizoarelor. Angajarea lui categorică în tabăra presei anti-Băsescu a făcut ca numele să-i fie pomenit în legătură cu şefia Consiliului de Administraţie de la Compania Naţională CFR SA.

Ca afacerist, Niels Schnecker (născut la data de 1 ianuarie 1960) a făcut, desigur, o grămadă de firme. Mai toate botezate şi cu numele lui exotic. Doar până la apropierea falimentului, când, din sensibilitate pentru imaginea sa, Schnecker îşi retrage numele de pe afiş şi schimbă denumirea firmelor.

De-o pildă, "FDI Real Invest Consulting" SA (J40/7466/1996, CUI 8781675) s-a numit "Schnecker Van Dyk & Pearson România" SA, până înainte de a se cere singură în insolvenţă, la data de 30.08.2012, după ce a reuşit să acumuleze datorii de 1.319.347,83 lei. Paradoxal, o parte din aceste datorii vor fi recuperate de la stat, dacă insolvenţa este condusă cum trebuie, şi, mai mult, chiar în beneficiul lui Niels Schnecker.

Astfel, din creanţa salarială totală, în valoare de 35.387 lei, cea mai mare valoare este salariul pe care Schnecker şi l-a înscris singur în documente: 11.239 lei. La cererea administratorului judiciar desemnat, salariile restante pot fi achitate din Fondul de garantare a creanţelor bugetare.

Niels Schnecker s-a mai înscris în tabelul creditorilor atât ca persoană fizică, aducând o dovadă că firma lui îi datorează tot lui 3.689 lei, cât şi prin o altă firmă, "Schnecker Van Wyk & Pearson" UK LTD, reprezentată tot prin persoana fizică Niels Schnecker, care pretinde alţi 70.000 lei.
Preluare de pe www.antitepari.ro, unde gasiti continuarea.

Cum puteti aplica automat TVA-ul la incasare

Citeşte mai departe...Guvernul Ponta I, a decis ca de la 1 ianuarie 2013, TVA-aul sa fie platit la incasare, aceasta masura poate fi considerata o bula de oxigen pentru inteprinzatori. De la 1 ianuarie 2013, exigibilitatea TVA intervine la momentul incasarii contravalorii prestarilor efectuate sau, in cazul facturilor neincasate, in cea de-a 90 a zi calendaristica de la data emiterii facturilor. Noul sistem de plata a TVA trebuie aplicat obligatoriu de doua categorii de contribuabili: firmele cu o cifra de afaceri de maxim 2.250.000 lei si persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA in cursul anului 2013.
 
Cine aplica  sistemul TVA la incasare?
 
Sistemul TVA la incasare este obligatoriu de aplicat  persoanelor  impozabile care indeplinesc urmatoarele conditii:
1. au sediul activitatii economice in   Romania  
2. sunt inregistrate in scopuri de TVA. 
3. au realizat in anul precedent o cifra de afaceri < 2.250.000 lei
Pentru stabilirea plafonului de 2.250.000 lei se vor lua in considerare doar perioadele in care persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA ( in cazul persoanelor care se inregistreaza dupa ce li s-a anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA precum şi in cazul micilor intreprinderi).
4. se inregistreaza in scopuri de TVA
5. contribuabililor care au sediul activitatii economice in afara Romaniei care  sunt inregistrati in scopuri de TVA in Romania prin reprezentant fiscal, direct sau prin sedii fixe ( ex.sucursale)
6. contribuabililor care fac parte dintr-un grup de TVA
 
Pentru ce activitati NU se aplica sistemul TVA  la incasare?
 
Operatiunile supuse sistemului TVA la incasare sunt :
1.         Operatiunile neimpozabile in Romania
2.         Operatiuni scutite de TVA
3.         Operatiuni supuse regimurilor speciale
4.         Operatiuni supuse taxarii-inverse
5.         Operatiuni realizate catre un beneficiar afiliat
6.         Anumite operatiuni cu numerar
Aceste persoane aveau obligatia sa depuna pana la data de 25 oct. 2012 o notificare la organele fiscale competente pentru a fi inregistrate in Registrul persoanelor care aplica TVA la incasare ( Formularul 097).
Inscrierea in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, prevazut in Legea nr. 571/2003, cu modificarile şi completarile ulterioare, a persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 ianuarie 2013 se face de catre organele fiscale competente pana la data de 1 ianuarie 2013 pe baza notificarilor , respectiv a Formularului 097.
  In situatia in care persoana impozabila nu depune notificarea prevazuta mai sus , aceasta va fi inregistrata din oficiu de organele fiscale competente in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, urmand a aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 ianuarie 2013.
Aceste prevederi nu se aplica pentru achizitiile intracomunitare de bunuri, pentru importuri, pentru achizitiile de bunuri/servicii pentru care se aplica taxare inversa ( deseuri feroase si neferoase,reziduri, deseuri de materiale reciclabile- hartie, carton, cauciuc, cioburi etc)
 
