Cum sa ascunzi deseuri periculoase, cu ajutorul unui incendiu

Citeşte mai departe...INGREDIENTELE necesare unui astfel de act criminal sunt urmatoarele:

  1. O firma de colectare deseuri periculoase agreeata, atestata, cu autorizatie de mediu obtinuta, pentru aceste tipuri de deseuri.
  2. Un spatiu dedicat pentru colectare si depozitare, fara de care nu ai putea obtine autorizatia de mediu.
  3. O procedura de distrugere a acestui tip de deseuri.
  4. Contract cu Incineratorul, acesta fiind o firma specializata in Incinerari.
  5. Un contract cadru cu un generator de astfel de deseuri.

 

Nimic complicat pana la acest moment.

Descriu mai jos ingredientele secundare unei astfel de operatiuni, pe puncte:

Pentru Punctul 1.):

- Firma o obtii inscriind-o la ORC sau pe intelesul tuturor la Registrul comertului.

- Autorizatiile de mediu, le obtii de la ANPM unde depui documentatiile necesare.

La aceasta entitate ANPM este insa nevoie de o “verisoara” influenta, sau un personaj care poate fi omenit cu un “plic maro”. De mentionat este faptul ca nu exista in intreaga tara o firma de colectare care sa indeplineasca toate conditiile minime si necesare pentru toate tipurile de colectare, dar nici cel putin pentru o parte din ele. Doar in cazul colectarii hartiei, ai de indeplinit investitii minime, de peste 100.000 euro. Extrapoland calculul ai nevoie de multi, multi bani pentru o astfel de societate, Nemaipunand la socoteala “plicurile maro” pe care le dai, in conditia in care nu indeplinesti conditiile legale, dar tu “detii autorizatie de mediu”

Pentru Punctul 2.):

- Spatiul dedicat, este usor de achizitionat sau construit. Pentru constructie ai la dispozitie servicii bancare de creditare. Poti, insa, inchiria o astfel de platforma pe care sa existe si un astfel de spatiu si obtii autorizatiile pe acea locatie, in conditii mai mult sau mai putin legale.

Pentru Punctul 3.):

Procedura de distrugere este insa mai complicata. Aici ai nevoie de unele investitii. Iti trebuie echipamente de dezmembrare a deseului si evident o procedura prin care acestea sunt dezmembrate. Contractele cu o firma care se ocupa de incinerare, sunt insa obligatorii.

Pentru Punctul 4.):

Contractul cu Icineratorul este chintesenta colectarii pe deseuri periculoase

Pentru Punctul 5.):

Generatorii de deseuri, au obligatia legala, de a incheia contracte de colectare cu Colectorii autorizati in acest scop.

 

      Cum mixam reteta pentru rentabilizare:

 

      Generatorul, in baza proceselor verbale emise de catre Colector, va primi la un interval de timp, facturi de la Colector. Facturi in care vor fi mentionate cantitatile colectate precum si pretul care va fi platit Colectorului. Pentru a ne fi mai usor vom defini acest pret ca “X”

      Pana la acest punct exista legalitate.

      Dincolo de acest moment, insa, se pot intampla cu totul diferit evenimentele.

      Colectorul emite procesul verbal de colectare, dupa ce face cantarirea efectiva, in cadrul depozitului sau. Ceea ce poate implica urmatoarele aspecte:

In cadrul procedurii de cantarire, se poate aplica un plus de greutate pe deseurile periculoase colectate. Acest plus este realizat prin urcarea ca exemplu a unui stivuitor, in masina care transporta deseurile, constituindu-se astfel un plus de cantitate de 2-3 tone, functie de tipul stivuitorului. Prin acest procedeu, Generatorul va plati suplimentar Colectorului cantitatea generata de greutatea unui stivuitor, dar acesta nu este singurul utilaj care poate aduce o plus valoare pe cantitate, se pot incarca in autovevicolulul de transport deseuri, un stivuitor si zece angajati. La care se mai poate obtine un spor de 800 de kilograme.

Astfel ajungem ca raportat la realitate sa avem o factura emisa de “X” plus 2, acest 2 reprezentand un adaos nemeritat de Colector., dar justificat prin urmatoarea mecanica:

Reprezentantii Generatorului, in general, pretind pentru un contract in derulare, un comision situat intre 10 si 30% din valorile rezultate in urma cantaririi efectuate la depozitul Colectorului.

