Conferinta primariei Ploiesti// Expozitia de la Milano a fost un succes, prezentarea situatiei de la Spitalul de Pediatrie un fiasco

Citeşte mai departe...Astazi a avut loc o conferinta de presa organizata de viceprimarul cu atributii de primar, Iulian Teodorescu, temele principale care au fost abordate s-au referit la rezultatele obtinute de Casa de Cultura I.L. Caragiale in Italia si problemele de la Spitalul de Pediatrie care, in opinia directorului Visean Catalin, s-ar fi rezolvat sau sunt in curs de rezolvare. Alte capitol atinse au fost noua destinatie a fostului sediu al OMV care fusese dat spre a se face Spital de Pediatrie si instalarea in functia de director al Clubului Sportiv Municipal a fostului sef Achizitii Publice din cadrul Politiei Locale, respectiv Cezar Stoichiciu, care fac obiectul unor articole separat.

Asdar, Luminita Avram, directorul Casei de Cultura, revenita in Ploiesti dupa un tur de forta la Milano s-a prezantat si si-a prezentat realizarile, plina de mandrie, pe  un proiect care a costat institutia pe care o conduce 10.000 de lei, restul cheltuielilor fiind suportate de Ministerul Afacerilor Externe. Astfel, doua perechi de dansatori ale caror nume nu ne-au fost spuse de catre Avram, coregraful Gheorghe Gaman, pictorul Mihaela Laszlo si Luminita Avram au constituit trupa de forta care a reprezentat Romania la actiunea de la Milano despre care spunea Luminita Avram ca a fost un adevarat succes. Practic, au fost trei ateliere( dans popular, pictura icoane pe sticla si pictura pe linguri de lemn) care ar fi atras mii de vizitatori dintre care 80% au fost italieni, 10% romani si 10% alte nationalitati. Una peste alta, expeditia de la Milano s-a bucurat, in opinia Luminitei Avram, de un real succes, motiv pentru care la conferinta de presa aceasta s-a prezentat intr-o camasa de ie pentru a marca momentul de glorie.

In ceea ce priveste Spitalul de Pediatrie discutiile au fost foarte neclare, directorul Catalin Visean avand mari probleme de comunicare, probabil si din cauza faptul ca s-a simtit multa emotie si nervozitate in glasul sau. Trebuie spus ca, printre neclaritatile care au razbatut punctele de vedere ale directorului, am retinut ca urmeaza ca Spitalul de Pediatrie  sa fie autorizat( in baza a ce functioneaza in prezent?) si ca din cele pste 2000 de indicatori numai vreo 175 nu au fost atinsi. Amuzanta aceasta pozitie a luI Visean, daca nu ar fi chiar trista si deranjanta, deoarece printre cei 175 de indicatori se afla lucruri “neinsemenate” cum ar fi spatiul insuficient din Blocul Operator care implica programare la operatii. Restul de 174, asa cum va imaginati, au ramas undeva in neant si nu ne-au fost aduse la cunostinta. Catalin Visean ne-a pus la dispozitie cate un Ghid al Pacientului din Spitalul de Pediatrie dintre cele 100 pe care le-a confenctionat alaturi de alte 100 de pliante de prezentare. Mai multe puteti afla pe site-ul www.spitalpediatrie.ro pentru ca imi cereti sa va reproduc ceva ce multi dintre noi, jurnalistii, am scos cu clestele si pintre dinti de la directorul Catalin Visean. Cu ocazia acestei conferinte am aflat ceva ce constituia dilema presei de multa vreme si anume ca Visean a facut facultatea de medicina “Carol Davila” si nu una veterinara cum s-a scris si, mai mult, este licentiat adica are diploma de licenta cu nota…9,96. Asta e de bine, dar am uitat sa intreb in ce perioada a fost student si cand a obtinut licenta, dar asta pentru data viitoare.

Mai trebuie spus, ca sa venim in sprijinul Spitalului de Pediatrie, ca s-a scos la concurs un post de medic anestezist din cele doua vacante, iar pana vineri 09.10.2015 se pot depune dosarele. 

Viceprimarul cu atributii de pimar va aparea in stirile despre punerea in functie a directorului interimar la CSM Ploiesti si noua destinatie a sediului OMV din buricul rasului.