EXEMPLU
 
O persoana impozabila  aplica sistemul TVA la incasare la 1 ianuarie 2013 şi are perioada fiscala trimestrul, dar in  trimestrul II al anului 2013 depaşeşte plafonul de 2.250.000 lei. In consecinta  are obligatia sa depuna o notificare pentru ieşirea din sistem pe data de 25  iulie 2013, şi nu va mai aplica sistemul TVA la incasare din prima zi a celei de-a doua perioade fiscale urmatoare celei in care a depaşit plafonul, respectiv din data de 1 octombrie 2013.
Daca  in anul 2014 aceasta persoana impozabila nu va depaşi plafonul de 2.250.000 lei, din anul 2015 va intra din nou  sub incidenta prevederilor art. 134 alin. (3) lit.a)  şi va depune o notificare conform art 1563 alin.(11) pe data de 25 ianuarie 2015 in vederea intrarii in sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 aprilie 2015, daca va avea perioada fiscala trimestrul, sau incepand cu data de 1 februarie 2015, daca va avea perioada fiscala luna.

Cel mai mare centru comercial din sudul Romaniei se deschide la Ploiesti

Citeşte mai departe...Joi, 15 noiembrie anul curent, in municipiul Ploiesti se inaugureaza cel mai mare centru comercial din sudul Romaniei, cu exceptia capitalei. La festivitatea de deschidere sunt asteptate sa participe si oficialitatile locale, si, cu siguranta, se vor inghesui si pretendentii la un fotoliu de parlamentar. PLOIESTI SHOPPING CITY este cel mai mare mall regional, dezvoltat pe o suprafata de peste 55,000 mp. Ploiesti Shopping City va deveni astfel, din 15 noiembrie, cea mai mare si atractiva destinatie de cumparaturi si de petrecere a timpului liber din întreaga regiune. Cele mai renumite firme de moda, de electronice si electrocasnice isi asteapta clientii.
Zona de food court, inchiriata 100%, reuneste, într-un mix excelent, specialitati culinare din toate colturile lumii prin unele dintre cele mai cunoscute fast food-uri, restaurante si cafenele din România. KFC si Pizza Hut (specific american), Quasi Pronti si La Cucina (specific italian), Dim Sum si Asia Food Company (bucataria chinezeasca si japoneza), Best of (specific oriental), Beirut (bucataria libaneza) si Fishbone (restaurant cu specific pescaresc) se completeaza reciproc pentru a oferi o varietate culinara cât mai mare publicului local. Brutaria Paul aduce placerea mâncarurilor cu specific frantuzesc si este completata în mod armonios de cafenele precum Nescafe, Coffeol si Segafredo.
Mai mult, prin parteneriatul cu Gymboland, cel mai mare si mai inovativ concept de loc de joaca din România, Ploiesti Shopping City va oferi copiilor multiple modalitati de distractie si va crea un spatiu special, dedicat familiilor. Un alt plus adus de Ploiesti Shopping City în materie de distractie este terasa exterioara a mall-ului, acolo unde, pe o suprafata de 450 mp, va fi amenajat pe timpul iernii un patinoar în aer liber. In centrul comercial se gaseste si un super cinematograf.  Cinema City are mai multe sali de cinema unde vor fi proiectate si filme 3D.
Cum ajungi la PLOIESTI SHOPPING CITY
Marele centru comercial este situat pe DN 1B, la Ploiesti Shopping City si puteti ajunge foarte usor cu masina, atat dinspre Ploiesti, cat si dinspre DN1 (respectiv localitatile de pe Valea Prahovei), Targoviste, Buzau si localitatile de pe DN1A.
Cei care nu poseda autoturisme proprii pot ajunge la PLOIESTI SHOPPING CITY folosindtransportul in comun cu traseul 1 al RATP.
Sorin URSAN
                                                                             

Au aparut brazii si politistii in verificari

Citeşte mai departe...Comerciantii de brazi din pietele municipiului Ploiesti au primit in aceasta dimineata o vizita neasteptata. Politisti, au organizat o razie pentru a-i verifica pe vanzatorii de pomi de Craciun. Potrivit legii fiecare brad trebuie sa fie insotit de un insemn special. Oamenii legii au vrut sa vada cat de in regula sunt comerciantii din piete, care comercializeaza brazi. Pana la ora 13, oamenii legi nu terminasera de verificat legalitatea vanzarilor si nu stim daca acestia au gasit comercianti care sa incalce legislatia in vigoare
 