Aceste pretentii fac obietul unui” PLIC “in general de culoare maro si de format A4, care in anumite momente ale lunii calendaristice parcurge drumul intre Colector si reprezentantul Generatorului, intregind astfel bugetul celui din urma cu valori, de multe ori considerabile.

DE MENTIONAT INSA , CA  ACESTE CONTRACTE REPREZINTA 30-50% DIN TOTALUL CONTRACTELOR COLECTORULUI, la care acesta se presupune ca pierde acel cuntum de 10-30% din valorile facturate sub forma de plic maro, dar recuperate prin acest plus valoare de cantitate mentionat mai sus.

 DAR PRACTICA ESTE APLICATA PE 100% DIN CANTITATILE COLECTATE DE CATRE COLECTOR, si de aici rezulta ca, Colectorul isi imbogateste cu 10-30% sumele rezultate pentru mai bine de jumatate din cantitatile totale inregistrate in contabilitatea sa.

Deci Colectorul fata de realitatea faptica, factureaza sau raporteaza cu 10-30% cantitati mai mari colectate.

 

      De aici incepe de fapt procedura totalmente ilegala.

      Colectorul colecteaza si stocheaza cantitatile de deseuri periculoase generate de catre Generator.

      Pretinde ca are puterea de dezmembrare asupra acestui tip de deseu, in conformitate cu autorizatia de mediu eliberata de catre ANPM.

      In acest studiu de caz vom lua ca si utilaj de dezmembrare o menghina si doi angajati, cu ajutorul carora, este spart materialul colectat, strans pana la ruperea carcasei din folie de aluminiu, in menghina, taiat cu flexul, iar din interiorul sau se extrage acel compozit periculos, o pelicula de hartie impregnata cu solutii periculoase, ca si PCB (un ulei periculos).

      Prin procedeul in sine, poate fi distrusa o cantitate maxima zilnica situata cu aproximatie si mare indulgenta, de circa 900 de bucati zilnic, ceea ce inseamna circa 9 kilograme de deseu periculos. Din care rezulta circa 900 de grame de material realmente periculos, folia impregnata.

      In documentele de incarcare cu cantitati insa, se colecteaza circa 2-5 tone pe saptamana de deseu periculos. Sa nu uitam ca o toma are 1000 de kilograme.

      Deci in studiul de caz mentionat la o rata de 9 kilograme pe zi dezmembrate, nu distruse, aceasta tona se poate dezmembra in circa 111 de zile lucratoare. Adica aproximativ 12 luni de zile ar fi necesare pentru a dezmembra deseului colectat intr-o saptamana, de catre Colector, aceasta dezmembrare, facandu-se cu o menghina si doi angajati.

      Avand in vedere ca un an calendaristic are intre 52 si 53 de saptamani iar Colectorul, colecteaza in fiecare saptamana aceste cantitati, dar distruge prin dezmembrare doar cantitatea colectata intr-o singura saptamana in decursul unui an calendaristic, rezulta o stocare de matreial periculos de 51-52 de saptamani, a circa 2-5 tone pe saptamana. De aici deducem logic, ca : Colectorul are in stoc intre 104 si 265 de tone de material periculos, colectat in decursul unui an de zile calendaristic, pe care NU L-A DEZMEMBRAT, NU L-A DECONTAMINAT, NU L-A ICINERAT, ci la stocat.

      De mentionat este ca… Colectorul face acest serviciu de colectare de mai bine de 4 ani, dar pe materiale  periculoase in aceasta maniera colecteaza de circa 2 ani..

      Pentru o parte din cantitate face insa cu Firma de ICINERARE, contra unor servicii financiare de natura a ceea ce numim “plic maro” unele icinerari, fictive.

      De retinut este faptul ca, in realitate, Colectorul prin dezmembrare proprie poate genera maxim 1800 de kilograme de pelicula de hartie incarcata cu PCB, intr-un am de zile. Acesta neavand posibilitatea fizica in a dezmembra o cantitate mai mare. De aici rezulta ca restul cantitatii ii ramane in stoc sub forma de deseu periculos nedezmembrat, respectiv intre 106 si 265 de tone.