Bușteni, capitala sporturilor montane din România

Citeşte mai departe...Sfârşitul săptămânii ce a trecut a transformat oraşul de la poalele Caraimanului într-un veritabil pol de atracţie pentru un număr extrem de mare de iubitori ai muntelui şi ai sportului deopotrivă, dar şi a numeroşi turişti care apreciază la justa valoare oportunităţile de relaxare, de destindere activă pe care le oferă cu generozitate această staţiune.

Programul manifestărilor sportive desfăşurate în acest weekend la Buşteni a fost unul pe cât de incitant, pe atât de cuprinzător şi variat deopotrivă. Competiţiile – care au beneficiat de o organizare ireproşabilă – au debutat vineri 7 august 2015 cu o cursa de alergare verticală intitulată sugestiv  Vertical Race. Sâmbătă 8 august 2015 competitorii s-au întrecut în Finala Campionatului Naţional de Alergare Montană 2015, iar duminică 9 august a venit rândul alergătorilor montani să-şi demonstreze aptitudinile în cadrul Buşteni Sky Race, concurs  desfăşurat pe unul din cele mai frumoase trasee din Bucegi.

 

Concursul „VERTICAL RACE”, vineri 7 august

Această apreciată întrecere sportivă s-a desfăşurat pe distanţa de  5.4 km şi a avut 1250 metri diferenţă de nivel. Face parte din categoria  Skyrunning, având un parcurs foarte dificil. Competitorii se întrec pe trasee unice, cunoscute tuturor iubitorilor de munte din România. De data aceasta „Vertical Race” a avut loc pe deja vestitul traseu turistic Jepii Mici, cu scopul declarat de a fi o competiţie la care efortul concurenţilor să fie maxim, iar scopul final acela de a doborî RECORDUL NAŢIONAL stabilit de Ionuţ Zincă, în 2013.

Clasamentul concursului din acest an i-a avut pe protagonişti pe următorii sportivi: locul I -  Palici Viorel, locul II - Pepene Paul şi locul III – Preda Andrei.

 Campionatul Naţional de alergare montană – sâmbătă 8 august

De această dată am avut parte de o surpriză de proporţii. Cel mai titrat alergător montan român, Ionuț Zincă, nu a reușit să își păstreze titlul de campion național și în acest an, clasându-se pe locul doi. Pe primul loc s-a aflat un alergător mai puţin cunoscut, şi anume Szabolcs Istvan Gyorgy de la CSM Cluj. Acesta a realizat timpul de 57min:26sec pe distanţa de 12,8 km, având 970 metri diferenţă de nivel. Ionuţ Zincă, legitimat la CSU Craiova, a alergat în 57min:52sec, iar pe locul treia sosist Robert Hajnal, de la CSM Cluj.  La fel, prezenţa pe podium a sportivului Robert Hajnal se poate spune că a fost o surpriză în condiţiile în care el este mult mai puţin experimentat decât sportivii clasaţi pe locurile imediat următoare.

Pe echipe, situaţia clasamentul s-a prezentat în felul următor: locul 1 a fost obţinut de CSM Cluj, urmat de CS Pandurii Tg.Jiu, ultima treaptă a podiumului fiind ocupată de CS Mișcarea CFR.

La senioare, însă, nu s-au înregistrat surprize. Marea favorită, Denisa Dragomir (CSM Pitești) a câștigat detașat titlul national, înregistrând un timp de 45min:32sec pe distanța de 9 km (cu 670 m diferență de nivel). Ea a fost urmată de Cristiana Ghiță (CSU Galați) – 48min:47sec și de Adela Bălțoi (CS Pandurii Tg. Jiu) – 50min:07sec.

Iată şi clasamentul pe echipe: Locul 1 - CSU Galați , locul 2 - CSM Cluj, iar  locul 3 - CSM Craiova.

La junioare campioană naţională a devenit Iulia Melinda Zudor (CSS Mediaş) care a alergat pe distanţa de 4.8km, cu 370 metri diferenţă de nivel în 23min:40sec, iar pe echipe prima treaptă a podiumului a fost cucerită de LPS Botoșani. Cel mai rapid junior s-a dovedit a fi Gabriel Bulardă de la CSM Dorna, care a alergat pe distanţa  de 9km, având +670 de metri diferenţă de nivel. De această titlul naționalpe echipe a fost câştigat de CS Pandurii Tg. Jiu.

