Cum pot recupera banii clientii firmei Astra Asigurari

f_200_200_15658734_00_images_2012_economic_astra.jpgSaptamana trecuta, Consiliul ASF a luat in discutie situatia societatii de asigurare Astra si a ajuns la concluzia ca planul de redresare financiara a acesteia a esuat. Prin urmare, Consiliul a decis sa retraga autorizatia de functionare a asiguratorului si sa ceara intrarea acestuia in procedura

de faliment. Masurile se regasesc in Decizia ASF nr. 2034/2015, care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 657 din 31 august.

"Consiliul ASF a analizat in sedinta de astazi (26 august - n.r.) situatia Societatii Asigurare-Reasigurare Astra SA pe baza unui raport inaintat de administratorul special KPMG Advisory privind stadiul planului de redresare financiara si optiunile existente in urma esuarii procesului de majorare a capitalului social. (...) In urma analizei si pe baza concluziilor raportului KPMG, Consiliul ASF a adoptat urmatoarele decizii:

inchiderea procedurii de redresare financiara a societatii Astra, revocarea si incetarea atributiilor de administrator special ale KPMG Advisory, retragerea autorizatiei de functionare a societatii Astra,

constatarea starii de insolventa a societatii Astra si solicitarea intrarii in procedura de faliment", au explicat reprezentantii ASF intr-un comunicat publicat miercurea trecuta.

In cuprinsul deciziei aparute luni in Monitor este subliniat ca Astra trebuie sa ia toate masurile necesare pentru a-si informa asiguratii ca pot denunta contractele si ca pot recupera primele achitate. Clientii pot primi inapoi, mai exact, banii pentru perioada dintre data denuntarii si data expirarii contractelor.

 

"Asiguratorul va lua toate masurile necesare notificarii asiguratilor atat cu privire la posibilitatea acestora de a denunta contractele de asigurare incheiate cu Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA - S.A., cat si cu privire la dreptul acestora de a recupera primele de asigurare achitate, aferente acestor contracte, proportional cu perioada cuprinsa intre momentul denuntarii si cel al expirarii duratei lor de valabilitate", scrie in documentul amintit.

Persoanele care, in perioada dintre inchiderea procedurii de redresare financiara si denuntarea contractelor, vor dori sa ceara despagubiri se vor adresa Fondului de Garantare a Asiguratilor (FGA).

"Orice persoana care invoca un drept de creanta impotriva asiguratorului ca urmare a producerii unor riscuri acoperite printr-o polita de asigurare valabila, intre data inchiderii procedurii de redresare financiara si cea a denuntarii contractelor de asigurare, poate solicita deschiderea dosarului de dauna printr-o cerere adresata Fondului de garantare a asiguratilor (...)", mai este precizat in decizie.

Potrivit reprezentantilor ASF, in ciuda interesului aratat de anumiti investitori cu reputatie internationala, ultima etapa salvatoare de majorare a capitalului social al societatii a esuat in special din cauza lipsei de colaborare a actionarilor principali. Prin urmare, planul de redresare financiara nu si-a atins obiectivul de evitare a intrarii in faliment.

FGA poate sa acorde despagubiri de cel mult 450.000 de lei pentru fiecare asigurat.

Potentialele cereri de despagubire venite din partea asiguratilor societatii Astra vor fi acoperite, conform comunicatului ASF de miercurea trecuta, de FGA. Concret, Fondul va putea sa acorde despagubiri de maximum 450.000 de lei pe asigurat.

"Conform mandatului statutar, principala preocupare a ASF in perioada urmatoare va fi protejarea intereselor clientilor societatii Astra, in stransa cooperare cu Fondul de Garantare a Asiguratilor, si mentinerea stabilitatii sistemului de asigurari. (...) Pe baza evaluarii mai multor scenarii, Consiliul ASF a constatat ca Fondul are capacitatea de a acoperi potentialele cereri de despagubire din partea asiguratilor, in limita plafonului de 450.000 de lei per asigurat, conform legislatiei in vigoare", s-a precizat in comunicat.

FGA este o persoana juridica de drept public a carui misiune este protejarea asiguratilor atunci cand o societate de asigurare intra in insolventa. Fondul este constituit, dupa cum reiese din informatiile

publicate de ASF, prin contributia tuturor asiguratorilor. Acesta acorda despagubiri si sume asigurate creditorilor de asigurari ai societatilor care se afla in faliment.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Newsletter

Facebook

Statistici

Vizitatori
297
Articole
3389
Număr afișări articole
6693935
Vizitatori

Statistici

Azi78
Ieri587
Saptamana2775
Luna15448
Total2565102

Currently are 192 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de activitatea primarului IULIAN BADESCU?

Da - 15.8%
Nu - 84.2%

Total votes: 2585
The voting for this poll has ended on: 28 Oct 2015 - 00:00

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.