Nemtii de la Europolis vor sa investeasca in Prahova

Citeşte mai departe...Ieri, o delegatie de oameni de afaceri ai companiei Europolis Germania, a avut o prima intalnire cu prefectul judetului Prahova. Nemtii si-au exprimat intentia de a investi cateva milioane bune de euro in judetul Prahova. In urma unor studii facute de compania straina se pare ca judetul nostru le-a atras serios atentia acestora. Nemtii de la Europolis sunt principali producatori de stalpi din beton cu structura speciala cu inaltime de pana la 60 de metri, folositi la retelele de inalta tensiune si la cele de comunicatii. " Am primit azi o delegatie de oameni de afaceri din Germania condusa de domnul Tobias Fersch care si-a exprimat intentia de a investi in judetul nostru. Oamenii de afaceri au venit intr-o vizita de documentare dar ceea ce am inteles eu de la dumnealor este ca zona municipiului Campina le-a atras atentia in mod special", a spus prefectul judetului Prahova, Marius Sersea. Acesta a mai spus ca delegatia germana a ramas impresionata placut de posibilitatile si oportunitatile gasite in Prahova.

Targul Confintex Prahova, editia I si-a deschis portile ( video)

Citeşte mai departe...Ieri, 14 martie, in prezenta prefectului judetului Prahova, Marius Sersea, a lui Aurelientiu Popescu, presedinte executiv al Federatiei Patronale a Industriei Usoare (FEPAIUS), a viceprimarului Raul Petrescu, a lui Aurelian Gogulescu a fost inaugurat Targul Confintex Prahova, editia I. Astfel, la Sala Coloanelor de la Palatul Culturii din Ploiesti a fost organizat Targul "Confintex-Prahova''. Aici, peste 30 de firme din intreaga tara, si-au expus colectiile de primavara cuprinzand oferte de confectii textile pentru adulti, confectii din piele si blana, tricotaje, confectii pentru copii, lenjerie de pat, incaltaminte si marochinarie. Toti expozantii sunt producatori si provin din 11 judete ale tarii, standurile acestora se intind pe o suprafata de aproximativ 500 mp. Presedintele Camerei de Comert Ploiesti, Aurelian Gogulescu a spus ca prin realizarea acestui targ se urmariste cresterea capacitatii de rezistenta a agentilor economici care activeaza in domeniul textilelor, tricotajelor, confectiilor, pielariei si incaltamintei, in mediul de afaceri intern, cat si pe plan international. Targul de Imbracaminte si Incaltaminte "Confintex-Prahova'' se va desfasura in perioada 13-17 martie 2013, la Ploiesti, gratie Camerei de Comert si Industrie Prahova si a SC Expoconfintex S.A., in parteneriat cu Federatia Patronala din Industria de Imbracaminte si Incaltaminte.

Camera de Comert Ploiesti a prezentat proiectul Dezvoltare Antreprenoriala si Relationare in Mediul de Afaceri - D.A.R.M.A.

Citeşte mai departe...DARMA, proiectul demarat de Camerele de Comert din Botosani, Bacau, Suceava, Iasi si Vrancea, a fost prezentat si ploiestenilor, in cadrul „Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor”, eveniment ce a avut loc la camera de Comert Ploiesti. Obiectivul proiectului, este dezvoltarea abilitatii managerilor si angajatilor din IMM –uri si a persoanelor care doresc sa dezvolte o afacere pe baza unui program de educatie antreprenoriala si manageriala. Obiectivele specifice sunt crearea unei retele mobile de puncte de sustinere si stimulare directa a antreprenorilor locali, imbunatatirea calificarilor managerilor, ale femeilor manager si ale angajatilor prin cursuri autorizate. Deasemenea, dezvoltarea antreprenoriala prin servicii suport de consultanta si integrarea inovarii in firme prin introducerea programelor de formare profesionala de formatori si coaching. Rezultatele proiectului DARMA sunt pe masura, au fost amenajate 4 birouri de consiliere si consultanta antreprenoriala la sediile camerelor de comert din orasele mai sus mentionate. Au fost infiintate retele mobile de puncte de sustinere in judetele partenere,