La această competiţie naţională au participat un număr de 95 de atleţi, legitimaţi la 25 de cluburi sportive din ţară, dintre care 33 la feminin și 62 la masculin.

BUȘTENI SKY RACE – 9 august

Busteni SkyRace se constituie într-un eveniment de alergare montană complet. Acesta este o parte integrantă a seriei de concursuri organizate de Asociaţia Sport La Orice Vârstă. Apariţia acestuia s-a datorat obiectivelor organizatorilor de a promova sportul pe orizontală, dar şi pe verticală, oriunde şi la orice vârstă, de a contribui cu spirit şi emoţie la consolidarea comunităţii de alergători montani, de a rasplati adecvat performantele sportivilor câstigatori, dar si de a face din Busteni capitala sporturilor montane din Romania.

 Cursa de SkyRace  se desfășoară pe poteci de munte cu zone tehnice de o dificultate aparte, cu lanţuri şi zone alpine cu peisaje splendide. Acest traseu reprezintă o îmbinare perfectă pentru cei care urmăresc să își facă debutul în skyrunning.

Clasamentul concursului din acest an a fost următorul: locul I – Palici, Viorel, locul II – Preda Andrei şi locul III -  Bînzaru Plesa David.

Important de menționat faptul cu sâmbătă, 15 august 2015, Primăria Bușteni, în parteneriat cu Federația Română de Atletism, vor organiza Campionatul Balcanic de Alergare Montană, competiție la care vor participa reprezentanți din 15 țări.

 

 

Sedinta convocata de Iulian Teodorescu a starnit reactii adverse consilierilor. Pinocchio se vrea primar cu orice pret

Citeşte mai departe...Sedinta convocata de viceprimarul Iulian Teodorescu s-a incheiat si concluziile sunt de-a dreptul hilare, fapt ce confirma ca Pinocchio de la primarie nu se dezminte. Pe surse, cum altfel, am aflat despre reprezentatia pe care a dat-o acest individ care acum se vrea primar cu orice pret, chiar cu pretul minciunii care il caracterizeaza, pentru ca de vreo competenta nu poate fi vorba. Il stim cu totii, a stat toata viata lui in umbra si a asteptat ca altii sa-si franga gatul ca sa iasa el in frunte, ca paduchele. Nimic nu-l recomanda, in afara de propriile interese, pentru functia de viceprimar pe care o detine, ca sa nu mai zicem de cea de primar pe care si-o doreste.
Astfel, sedinta cu consilierii locali a pornit cu o gogonata marca Teodorescu, alias Pinocchio, care a anuntat pe cei prezenti ca nu mai e nevoie de Consiliul Local si implicit de consilierii locali ca el sa fie primar, pentru ca cei de la Bucuresti au decis ca el e miezul din Fanta care trebuie sa detina functia. Auditoriul a ramas socat, chiar perplex si, dupa un schimb de sms-uri intre celalalt vicepirmar, Raul Petrescu si stie el cine, acesta s-a trezit spunand ca Teodorescu minte, ca nu s-a decis nimic la Bucuresti. Acum si Raul asta nu spunea nimic nou, ca noi stiam ca Pinochio minte de ingheata apele, dar nu-l credeam atat de disperat dupa functie ca sa minta aproape 30 de oameni in prezenta carora se afla.
Nu stim daca imediat dupa ce a anuntat Petrescu ca Teodorescu minte, dar celui din urma i-a clocit mintea una mai mare ca el. A venit cu propunerea ca onor Consiliul Local sa il desemneze pe el primar si sa aleaga alti doi viceprimari. Acuma, intre noi fie vorba, domnule…pardon, ma Teodorescule nu vrei sa fii tu si primar si viceprimar si secretar, mai ales secretar, ca sa dai vizele de legalitate in locul doamnei cu control judiciar, recte Oana Iacob? Cred ca vestea asta i-a lovit direct peste fata pe consilierii prezenti, pentru ca au decis sa treaca peste idiotenia asta intr-un murmur dezaprobator.
Singurul adevar pe care l-ar fi spus Pinocchio a fost faptul ca primarul trebuie sa fim un om deschis. A spus asta referindu-se la el, spre marea mea suprindere, care ma gandeam la el ca la un om inchis, poate nu chiar in genul lui Badescu, dar inchis sa fie, ca sa  nu mai auzim de el. Chiar daca Iulian Teodorescu s-a anuntat ca fiind singurul candidat la functia de primar pentru ca, asa cum spuneam, s-ar fi decis la Bucuresti, fapt infirmat de Raul Petrescu, acesta din urma a anuntat ca va candida si el vineri la functia de primar interimar, ca sa fie masa bogata. Cert este ca planul lui Pinocchio de a da acel gen de consurs care are loc joi, dar postu-i ocupat de marti a cam fost dat peste cap. La cum il cunostem pe Teodorescu a inceput deja negocierile, dar sper ca cei care sunt consilieri locali sa ia decizia cea mai buna care este oricine altcineva decat Iulian Teodorescu. Poate n-ar fi rau ca acestia sa propuna pensionarea viceprimarului care oricum nu are ce cauta in Consiliul Local pentru ca reprezinta un partid care nu exista. Dar despre asta vom mai discuta in perioada viitoare…
Acum vom mai discuta despre ilustrul anonim care se vrea primar si traznaile care ii bubuie prin cap. Din cate se pare, Teodorescu a lasat de inteles ca ar vrea sa dea pixuri colorate consilierilor locali ca sa stie care pe cine a votat. Unii dintre consilieri, la cei care au nepoti acasa, ar fi bine sa le ia si sa le duca la copii sa coloreze, la fel ca Iulian Teodorescu in imaginea alaturata si, bineinteles, trucata.
Din cate am aflat, consilierii s-au strans grupuri, grupuri si isi adresau unul altuia o intrebare cheie: Cum e asta ca primarul interimar sa fie numit de la Bucuresti? Nici noi si, cu siguranta, nici consilierii nu au gasit o explicatie  plauzibila la o intrebare care ar presupune ca ei sunt inexistenti!
Sper si fac apel pe aceasta cale la consilierii locali ploiesteni sa nu cada prada propunerilor acestui individ pe numele lui Iulian Teodorescu sau spuselor sale cum ca de la Bucuresti s-a decis ca el sa fie primar si sa aleaga ce e mai bine pentru ploiesteni.
Iar daca cineva de la Bucuresti si-a permis sa transmita ca Pinochio  trebuie sa iasa primar, va rog sa imi puneti la dispozitie orice document, inregistrare care sa ateste ca s-a comandat asa ceva si va promit ca o voi face publica. Concursurile care se dau joi, dar postu-I ocupat de marti trebuie sa inceteze defintiv.
 