Brazii, intre 70 si 120 de lei
 
Pretul brazilor in pietele ploiestene este destul de piperat, depasind o suta de lei. Ploiestenii care vor sa-si aleaga pomul de Craciun pot sa opteze fie pentru un brad de cativa metri, de import, fie pentru unul in ghivechi, dar autohton. Pretul unui brad adus dinstrainatate variaza intre 700 si 120 de lei, in functie de inaltime. "Sunt brazi pentru toate buzunarele. Din pacate, vanzarea este slaba. Lumea este saraca nu mai are bani, vine, intreaba, rar cumpara. Dar mai este pana la Craciun si multi lasa pe ultima suta de metri cumparaturile", a spus un comerciant reprezentand Inteprinderea Individuala Baca Magdalena. Acesta sustine, ca toti brazi sunt din Olanda si ca pana acum a inregistrat numai pierderi.
 
Brad natural, cel artificial, cel din ghiveci sau cel de inchiriat?
 
Ploiestenii care doresc si care au posibilitati sa aiba un bradut in casa, sunt intr-o mare dilema. Acestia, au de optat intre bradul natural care este frumos dar scump, cel artificial are avantaje numai financiare fiind mai ieftin iar investitia este pe o perioada mai lunga de timp. O alta solutie ar fi bradutul de ghiveci iar pentru ploiestenii mai cu dare de mana si mai lenesi ar mai fi si varianta bradului de inchiriat. Brazii in ghiveci prezinta avantajul de a putea fi plantati ulterior in curtile celor care ii cumpara. Cei care achizitioneaza astfel de brazi au numai de castigat. Au un brad natural in casa, iar dupa sarbatori se pot bucura de existenta lui in curte sau de ce nu in fata blocului.
In vremurile de criza, nici bradul nu mai e ce-a fost.
Mai nou, exista si varianta bradului inchiriat. Pomul de Craciun iti este livrat in functie de preferinta, cu globuri, beteala si instalatie, contra cost. Dupa Sarbatoarea Craciunului scapi de el sunandu-l pe furnizor sa vina sa-l ia. In municipiul nostru, firmele care inchiriaza brazi nu si-au facut inca simtita prezenta, dar vorba in vorba se aude ca un astfel de serviciu ar ajunge undeva in jur la o mie de lei. Bradul de inchiriat este artificial, un brad verde de pana la 200 cm inaltime, cu podoabe, inclusiv serviciul de impodobire si demontare ar costa circa 1000 cu TVA inclus. Costurile pot creste odata cu inaltimea bradului. Pentru inchirierea unui brad de 3 m cu podoabe cu tot, pretul ajunge la 1.590 de lei + TVA. Si in cazul brazilor inchiriati, preturile difera in functie de mai multe aspecta: daca bradul este verde sau alb, daca este nins, daca este impodobit si livrat in regim de urgenta. Aceste preturi sunt valabile pentru orice interval de timp cuprins intre 20 decembrie si 15 ianuarie.
 

CSA simplifică modul de aplicare a sistemului bonus-malus

Citeşte mai departe...Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, printr-o decizie recent adoptată, simplifică modul de aplicare a sistemului bonus-malus și facilitează accesul asiguraților la informațiile privind istoricul daunelor proprii.

Astfel, începând cu data de 15 septembrie 2012, asigurații RCA vor avea acces la informațiile privind istoricul daunelor proprii, înscris în baza de date CEDAM.

Primele de asigurare aferente asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) depind de istoricul de daunalitate realizat de asiguratul/utilizatorul unui vehicul într-o perioadă de referinţă, așa cum prevăd reglementările în vigoare cu privire la sistemul bonus-malus.

Totodată a fost implementată o metodă prin care și societățile de asigurare au posibilitatea interogarii bazei de date CEDAM în vederea stabilirii istoricului de daunalitate pentru potențialii asigurați prin utilizarea serviciului web aferent sistemului bonus-malus.

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor întreține și administrează baza de date CEDAM. Informațiile din această bază de date sunt centralizate de la societățile de asigurare, care sunt posesorii de drept ai acestor informații. CSA nu are dreptul legal de a modifica aceste date. Responsabilitatea pentru colectarea, transcrierea, încarcarea și modificarea polițelor RCA revine exclusiv societăților de asigurare emitente.