      Aici intervine insa mana sansei sau a tupeului considerat de catre Colector. “mana divinitatii”

      Zeul HEFAISTOS, pentru Colector este Zeul Focului si al Metalurgiei in mitologia Greaca, in nici un caz nu poate fi “mana destinului”  Care aici pe pamant se manifesta “printr-o mana criminala” cunoscuta indeaproape de catre Colector, deoarece s-a mai folosit de aceasta” mana criminala” in decursul timpului.

      Aceasta “mana criminala”, poate produce, ipotetic sau nu, un incediu de proportii, culmea ironiei si a tupeului, exact pe platforma pe care se stocau acele minim 106 maxim 265 de tone anuale, dar din nou sa nu uitam ca in studiul de caz, discutam de doi ani de zile calendaristice de colectare, deci minimul de cantitate anuala, este de ajuns in a fi multiplicat cu 2 pentru a realiza perspectiva acestui dezastru ecologic, masca de un incendiu.

      Colectorul s-a mai folosit in timp de aceeasi ” mana criminala”.

      In trecutul nu foarte indepartat,  acesta foloseste aceasta “mana criminala”, dar motiveaza aspectele, de la acea data, ca fiind generate de zeul NEPTUN, care printr-un maret fulger, eliberat de al lui trident, incendiaza o casa proaspat asigurata la suma de 50.000 euro si nebransata la nici o utilitate lucru care ar fi putut exclude mana destinului in acel incendiu.

      Aceasta “mana criminala” nedescoperita pana astazi de catre organele de cercetare, de la acea data si nici la aceasta data, probabil pe motivul orbirii. Orbirea fiind cauzata, de catre zeul “ORFEU”, zeu al abundentei, abundenta, pe care o tine in mana sa, si in a carui imparatie nu poti avea acces fara a da “ortul popii” sau pe limba bacalaureatilor tarzii, banutul necesar trecerii 'STIX-ULUI”, un alt rau mitologic, important in cultura greaca. Rau care poate fi trecut doar cu ajutorul luntrasului “CHARON”  si unde cainele “CERBER” pazeste ca toti cei intrati sa nu mai iasa din marea imparatie a lui “HADES”, acesta fiind zeul infernului pentru necunoscatori.

 

      In concluzie “mana divinitatii” manifestata printr-o serie de zeitati mitologice, in conformitate cu acest studiu de caz, il scapa pe acest Colector, de aceste cantitati de deseuri periculoase, pe care desi le avea in stoc , le-a ars focul, bata-l vina !!

      La acest concurs de imprejurari participa multe din zeitatile mitologice, avand diverse influente materiale, manifestate printre noi paganii, si pana la trecerea celor 6 rauri care separa infernul de lumea viilor, Acheron, Cocytus, Piriphlegeton, Lethe, Mnemosyne si Styx, Colectorul se crede insusi Ahile,  imbaiat conform legendei de catre mama sa Thetys pentru al face invincibil.

      Dar pana si zeii gresesc si Ahile are un calcai dezvelit de vraja.

 

                  Iar eu sunt sageata pornita din arcul lui Paris sau cuiul lui Pepelea.       

 

      O activitate ilicita de mari proportii si cu un mare impact asupra mediului. Impact asupra populatiei, care va fi nevoita sa inhaleze pentru un numar nespecificat de zile, un prodis periculos si nociv, care poate afecta sanatatea tuturor locuitorilor unui intreg oras si asa extrem de poluat.

P.S. Acest text este un pamflet despre un subiect periculos de adevarat. Tratati-l ca atare si nu faceti ca cei din poveste, fie ei si personaje de legenda!     

 By Maximilian FRANCU
Sursa foto: reporterntv.ro

Directorul DGFP Prahova a luat o decizie buna in privinta impunerilor CAS dupa discutiile avute ieri. Felicitari!

Citeşte mai departe...Astazi am primit un comunicat de presa care ma bucura nespus si ii multumesc pe aceasta cale directorului Directiei Generale a Finantelor Publice Prahova, Constantin Radulescu emitentul comunicatului, care a dispus o masura necesara.