 
 

Veste buna pentru ploiestenii care au nevoie de locuinte sociale

Citeşte mai departe...In cadrul conferintei de astazi, care a avut loc la sediul UNPR, viceprimarul Raul Petrescu a anuntat ca propunerea pe care o are in vedere de vreo doi ani, respectiv construirea unor module de locuinte sociale, pe sistem container, are sanse sa se transforme din vis in realitate.

Astfel, Petrescu a sustinut ca, la aceasta data, Comisia nr. 5 din cadrul primariei Ploiesti si-a dat avizul pentru construirea modulelor mentionate mai sus, in numar de 50 de locuinte sociale. Asta in conditiile in care solicitarile sunt pentru 150 de familiii nevoiase, iar nevoia reala este de 300 de astfel de module pentru a rezolva in mare parte situatia familiilor fara locuinta din Ploiesti. Din cele spuse de Raul Petrescu, zona pe care ar urma sa fie amplasate aceste module este cartierul Bereasca, unde s-au identificat terenurile afecerente acestora. Sa speram ca aceasta initiativa laudabila, care acum are aprobarea Comisiei nr. 5, va fi, in sfarsit, transformata in Hotarare de Consiliu Local si pusa in aplicare.

Valoarea la care se ridica modulele este de 5-7000 euro in varianta low-cost si 10.000 de euro pentru constructiile gen casute, iar acestea pot fi achizitionate printr-un sistem ce va fi conceput in perioada urmatoare.

Deputatul Gabriela Anghel taxeaza lipsa de implicare a viceprimarului Iulian Teodorescu in probleme actuale ale comunitatii

Citeşte mai departe...Prezenta ieri  in emisiunea “Neconventional” de la Ploiesti TV, deputatul Gabriela Anghel a fost intrebata, printre altele despre situatia cu care se confrunta primaria Ploiesti, stiut fiind faptul ca actualul primar este in arest preventiv. Moderatorul emisiunii, Rodica Buliga a facut referire la cazul primarului Iulian Teodorescu …care a preferat sa stea in concediu de odihna in aceasta perioada grea, in loc  sa puna umarul la buna functionare a municipalitatii, alaturi de celalalt viceprimar, Raul Petrescu.