deasemenea au fost organizate 4 conferinte de lansare si a 4 conferinte de inchidere in judetele partenere si 18 conferinte de disiminare a rezultatelor proiectului organizate in celelalte 6 regiuni de dezvoltare in care nu se deruleaza proiectul , cate una in fiecare an, in fiecare regiune. Dar cel mai importat a fost organizarea a 12 module de curs in fiecare an , in fiecare din judetele partenere, la care au participat in total 1440 cursanti. Consultanta antreprenoriala oferita in cadrul retelei mobile si in cadrul birourilor de consultata pentru 4920 persoane , din care : 1800 persoane mediul rural si urban , 2400 manageri si angajati,480 femei manager, 120 tineri cu studii superioare . Sustinerea dezvoltarii antreprenoriale prin furnizarea serviciilor suport va conduce la cresterea numarului si competitivitatii intreprinderilor din judetele partenere, reteaua mobila din fiecare judet constituind liantul in vederea constientizarii si implementarii de metode

moderne si inovative in mediul managerial si in cultura antreprenoriala din cele doua regiuni de dezvoltare in care va fi implementat proiectul. Furnizarea pachetelor educationale de dezvoltare antreprenoriala si administrarea afacerilor va duce la cresterea nivelului educativ si de pregatire profesionala cu certificare a competentelor dobandite, promovand cele mai bune practici si metode moderne si inovative de management strategic al resurselor umane.

Programul de formare profesionala:

-  Dezvoltarea abilitatilor manageriale

-  Manager resurse umane

-  Director Vanzari

-  Cum sa devii un antreprenor de succes

-  Formare profesionala de Formatori

-  Coaching la locul de munca

-  Viziune antreprenoriala si comert in statele UE

-  Manager proiect

-  Management, marketing si PR

-  Strategie organizationala in situatii de criza

-  Recrutare, selectie si inductie de personal

-  Managementul afacerilor mici si mijlocii.

 

 

 

Cu ajutorul calculatorului poti afla ce datorii ai catre stat

Citeşte mai departe...

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, a pus la dispozitia contribuabilor o aplicatie care le permite acestora sa-si acceseze dosarul fiscal, adica toate informatiile referitoare la vectorul lor fiscal declaratiile depuse la Fisc sau obligatiile de plata restante.  Desi aplicatia a fost lansata in martie 2011, multi contribuabili evita sa o foloseasca, motivand ca nu se pot baza pe informatiile furnizate online pentru ca ele nu sunt actualizate la timp. Acest lucru ar putea sa se schimbe, dupa ce ANAF a stabilit printr-un ordin, publicat recent in Monitorul oficial, ca toate datele din aplicatie vor fi actualizate lunar. Serviciul "Acces controlat la dosarul contribuabilului" este disponibil pe site-ul ANAF, in sectiunea declaratii electronice, inca din luna martie a anului 2011. Recent ANAF a reglementat printr-un act normativ procedura de accesare a acestui serviciu, pana acum neexistand niciun cadru legal referitor la aceasta facilitate. Mai exact, Ordinul  ANAF nr. 230/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 126 din 7 martie 2013, aproba procedura de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in spatiul privat al contribuabilului. "In vederea reducerii contactului direct dintre contribuabili si functionarii publici din cadrul organului fiscal si simplificarii accesului la o informatie rapida si exacta, informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, asigurandu-se astfel transparenta datelor cuprinse in fisa pe platitori", se precizeaza in actul normativ publicat de Fisc. Potrivit ordinului publicat in 7 martie, aplicatia dosar fiscal este disponibila doar utilizatorilor care detin un certificat digital calificat, inregistrat la ANAF.