Nu stiu daca masura luata este efectul discutiei pe care am avut-o, ieri, cu domnia sa si Dumitru Bejenariu din cadrul DGFP Prahova, carora le-am comunicat ca voi face o campanie pentru armonizarea Codului Fiscal pe acest segment de activitate. Discutiile au fost productive si mi-ar placea sa cred ca i-au dat de gandit domnului director si masura pe care o veti citi mai jos este ca urmare a acestora. Indiferent daca masura luata este efectul dicutiilor pe care le-am avut sau nu, il felicit pe directorul DGFP Prahova pentru operativitate si logica dovedita prin aceasta decizie!

 COMUNICAT DE PRESA

            In vederea aplicarii unitare a prevederilor Titlul IX2 „Contributii sociale obligatorii” din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate la persoanele fizice pentru anul 2012, va comunicam urmatoarele:

          Pana la clarificarea normelor legale aplicabile in cazul persoanelor fizice care datoreaza contributii de asigurari sociale de sanatate, in conformitate cu reglementarile Cap.2 si 3 ale Titlului IX2 din Codul fiscal, se suspenda emiterea si comunicarea deciziilor privind regularizarea contributiilor de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2012, pentru urmatoarele categorii de contribuabili:

a)    persoane care, la finele anului 2012, nu aveau varsta de 18 ani impliniti;

b)   persoanele pentru care, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate este mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara.

In cazul categoriilor de contribuabili prevazute mai sus, pentru deciziile comunicate pana la data prezentei, nu se vor dispune masuri in vederea recuperarii sumelor stabilite prin acestea.

 RADULESCU CONSTANTIN

antitepari.ro// "Dedeman" în creştere, "Arabesque" în scădere

Citeşte mai departe...Doi dintre principalii jucători de pe piaţa comerţului cu materiale de construcţii, ARABESQUE şi DEDEMAN, au avut evoluţii diferite în 2013

- ARABESQUE Galaţi s-a confruntat cu o scădere a cifrei de afaceri, dar şi a profitului, în timp ce DEDEMAN a raportat creşteri la ambii indicatori financiari

- ARABESQUE are un portofoliu imens de litigii în care figurează drept creditor, ceea ce sugerează că responsabilii acesteia dau marfă pe încredere fără nicio problemă; creanţele ARABESQUE depăşesc 202 milioane lei

În aceeaşi zonă de comerţ, compania DEDEMAN SRL Bacău (J04/2621/1992; CUI 2816464) a raportat pentru anul 2013 o cifră de afaceri de 2.679.189.210 lei, faţă de 2.410.570.736 lei în 2012, profitul net a crescut de la 258.767.227 lei în 2012, la 288.369.877 lei în 2013, iar datoriile totale au ajuns la valoarea de 736.454.248 lei, în timp ce creanţele se cifrau la 33.553.829.

Conform bilanţului aferent anului 2013, societatea ARABESQUE SRL Galaţi (J17/666/1994; CUI 5340801) a înregistrat la finalul anului trecut o cifră de afaceri de 1.501.704.012 lei, cu peste 63 de milioane de lei mai redusă decât în 2012, în timp ce profitul a scăzut de la 42.590.841 lei în 2012, la 29.447.004 lei în 2013. Firma a încheiat anul 2013 cu datorii totale de 594.723.214 lei, dar şi cu creanţe de  202.531.130 lei. 
Continuarea pe antitepari.ro

Yazaki deschide o fabrica la Urlati. Asta e partea buna, partea rea e ca…

Citeşte mai departe...Astazi, in cadrul unei conferinte de presa organizata la Camera de Comert si Industire Prahova, reprezentantii SC Yazaki Romania SRL au adus in atentia presei date despre noua fabrica pe care intentioneaza sa o deschida la Urlati. Investitia este in valoare de 10 milioane de euro, iar locatia a fost aleasa, poate, pentru ca primarul din Urlati, Marian Machitescu a reusit sa tina taxele si impozitele la limita de jos, fapt ce atrage investitori. Din cate am putut afla, numarul de locuri de munca este de circa 1000 la productie maxima, iar produsele vor fi confectionate, in mare parte, pentru Franta. Din cate se pare, in acest moment, Yazaki acopera 3% din numarul salariatilor din judetul Prahova. Salariile nu sunt dintre cele mai ademenitoare, fiind raportate la economia romaneasca, media fiind undeva spre salariul mediu pe economie, in functie de... functia detinuta. “Invitam populatia judetului Prahova sa se alature noua pentru a creste si a ne dezvolta impreuna”, a declarat Mehmet Sonmez, directorul pe Romania al Yazaki. Printre reprezentantii acestei firme s-au mai numarat Mirela Ciutacu, director Resurse Umane, Dan Ionita, viitorul director al fabricii de la Urlati si Masaikiro Nishikawa. Amfitironul acestei conferinte a fost, asa cum era si normal, Aurelian Gogulescu, presedintele Camerei de Comert si Industrie Prahova.