“Daca as fi in locul d-ului Teodorescu m-as gandi foarte serios daca as mai continua concediul de odihna sau nu si m-am intoarce la primarie in secunda doi, cand stiu ca o comunitate de 200.000 de oameni depinde de mine. Asta ar fi un fapt de retinut pentru electorat care ar trebui sa stie si sa taxexeze pe cei care nu-si asuma responsabilitati fata de comunitate”, a spus deputatul Gabriela Anghel in cadrul emisiunii.

Incomodph.ro la datorie// Parcul din strada Buna Vestire a fost rezolvat de catre SGU in urma articolului nostru

Citeşte mai departe...In urma articolului aparut in Incomodph.ro duminica 7 iunie, in urma unei sesizari de la cititori, situatia din Parcul din str. Buna Vestire a fost rezolvata de catre reprezentantii SGU Ploiesti( vezi AICI). Imediat dupa ce am postat articolul am trimis un mail catre directorul Politiei Locale Ploiesti si cel a SGU, cel din urma interevnind a doua zi cu promptitudine, dupa cum reiese din adresa remisa pe adresa noastra de mail:

"În urma articolului dvs., apărut în ediția din data de 7.06.2015, precum și a solicitării dvs.(trimisă pe e-mail) am luat legătura cu personalul coordonator al compartimentelor de profil și vă comunicăm următoarele, potrivit informațiilor furnizate de acesta:

 -      personalul de specialitate, din cadrul Compartimentului Spații Verzi, s-a deplasat în teren și a ridicat gunoiul depozitat pe spațiul verde;

 -      personalul din cadrul Serviciului Tehnic al societății a identificat obiectele de joacă deteriorate din incinta parcului și a înlocuit elementele lipsă. Acestea din urmă vor fi vopsite/lăcuite în perioada următoare.

De asemenea, pe această cale facem apel la cetățeni să nu mai depună gunoiul decât în locurile special amenajate pentru acest scop și nu pe spațiile verzi din municipiu. Totodată, informăm cetățenii municipiului că refacerea obiectelor de mobilier urban deteriorate și a complexurilor de joacă se derulează potrivit unui grafic prestabilit, acesta cuprinzand toate locurile de joacă de pe teritoriul municipiului. În același timp, precizăm că unele obiecte de joacă au nevoie de reparații complexe care necesită transportarea la sediul societății din Mircea cel Bătrân, urmând ca, după finalizarea lucrărilor, să fie reamplasate în incinta locurilor de joacă de unde au fost ridicate, această procedură derulându-se pe o perioadă mai îndelungată de timp".
Ne bucuram ca am putut fi de folos comunitatii. Incomodph.ro isi respecta cititorii care se respecta pe ei insisi si inteleg sa aia atitudine atunci cand ceva este in neregula.
Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...

Seful Politiei Locale Ploiesti a rezolvat problema normei de hrana, pana la aparitia normelor metodologice

Citeşte mai departe...Norma de hrana a politistilor locali tinde sa devina o problema de interes major. Un interes despre care, pana acum, nu a suflat nimeni o vorba in presa, desi vorbim despre …norma de hrana. Curios este ca desi politistii locali au avut de suferit si in ianuarie si februarie din cauza acestei norme, nu tin minte sa fii vazut vreun lider de sindicat sa faca tam tam pe aceasta tema, indiferent de publicatia locala sau cui ii este ea aservita. Deloc onorabil momentul ales, pe fondul arestarii preventive a primarului, situatia normei de hrana chiar este o problema care trebuie rezolvata. Sau, mai bine zis, trebuia rezolvata inca din ianuarie si februarie, cand liderii de sindicat taceau malc, in loc sa poarte negocieri sau sa iasa in presa. In ce ne priveste, daca Iulian Badescu se face vinovat de infractiunile pentru care a fost denuntat de Daniel Capra, atunci sa se duca la puscarie.  Pana atunci problemele se pot rezolva pe cale amiabila si chiar…onorabila!