 

Cum se acceseaza dosarul fiscal online al contribuabilului

 

Aplicatia ANAF este disponibila utilizatorilor care poseda certificat digital calificat. Acestia trebuie sa se autentifice pe site-ul ANAF, apoi din meniul Spatiul privat al contribuabilului pot alege accesarea aplicatiei Dosar fiscal. Ordinul ANAF nr. 230/2013 aproba si modelele a doua noi formulare cu numerele de identificare 152 si 153, care vor fi utilizate de contribuabili pentru a obtine dreptul de acces la informatiile cuprinse in dosarul fiscal, dar si pentru a revoca acest drept. Un ghid de folosire a serviciului ”dosar fiscal”, publicat de ANAF cu ceva timp in urma preciza ca aplicatia functioneaza doar pe calculatoare cu sistem de operare Windows. In plus, browser-ul de internet (ex. Internet Explorer, Mozzila Firefox, etc.) trebuie sa aiba prima optiune limba engleza. In caz contrar, trebuie parcursi urmatorii pasi: din meniul Tools se alege Internet Options, se tasteaza butonul Languages si se alege English (United States). Dupa accesarea link-ului Dosar fiscal, pe ecran se va afisa meniul principal care contine patru submeniuri de lucru:

            Date identificare;

            Vector fiscal;

            Situatie sintetica;

submeniuri pentru fiecare declaratie in parte.

Potrivit Ordinului ANAF nr. 230/2013 in mod automat, aplicatia afiseaza un camp de editare, referitor la codul fiscal pentru care se doreste afisarea informatiilor. Pentru completarea campului Cod fiscal, se alege un CUI din lista atasata certificatului digital cu care s-a facut autentificarea. Apoi, se apasa butonul Go, care lanseaza cautarea datelor pentru codul fiscal furnizat. In absenta acestei alegeri, utilizatorul va vizualiza meniurile, insa acestea nu vor avea continut.

Camera de Comert Ploiesti a inaugurat "Centrul Europe Direct"

Citeşte mai departe...Miercuri, 27 februarie 2013, incepand cu ora 11.30 la Camera de Comert si Industrie Prahova s-a organizat deschiderea oficiala a Centrului Europe Direct Ploiesti. Evenimentul a fost onorat de prezenta Excelenta Sa Oliver Grogan, ambasadorul Irlandei in Romania, tara care asigura acum presedintia Consiliului Uniunii Europene.

Centrul Europe Direct realizat de catre Camera de Comert si Industrie Prahova in parteneriat cu Reprezentanta Comisiei Europene la Bucuresti va functiona pe o perioada de 5 ani si face parte dintr-o retea de 480 de Centre de Informare Europe Direct existente la nivelul U.E. In Romania sunt active, in prezent, 31 de Centre de Informare Europe Direct. Misiunea Centrului Europe Direct Ploiesti, ca si a intregii retele „Europe Direct”, este aceea de a promova o cetatenie europeana informata si activa. In judetul Prahova mai exista un astfel de centru in orasul Mizil. Centrul Europe Direct Ploiesti reprezinta un punct de contact local cu toate institutiile Uniunii Europene, completeaza si sustine activitatea Reprezentantei Comisiei Europene si a Birourilor de Informare ale Parlamentului European la nivel local si regional, fiind principalul mijloc prin care informatia europeana ajunge la publicul larg.

Echipa Centrului Europe Direct Ploiesti pune la dispozitia celor interesati surse de informare specializate, promoveaza dezbaterea pe teme europene si constientizeaza publicul cu privire la politicile Uniunii Europene si drepturile cetateanului european.