Asta e partea buna.

Partea rea este legata de intrebarile  legate de practicile conducerii Yazaki, atunci cand vine vorba despre disponibilizari. Am adus in atentia lui Mehmet Sonmez, cazurile din anul 2013 cand un lot de 26 de persoane a fost disponibilizat, motivatia fiind aceea de “Inapt”, fapt care ingradeste celui disponibilizat, in mare parte, dreptul de a munci in viitor. Din acest lot de 26 de persoane( se pare ca au fost mai multe etape de disponibilizari, sub numarul stabilit de lege pentru disponibilizarile colective) patru au fost reprezentate de noi, prin Grupul de Dialog Social si Civic din Romania si toate cele patru spete au avut castig de cauza in instanta, Yazaki fiind obligata sa ii reangajeze, anuland astfel stigmatul …”Inapt”. Ca sa nu mai aducem in discutie si cazurile de deces, cauzate de normele de munca exagerate, la care inspetorii Inspectiei Teritoiale de Munca se uita ca broasca la inundatie, atata timp cat sindicatul nu spune nimic. Cert este ca in urma actiunii noastre de anul trecut, colaborare pe medicina muncii cu Almedica Berlin a incetat, dupa cum ne-a recunoscut doamna Mirela Ciutacu. Mai multe nu spun despre discutia privata cu doamna Ciutacu si Mehmet Sonmez, dar raman la pararea mea ca nu avem aceeasi opinie despre transparenta.  Pentru cei care au uitat sau nu stiu despre ce scriam anul trecut legat de modul in care au fost tratati angajatii, pot citi AICI si AICI.

In conditiile in care Yazaki isi mentine aceleasi practici fata de angajati, ar fi bine ca fiecare viitor salariat sa isi ia masuri de precautie si sa fie cu analziele la zi, sa fie apti sa satisfaca normele zilnice, pentru a nu ajunge in situatia de a fi dati afara si declarati “Inapt”. Sau chiar sa decedeze, Doamne fereste. Vezi AICI.
Cei care doresc, totusi, sa-si depuna CV-urile pentru angajare o pot face la firma de recrutare personal ADECCO sau la receptia firmei Yazaki, din Parcul Industrial Ploiesti.

CCI Prahova va invita la cursuri

Citeşte mai departe...Miercuri 11 iunie Camera de Comert si Industrie Prahova a organizat la Sky Cenrter Paulesti un seminar de informare in cadrul proiectului cu titlul „Formare Utila a resurselor Umane RuralE –FUTURE ”, POSDRU/135/5.2/S/127663 .

Proiectul se adreseaza persoanelor persoane inactive sau din agricultura de subzistenta  care locuiesc in mediul rural in unul din judetele Prahova, Teleorman sau Arges.

La eveniment au participat primari si reprezentanti ai administratiilor publice locale din mediul rural din Judetul Prahova care au preluat informatia si o vor disemina pe plan local.

In cadrul proiectului mai sus menţionat, Camera de Comerţ şi Industrie Prahova furnizează, printre altele, următoarele tipuri de servicii :

-                      Cursuri de calificare in domeniul estetica si alimentatie publica

-                      Mediere, informare si consiliere profesionala

-                      Consiliere si asistenta in vederea dezvoltarii antrprenoriatului

Toate serviciile oferite prin proiect vor fi GRATUITE, iar cursurile se finalizeaza cu diplome recunoscute in Romania si in toate tarile Uniunii Europene.

Participantii vor avea decontat transportul in limita a 10 lei/zi si subventii in bani la finalizarea cursului pentru cei care promoveaza examenul de absolvire.