“Dupa o discutie cu reprezentantii primariei am gasit o solutie provizorie pana la aparitia normelor metodologice de aplicare a hotararii de Guvern. Pana la data de 20 martie, colegii vor primi norma de hrana pe lunile ianuarie si februarie”, ne-a declarat Cristinel Toader, seful Politiei Locale Ploiesti.

Sursa foto: bestfm.ro

CJ Prahova// Peste 100 de persoane isi vor lua prima transa din sporul castigat in instanta. Sa vedem cand vor fi acordate urmatoarele doua

Citeşte mai departe...Astazi, de dimineata, inca de la orele 8.30 un grup de circa 40 de sindicalisti din cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Prahova au protestat la intrarea B a Palatului Administrativ. Acestia reprezentatu interesele a 108 membri de sindicat, care isi desfasoara activitatea la Centrele din Liliesti, Urlati si Sf. Andrei din Ploiesti. Trebuie spus ca aceste trei Centre au castigat in instanta acordarea unui spor de 50% pentru conditii grele pentru perioada 30.07.2010- 20.05.2014 pentru angajati, in valoare de 1.040.000 lei din care ar fi trebuit sa fie achitate doua transe  pana acum, atat in baza deciziei instantei cat si a OUG 83/2010.

Protestul de astazi a avut menirea sa regelementeze un pic situatia, deoarece onor conducerea Consiliului Judetean, ca ordonator de credit s-a cam facut ca ploua in dulcele stil muntenesc si a amanat platile. “Am inteles ca bani in buget sunt, dar nu stiau care e modalitatea prin care sa ni-i dea, cu toate ca avand o sentinta judecatoreasca nu cred ca era o problema. Am inteles ca prima transa se va vira acum iar restul in iunie, dupa rectificarea bugetara, undeva prin august ni s-a spus, cu toate ca nu e corect. O sa-I mai lasam o perioada si o sa incepem iar, ca trebuie sa ne luam banii. Acum avem o alta actiune in instanta pentru ca dorim sa obtinem si restul sporului de 50% pentru perioada aferenta 20 mai 2014 pana in prezent ”, ne-a spus Oana Costache, membra de sindicat.

Se pare ca actiunea sindicalistilor si-a atins obiectivul.  “Vineri la sedinta de Consiliu Judetean va fi rectificat bugetul cu 350.000 de lei in scopul acordarii sumelor aferente primei transe din cei 1.040.000 lei, conform calendatului stabilit. Din luna iunie vom acorda si celelalte doua transe in cursul acestui an, in baza unei ordonante emise de Guvern”, ne spus, la randul sau, Calin Viorel, Directorul executiv al DGASPC Prahova.

Sa speram ca nu sunt doar vorbe aruncate in vant, pentru stoparea unor proteste, cu atat mai mult cu cat sporul de 50% acordat este pentru conditii grele de munca, in acest caz vorbind despre conditii de lucru cu copiii cu handicap grav sau cu probleme mari de sanatate.
Foto: observatorulph.ro

Simona Dolniceanu// Scrisoare publica pentru un subiect creat artificial

Citeşte mai departe...Astazi, am participat la una dintre cele mai inutile conferinte presa, avand in vedere  subiectul care…nu era deloc subiect. Astfel, directorul Serviciului Public de Finante Locale Ploiesti a tinut sa se justifice fata de cititorii nostri pentru ca i s-ar fi facut o plangere penala pentru abuz in serviciu, de catre reprezentantii mai multor societati comerciale.

Este vorba despre un numar de 56 de firme din Parcul industrial Ploiesti care au solicitat scutiri de taxe si impozite la bugetul local si s-au constituit intr-un grup informal, care a trimis o scrisoare deschisa catre una dintre publicatiile online locale unde a si aparut. Aceste firme solicitau scutirea de plata a sumei totale de 18 milioane de lei noi, in baza unor scheme de minimis, pentru care statul acorda facilitati. Numai ca, “marile” firme au prefarat varianta scurta, adica sa se adreseze presei, in loc sa isi miste fundul la fiecare inceput de an si sa se incadreze in termenul dat de SPFL, de doua saptamani, pentru a intocmi dosarele cerute de lege pentru a primi scutirile la plata. Dintre aceste firme “suparate” pe viata, anul trecut doar una a primit scutiri in 2014 si doua in 2015, deoarece doar atatea au intocmit dosarele cerute de lege. Referitor la modul in care au inteles aceste societati comerciale sa comunice este de remarcat declaratia Simonei Dolniceanu, care ne-a atras atentia: “Comunic cu acesti oameni prin intermediul site-ului d-ului Stavri. Nu a venit nimeni sa discute cu mine”.