Jupanii de la ANAF sunt cu gandul la sfarsitul omenirii

Citeşte mai departe...Prezicerile mayasilor dau serioase batai de cap celor de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala ( ANAF). Functionarii acestei institutii, care se gandesc din ce in ce mai tare ca pe data de 21 decembrie anul curent poate fi ultima zi a omenirii. In acest sens, conducerea institutiei mai sus amintite, face apel catre contribuabilii din municipiul Ploiesti sa-si achite obligatiile fiscale pana pe data de 21 decembrie.  Pentru a nu se face de ras, ca se tem de sfarsitul lumii, mai marii de la ANF sustin ca luna decembrie este luna in care, romanii ortodocsi sarbatoresc Craciunul si ca zilele de 25 si 26 decembrie sunt zile de sarbatoare, deci functionarii la stat vor sta acasa. In consecinta, ultima zi pentru depunerile declaratiilor fiscale va fi 27 decembrie 2012. Tot finantisti spun ca din retrospectiva anilor anteriori, se anticipeaza ca incepand cu data de 27 decembrie e posibil ca site-ul ANAF-ului sa dea diverse erori pe care sa nu aibe cine le corecta la timp – concedii, zile libere, trafic intens etc. Motiv pentru care le recomanda  ploiestenilor care sunt patroni, administratori, persoane fizice autorizate sa depuna declaratiile si platile de rigoare pana pe data de 21 decembrie 2012.
Din acest punct de vedere, ANAF a actualizat forumularele:
29.11.2012 – D390 – v1.0.7
15.11.2012 – D394 – v1.1.0
13.11.2012 – D390 – v1.0.6
06.11.2012 – D394 – v1.1.0

Cristinel Toader la PLP si Donald Nicolae la SGU. Pe cand Popeye Marinarul si Tom si Jery?

Citeşte mai departe...Conducerea Politiei Locale a fost schimbata, se spune in comunicatul de presa al primariei. Nimic nou sub soare cand e vorba de deciziile lui Iulian Badescu, care schimba din functii pe toata lumea punandu-si oamenii lui de incredere, din pacate, nu pe criterii de competenta care ar imbunatatii serviciile din subordine.

Cristian Toader a fost pana nu demult directorul Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului, pus in aceleasi conditii politicie de PDL. Acest domn detine o mare parte din panourile publicitare din Ploiesti, pe care le-a pus la dispozitia lui Iulian Badescu, probabil in egala masura cu cat le-a pus si lui Andrei Volosevici. Desi pareau mai multe ale lui Badescu, daca imi aduc aminte bine. Asta este competenta domnului Cristian Toader.

In ceea ce il priveste pe Donald Nicolae, Popeye sau Tom si Jerry care vor urma, nu putem vorbi de obligativitatea unui concurs pentru functie, pentru ca SGU este un SRL si nu are in componenenta sa functionari publici, nici macar in functiile de executie. Competenta domnului Donald este aceea ca in campania din 2008 umfla baloane pentru Badescu, asa cum umfla PDL candidatura acualului primar la functia de senator.

Imi aduc aminte de promisiunile domnului Iulian Badescu, care spunea, cu mana pe inima ca nu va pune in functie decat oameni competenti, nu pe criterii politice. Nu l-am crezut atunci, iar acum m-am convins ca am fost indreptatit sa gandesc asa. Corect ar fi sa faceti publica decizia de transfer domnule Badescu. Dar ce e corect la dumneavoastra ?

Rusine Iulian Badescu !

Comunicatul de presa :

« Primaria municipiului Ploiesti informeaza cetatenii ca s-au produs modificari in conducerea unor departamente din cadrul aministratiei publice locale incepand cu ziua de marti, 14 august 2012.

Astfel, Politia Locala a municipiului Ploiesti va fi condusa de domnul Cristinel Toader in calitate de director general. Acesta va ocupa aceasta functie pe perioada nedeterminata, venind prin transfer de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Prahova

De asemenea, SC Servicii Gospodarire Urbana SRL Ploiesti este coordonata de domnul Constantin Donald Nicolae. Numirea acestuia pe postul de director general a fost stabilita de Consiliul de Administratie »

P.S. Am trimis o adresa prin care solicitam o copie dupa decizia de transfer a domnului Cristinel Toader del la OJPC Prahova la Politia Comunitara Ploiesti. Cine e director la ANPC ? Cum spuneam, nimeni altul decat Bogdan Nica.

Ia sa vedem acum, cum o mana se spala pe alta ?!

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
787
Articole
3414
Număr afișări articole
7189499
Vizitatori

Statistici

Azi26
Ieri467
Saptamana1005
Luna7699
Total2674521

Currently are 115 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.