Cei interesati sa paritcipe la activitatile si cursurile din cadrul proiectului ne pot contacta la :

Camera de Comert si Industrie Prahova

Adresa: Str. Cuza Voda, nr.8, Ploiesti

Tel:0244 516 666; 0344 401 203  fax.0244.512552 

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Persoane de contact:

Maria Ciobanu-Coordonator Partener 3 

Luana Teodorescu-Responsabil Grup Tinta.

Patronii societatilor de constructii s-au reunit pentru a stabili obiectivele pana in 2020

Citeşte mai departe...Sala Europa a Camerei de Comert si Industrie Prahova a gazduit marti, 23 septembrie, cea de-a sasea editie a Conferintelor Patronatului Societatilor in Constructii. Evenimentul, organizat in parteneriat cu CCI Prahova, UGIR si PPTT, s-a bucurat de prezenta presedintelui PSC din Romania, Cristian Romeo Erbasu, a presedintelui PSC Muntenia – Antonio Tache si a viceprimarului municipiului Ploiesti – Raul Petrescu.

In ultimii 3 ani, PSC a organizat peste 30 de conferinte locale prin care s-a urmarit sustinerea activitatii filialelor regionale si consolidarea retelei patronale la nivel national. Evenimentul de la Ploiesti s-a desfasurat intr-un format nou, interactiv, in care antreprenorii au intrat in dialog direct cu expertii invitati pe o tema de mare actualitate: “Piete interne si internationale. Mecanisme financiare, de garantare si asigurari”.

Printre temele abordate la Ploiesti s-au numarat: consecintele utilizarii fortei de munca slab calificata sau necalificata in realizarea lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor; cresterea nivelului de calificare a muncitorilor ca solutie pentru cresterea performantelor energetice ale caldirilor; introducerea cerintelor de utilizare a personalului calificat in caietele de sarcini pentru realizarea lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor si a criteriilor specifice de calitate in ghidurile aferente programelor operationale pentru perioada 2014-2020; identificarea zonelor comune de interes intre piata de formare profesionala si piata muncii, a canalelor de comunicare intre cele doua parti si a surselor de finantare externe care pot fi fructificate in cadrul unui parteneriat.

Patronatul Societatilor din Constructii (PSC), membru al Uniunii Europene a Promotorilor in Constructii – UEPC si afiliat Uniunii Generale a Industriasilor din Romania – UGIR, reprezinta intersele constructorilor in cadrul comisiilor de dialog social de la nivelul institutiilor publice implicate in activitatea de constructii.

Pentru perioada 2014-2020, obiectivele PSC sunt: promovarea intereselor firmelor din constructii; cresterea calitatii in domeniul constructiilor; asigurarea continuitatii privind nivelul ridicat de calitate; crearea de premise pentru dezvoltarea pietei de constructii active, etica si securitatea afacerilor; promovarea pe plan intern si international a activitatii firmelor din domeniu.

Vizita delegaţiei de oameni de afaceri din BULGARIA, condusă de Camera de Comerţ Bilaterală Bulgaro–Română din Ruse

Citeşte mai departe...Camera de Comerţ şi Industrie Prahova  a organizat în data de 10 aprilie 2014, vizita unei delegaţii de afaceri din Bulgaria, care a fost condusă de Dna. Eleonora Ivanova – Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Bilaterale Bulgaro-Române (BRCCI) din Ruse.

             Delegaţia a fost alcătuită din reprezentanţii a 12 companii bulgăreşti din următoarele domenii de activitate: fabricare şi comerţ cu materiale de construcţii, baterii; distribuţe produse patiserie congelate, margarină paste ş produse lactate; fabricarea de pompe cetrifugale de apă fabricarea de sisteme de ventilaţe ş piese de schimb pentru acestea; echipamente ş materiale pentru birou, echipamente electrice; surse de energie regenerabilă proiectare pentru construcţi; instalaţi de curăţare pentru industria grea; detergenţi şi agenţi de curăţare;  fabricarea de sigilii metalice; fabricarea de produse pe bază de spumă-latex; fabricarea de produse şi materiale refractare; producţia de miere şi produse apicole.