Daca ar mai fi ceva de spus, regasiti in scrisoarea deschisa a Simonei Dolniceanu, iar oamenii de afaceri care vor sa fie scutiti de la taxe si impozite conform legii, tot conform legii trebuie sa intocmeasca anumite documentatii si sa le depuna la SPFL Ploiesti. Pana atunci, sa taca!

SCRISOARE PUBLICĂ

 

Referitor la articolele apărute în presa locală în ultimele zile prin care se arată existenţa unui „conflict” între rezidenţii Parcului Industrial Ploieşti şi Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti, vă facem cunoscută următoarea situaţie de fapt:

În Parcul Industrial Ploieşti îşi desfăşoară activitatea un număr de 56 societăţi comerciale, din care, în anul 2014 un număr de 6 (şase) societăţi comerciale au depus cerere pentru scutire de la plata impozitelor şi taxelor locale, în timp ce în anul 2015 un număr de 2 (două) societăţi comerciale au făcut acelaşi lucru.

Menţionăm că din cele 26 societăţi comerciale semnatare ale petiţiei din data de 24.06.2014 (pe care se bazează întreaga anchetă jurnalistică), una este beneficiara ajutorului de minimis, începând cu anul 2015, aceasta depunând toată documentaţia necesară prevăzută de lege.

Vrem să subliniem faptul că în mod eronat se încearcă acreditarea ideii că, prin Hotărârea Consiliului Local nr.420/2014 privind impozitele şi taxele locale pentru anul 2015, s-a încercat limitarea drepturilor rezidenţilor Parcului Industrial Ploieşti de- a obţine facilităţi fiscale, concluzie eronată deoarece această hotărâre nu a făcut decât să transpună prevederile legale la nivel local.

 Pentru a lămuri situaţia şi desfăşurarea cronologică a acestor evenimente, vă redăm mai jos documentele depuse de societăţile comerciale, demersurile Serviciului Public Finanţe Locale Ploieşti precum şi extrasele de lege care arată în mod evident paşii care trebuie urmaţi pentru acordarea facilităţii fiscale:

1. La data de 24.09.2013 a fost emis Ordinul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nr.2980 privind aprobarea condiţiilor de acordare a măsurilor de sprijin pentru investiţiile realizate în parcurile industriale. La art.1 din acest act normativ se stipulează clar că facilităţile prevăzute la art. 20 din Legea nr.186/2013 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale se acordă de unităţile administrativ-teritoriale, cu respectarea condiţiilor prevăzute în Schema privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investiţiile realizate în parcurile industriale. Drept urmare, de la apariţia Ordinului nr.2980/2013, facilităţile prevăzute în art. 20 din Legea nr.186/2013 trebuie coroborate cu prevederile acestui act normativ.

2. La capitolul IV din Ordinul nr.2980/2013 „Reguli procedurale” se stipulează:

“Pentru a beneficia de ajutor de minimis în baza schemei, administratorul parcului industrial sau rezidenţii trebuie să obţină un acord de principiu al autorităţii administraţiei publice locale, (…). În vederea obţinerii acordului de principiu, întreprinderea solicitantă transmite primarului unităţii administrativ-teritoriale în raza căreia este constituit parcul industrial următoarele documente:

    a) cerere de acord de principiu privind ajutorul de minimis, completată în limba română, prin tehnoredactare, ştampilată şi semnată în original de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea solicitantă, al cărei model, este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta schemă;

    b) opis cu documentele anexate cererii de acord;

    c) certificat constatator, după caz, în original, emis cu ocazia depunerii cererii de acord de principiu de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul întreprinderea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii, data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia, activitatea desfăşurată în parcul industrial, cu menţionarea codului CAEN corespunzător;

    d) studiu de fezabilitate sau plan de investiţii, cu evidenţierea cheltuielilor eligibile, prezentat în format tabelar, cu detalierea pe elemente de activ;

    e) extras de carte funciară pentru informare;

    f) o declaraţie scrisă a reprezentantului legal, sub sancţiunea art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, referitoare la toate ajutoarele de minimis primite de solicitant pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs;

    g) împuternicire prin act notarial, în original, în cazul în care o altă persoană decât reprezentantul legal al întreprinderii solicitante semnează cererea de acord pentru finanţare şi documentaţia aferentă”.