Centrul Europe Direct Ploiesti isi va desfasura activitatea la sediul Camerei de Comert si Industrie Prahova si va oferi tuturor celor interesati urmatoarele tipuri de servicii:

-         servicii de informare de baza pentru publicul general asupra afacerilor europene (sursele de finantare active, manifestarile expozitionale interne si internationale, oportunitati de afaceri (prin site-ul www.cciph.ro));

-         organizare evenimente pentru publicul genereal: dezbateri, seminarii, targuri;

-         diseminarea de informatii, publicatii, documentatie europeana la zi; stiri;

-         redirectionarea solicitantilor de informatii catre sursele de informare cele mai competente;

-         datele de contact ale organizatiilor/institutiilor europene, nationale, regionale si locale la care ati putea apela;

-         serviciul de raspuns la intrebari pe orice tema privind Uniunea Europeana, institutiile si politicile sale, drepturile cetatenilor europeni;

-         organizare evenimente pentru grupuri tinta specifice: elevi, studenti, aplicanti pentru proiecte finantate de UE; (informarea elevilor despre Uniunea Europeana, constientizarea cetateniei lor europene, a drepturilor si obligatiilor pe care le au, a posibilitatii de a studia in alte tari ale UE);

-         organizare evenimente si activitati de lucru in retea pentru multiplicatorii de informatie europeana si alte parti interesate.

 

Cine este scutit de taxa auto "timbru de mediu" ?

Citeşte mai departe...La sfarsitul acestei saptamani intra in vigoare OUG care prevede plata unui timbru de mediu la inmatricularea masinilor, care va inlocui actuala taxa auto. Timbrul de mediu nu va fi platit insa de toti. Prin introducerea timbrului de mediu, pentru masinile din categoriile Euro 4 si Euro 3 se va plati la inmatriculare o taxa mai mare cu 10-15 % fata de nivelul din prezent. Suma de plata va scadea insa cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro. In ceea ce priveste tehnologiile Euro 5 nivelul taxei va fi asemanator cu cel din prezent. Exista insa autovehicule si categorii de persoane scutite de la plata timbrului de mediu la inmatriculare.

  Cele 11 categorii sunt:

-autovehicule Euro 6, masinile electrice si masinile hibrid;

- autoturismele si autovehiculele apartinand misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si membrilor acestora, precum si altor organizatii si persoane straine cu statut diplomatic, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;

- autoturismele persoanelor cu un handicap stabilit prin legea nr. 448/2006. Scutirea se face pentru un singur autovehicul achizitionat in decurs de 5 ani pe numele persoanei cu handicap;

- autovehiculele Fortelor Armate, Fortelor de Securitate, de Politie, Jandarmerie, Politie de Frontiera, Pompieri si descarcerare;

- ambulantele;

- autovehiculele istorice;

- autovehiculele intrate potrivit legii in autoritatea privata a statului acordate cu titlu gratuit sau confiscate;

- autovehiculele cordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate, prin donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica;

- autovehiculele destinate competitiilor sportive;

- autovehiculele dobandite prin mostenire in cazul in care aceasta a intervenit in intervalul de doi ani de la data deschiderii succesiunii;

- autovehiculele dobandite prin partaj;

Timbrul de mediu se plateste doar la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere. Soferii vor merge la Administratia Financiara sa plateasca timbrul, la fel cum se platea si taxa auto. Soferii care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal si carora li s-a dat inapoi contravaloarea taxei, dar si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii. In cazul in care taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, care a fost achitata, este mai mare decat cea calculata drept timbru de mediu, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de suma platita, numai catre proprietarul masinii. In municipiul Ploiesti exista peste 2000 de cetateni care au solicitat restituirea taxei de emisii poluante.