             Amfitrionul evenimentului a fost Dl. Aurelian Gogulescu, Preşedintele CCI Prahova, iar invitaţi speciali au fost: E.S. Dl. Aleksandar Filipov – Ambasadorul Republici Bulgaria în România, Dna. Rodica Paraschiv – Prefect şi Dl. Sebastian Danielescu – Vicepreşedinte Consiliul Judeţean Prahova.

             Au participat reprezentanţii a 29 de companii prahovene, reprezentând sectoare de activitate corespondente şi care manifestă interes în dezvoltarea de relaţii bilaterale cu vecinii noştri de la sud de Dunăre.                

            În deschiderea evenimentului, Preşedintele CCI Prahova - Dl. Aurelian Gogulescu a subliniat importanţa Bulgariei ca partener al Camerei de Comerţ şi Industrie Prahova şi al judeţului Prahova şi relaţia deosebită de colaborare pe care CCI Prahova o derulează cu Ambasada Bulgariei în România. Acesta a mai precizat că evenimentul de faţă reprezintă primul dintr-o serie de evenimente organizate în parteneriat cu BRCCI, cu care CCI Prahova a semnat un Acord de Colaborare la începutul anului 2014.

             La rândul său, Prefectul Judeţului Prahova, Dna. Rodica Paraschiv a subliniat importanţa deosebită a acţiunii, prin prisma faptului că reprezintă o punere în contact directă a mediului de afaceri din Prahova cu cel din Bulgaria  şi a precizat faptul că, în urma discuţiilor purtate cu E.S. Dl. Ambasador înaintea evenimentului, are speranţa derulării unui parteneriat puternic între judeţul Prahova şi Regiunea Sofia, existând posibilitatea organizării celei de-a 8-a ediţii a evenimentul de promovare “EuroPrahova”  la Sofia.

             Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Dl. Sebastian Danielescu a evidenţiat deschiderea mediului de afaceri român faţă de oamenii de afaceri din Bulgaria şi relaţiile tradiţionale de cooperare economică între cele două ţări, exprimându-şi totodată speranţa că acest eveniment va contribui la strângerea relaţiilor economice dintre cele două ţări, cu rezultate benefice şi din punct de vedere politic.

             Excelenţa Sa Dl. Ambasador a apreciat în mod deosebit nivelul organizării evenimentului  şi a mulţumit gazdelor pentru primirea caldă de care se bucură cu prilejul fiecărei vizite în judeţul Prahova, precizând că nu se consideră numai Ambasadorul Bulgariei în România, ci şi Ambasadorul judeţului Prahova în Bulgaria.          

             Acţiunea de faţă, precum şi întreaga colaborare derulată până în prezent între cele două camere de comerţ au constituit motive de apreciere din partea Dnei. Eleonora Ivanova – Preşedintele BRCCI, la adresa reprezentanţilor CCI Prahova. În plus, Dna. Ivanova a adresat CCI Prahova şi firmelor prezente la întâlnire, invitaţia de a participa la un forum de afaceri, care va fi organizat în perioada 25-27 mai a.c. la Albena, cu ocazia Adunării Generale a membrilor BRCCI.

             Întâlnirea a continuat cu prezentarea firmelor bulgăreşti care şi-au precizat domeniul de activitate şi interesul de colaborare cu judeţul Prahova, iar în a doua parte a evenimentului a  fost organizată o sesiune de discuţii business-to-business între firmele bulgăreşti şi cele prahovene.

 

 

 

Proiect interesant pentru tinerii care doresc sa invete diverse meserii, in scoli profesionale, prezentat la Camera de Comert si Industrie Prahova