Fiscul a stabilit calendarul obligatiilor fiscale

Citeşte mai departe...Fiscul a publicat calendarul cu termenele pe care prahovenii trebuie sa le respecte la depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale pentru anul 2012. Astfel, situatiile financiare anuale la 31 decembrie vor trebui depuse de persoanele juridice fara scop patrimonial la 120 de zile de la inchiderea exercitiului financiar. Acelasi termen trebuie respectat si de catre institutiile de credit si cele financiare nebancare, brokerii de asigurare sau entitatile autorizate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare. Pe de alta parte, societatile comerciale ce respecta Directiva a IV-a a CEE au ca termen de depunere 150 de zile de la inchiderea exercitiului financiar. Firmele care nu vor depune documentele in termenele impuse de lege vor fi sanctionate cu o amenda cuprinsa intre 2000 si 5000 lei. In privinta situatiilor financiare anuale simplificate la 31 decembrie, termenul de depunere este de 150 de zile de la inchiderea exercitiului financiar. Vor depune aceste situatii entitatile care in exercitiul financiar precedent au  avut cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si au optat pentru sistemul simplificat de contabilitate. Raportarile anuale la 31 decembrie se depun de catre toate entitatile in termen de 90 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Si in aceste cazuri, nerespectarea termenelor poate aduce amenzi de la 2000 pana la 5000 lei. Totodata, entitatile care de la constituire si pana la 31 decembrie nu au desfasurat activitate vor depune declaratiile de inactivitate in 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar. In caz contrar, legea prevede amenzi cu o valoare cuprinsa intre 100 si 200 lei.

ANAF, anunta ca indicele de consum este de 104,3 la suta

Citeşte mai departe...Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala a anuntat indicele preturilor de consum utilizat pentru actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit anual. Potrivit prevederilor, acest indice este de 104,3%. Legislatia in vigoare permite contribuabililor sa opteze pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial. Acestia trebuie sa determine platile anticipate in suma de o patrime din impozitul pe profit datorat statului in anul anterior, actualizat cu indicele de consum. In categoria contribuabililor cu optiunea prezentata, nu se incadreaza societatile bancare, organizatiile nonprofit, cei care obtin venituri din cultura cerealelor, plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura, dar si persoanele straine care obtin castiguri din proprietati imobiliare din tara noastra sau vanzarea ori concesionarea actiunilor la o firma romaneasca. Impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza caruia se calculeaza platile anticipate, este cel datorat conform declaratiei depuse la Fisc, fara a lua in calcul platile anticipate efectuate in acel an.

 

Cu titlu de despagubire, 2361 fermieri din Prahova vor primi 1,4 milioane de lei

Citeşte mai departe...Directia Agricola Prahova va incepe, de maine 21 februarie, sa vireze in conturile  fermierilor banii reprezentand despagubiri pentru seceta. La nivelul judetului Prahova au fost depuse un numar de peste 4800 de cereri, privind solicitarea de despagubiri. Pentru cei 4813 fermieri afectati de seceta,  Directia Agricola Prahova, le alimenteaza conturile cu suma totala de 1,4 milioane RON. " In luna decembrie 2012 au fost despagubiti 2452 fermieri, iar restul de 2361 agricultori - vor primi in zilele urmatoare in conturi sumele cuvenite. Platile se efectueaza in ordinea in care au fost depuse cererile", a spus directorul de la Directia Agricola Prahova, ing. Aurel Anghel. Producatorii agricoli ale caror culturi in teren arabil au fost afectate de seceta in anul agricol 2011-2012 primesc despagubiri de la stat. Sprijinul financiar consta in acordarea a 100 lei/hectar. Beneficiarii sprijinului financiar reprezentand acest ajutor nu pot renunta la calitatea de producatori agricoli care exploateaza suprafete de teren arabil, pe o perioada de trei ani, incepand cu anul in care sprijinul financiar a fost acordat.

Newsletter

Facebook

Statistici

Vizitatori
582
Articole
3393
Număr afișări articole
6921353
Vizitatori

Statistici

Azi70
Ieri457
Saptamana923
Luna11668
Total2615661

Currently are 34 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de activitatea primarului IULIAN BADESCU?

Da - 15.8%
Nu - 84.2%

Total votes: 2585
The voting for this poll has ended on: 28 Oct 2015 - 00:00

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.