Citeşte mai departe...Astazi, la Camera de Comert si Industrie Prahova a fost prezentat proiectul “Implementarea Agendei Europene pentru Educatia Adultilor”, finantat cu sprijinul Comisiei Europene prin Agentia Executiva pentru Educatie, Cultura si Audiovizual, Programul “invatare pe toata durata vietii”. La prima vedere, pare a fi o insiruire fara sens, numai ca, in ansamblul lui, proiectul are daruls a vina in sprijinul tinerilor care vor sa se indrepte spre o meserie, inca din timpul adolescentei, in locul studiului in liceu. E vorba de vechile scoli profesionale dar care, prin acest poiect, au un accent privat, nu public. Prezent la conferinta de prezentare a proiectului, Stelian Fedorca, consilierul ministrului Educatiei, a dat exemplul Brasovului unde anul acesta au fost 4 candidati pe loc, pe meseria de strungar. La randul sau, Nicolae Postavaru, presedintele ANC a subliniat necesitatea acestor scoli de meserii, daca le putem numic asa, precum cea de la Brasov, care a fost constituita l;a cererea unor oameni de afaceri germani. Practic, aceste scoli profesionale, spunea Postavaru, sunt constituite la cererea angajatorilor si au in vedere  planul de invatare care este conceput de angajatori, dar si evaluarea elevului efectuata tot de acestia. Spre deosebire de alte tipuri de scoli profesionale, aceste cursuri pregatitoare pentru formarea viitorilor adulti pentru meseriile cerute, au avantajul ca beneficiaza de foarte multe ore de practica, pe perioada celor trei ani de desfasurare. Mai trebuie mentionat ca avantajul acestor scoli profesionale, constitute la cererea angajatorilor, este ca dupa absolvirea cursurilor, elevii au locurile de munca asigurate. La Ploiesti, exista vestitul Liceu UCECOM care poate fi o baza de pronire pentru organizarea acestor cursuri, numai ca trebuie ca si angajatorii ploiesteni sau prahoveni sa isi doreasca asa ceva.

Amfitrionul acestei intalniri, Aurelian Gogulescu, presedintele Camerei de Comert si Industrie Prahova a mentionat ca, in acest moment CCI organizeaza 29 de cursuri si a incurajat aceste scoli profesionale, care pot constitui baza unui viitor pentru tinerii aflati in cautarea unui loc de munca, fara o pregatire de specialitate.

Pe fondul disxutiilor avute cu gazdele conferinteid e presa, am constatat ca din peisaj lipsea cineva important pentru astfeld e proiecte. Ne referim la primarul Iulian Badescu care, in calitatea sa de ordonator de credit al soclilor si liceelor din Ploiesti, ar fi avut un cuvant de spus pentru viitorul acestui proiect la noi. Dar, a lipsit, din pacate!

Vizită la proiectul laserului de la Măgurele

Citeşte mai departe...Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, viceprim-ministru şi ministrul Dezvoltării Regionale şi Fondurilor Europene din Croaţia, Branko Grčić, şi ministrul delegat pentru Învățământ Superior, Cercetare Ştiințifică și Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, au vizitat astăzi, 29 martie a.c. proiectul „laserului de la Măgurele”.

„România se mândreşte cu acest proiect, care ilustrează atât capacitatea de cercetare-inovare a ţării noastre, cât şi efectul pozitiv al atragerii fondurilor europene ”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

La Măgurele se construieşte cel mai puternic centru de cercetare a laserului din lume, Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI - NP). Proiectul este finanţat de către Uniunea Europeană prin fonduri de coeziune şi fonduri structurale destinate realizării infrastructurii de cercetare pan-europene. Cercetările care vor fi realizate la Măgurele vor avea impact în domeniul sănătăţii, al managamentului materialelor şi deşeurilor nucleare, în economie sau în industria farmaceutică. La dezvoltarea proiectului vor contribui Institutul de Fizică şi Inginerie Nucleară - „Horia Hulubei", Universitatea Bucureşti, Universitatea Politehnică din Bucureşti, alături de alte universităţi cu profil tehnic din România, care vor elabora programe masterale legate direct de proiectul ELI-NP.

Notă:

În perioada 27 martie 2014 – 30 martie 2014, o delegaţie croată condusă de Branko Grčić, viceprim-ministru, ministrul Dezvoltării Regionale şi Fondurilor Europene din Croaţia efectuează o vizită de lucru în România la invitaţia ministrului Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Newsletter

Facebook

Statistici

Vizitatori
303
Articole
3389
Număr afișări articole
6699616
Vizitatori

Statistici

Azi170
Ieri540
Saptamana710
Luna16956
Total2566610

Currently are 165 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de activitatea primarului IULIAN BADESCU?

Da - 15.8%
Nu - 84.2%

Total votes: 2585
The voting for this poll has ended on: 28 Oct 2015 - 00:00

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.