Mai mult de atât, conform art. 8 alin. (3) din acelaşi Ordin, unitatea administrativ-teritorială, în calitate de furnizor de ajutor de minimis, are dreptul să solicite orice alte documente/date/informaţii necesare eliberării acordului de principiu, inclusiv să introducă termene în procedurile de analiză şi verificare.

În urma apariţiei acestui ordin, Consiliul Local al Municipiului Ploieşti a emis o hotărâre prin care statua înscrisurile din acest ordin şi completa dosarul necesar acordării facilităţii cu o serie de documente care trebuie prezentate de către rezidenţii Parcului Industrial Ploieşti şi anume:

a)certificate de atestare fiscala, care sa ateste achitarea obligatiilor fiscale datorate bugetului local si bugetului de stat, pe ultimii 3 (trei) ani;

 b) documente prin care sa se ateste evolutia numarului de angajati de la infiintare si pana in momentul depunerii cererii;

c) studiul de impact asupra mediului, emis de organele competente in acest domeniu, intocmit cu cel mult 6 luni inainte de depunerea cererii de acord de principiu;

d) documente prin care sa faca dovada contributiei la dezvoltarea locala, intocmite cu cel mult 6 luni inainte de depunerea cererii de acord de principiu;

e) angajament privind mentinerea numarului de salariati pe perioada acordarii ajutorului (in caz contrar se returneaza ajutorul).

      După cum observaţi toate cerinţele Consiliului Local al Municipiului Ploieşti, venite în completarea celor prevăzute în Ordinul nr.2980/2013, au fost aduse tocmai pentru a proteja mediul înconjurător, bugetul local şi salariaţii societăţilor comerciale rezidente ale Parcului Industrial Ploieşti.

Pentru a veni în întâmpinarea rezidenţilor Parcului Industrial Ploieşti, în luna decembrie a anului 2013, Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti i-a înştiinţat asupra prevederilor Ordinului nr.2980/2013 (deşi acesta apăruse în luna septembrie şi viza activitatea parcurilor industriale) şi a prevederilor hotărârii consiliului local, respectiv asupra documentelor ce trebuie depuse pentru obţinerea facilităţii fiscale.

      Urmare acestor adrese, la Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti au fost înregistrate un număr de 6 (şase) cereri  de scutire,  dintre care 5 (cinci) nu cuprindeau nici măcar documentele prevăzute în ordin.

În urma analizării dosarelor, în conformitate cu prevederile legale, s-a acordat scutire unei singure societăţi comerciale care a îndeplinit ad litteram cerinţele ordinului şi hotărârii de consiliu.

Acest lucru a fost făcut cu respectarea prevederilor art. 9 din Ordinul nr.2980/2013: „Cererile de acord de principiu vor fi analizate de structura/structurile stabilite de primar, prin dispoziţie.

În urma procesului de evaluare a cererii de acord de principiu, aparatul de specialitate al primarului soluţionează cererea, după caz:

    a) cu emiterea acordului de principiu;

    b) cu emiterea unei scrisori de respingere a cererii de acord de principiu în cazul în care nu sunt respectate prevederile prezentei scheme”.

În anul 2014, în luna decembrie, tot pentru a veni în sprijinul rezidenţilor Pracului Industrial Ploieşti, Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti a transmis adrese către aceştia, reamintindu-le condiţiile care trebuie îndeplinite cumulativ pentru ca aceştia să beneficieze de facilităţi fiscale. Precizăm  faptul că, în anul 2015 nu a fost făcută nicio modificare  faţă de anul 2014, în ceea ce priveşte componenţa dosarelor privind acordarea de facilităţi fiscale.

În luna ianuarie 2015, un număr de 2 (doi)  rezidenţi din Parcul Industrial Ploieşti au depus dosare pentru obţinerea scutirii de la plata impozitelor şi taxelor locale. Dosarele au cuprins ad litteram cerinţele din actele normative, fapt pentru care aceştia beneficiază de scutire pe 3 (trei) ani în limita a 200.000 euro aşa cum prevede legea.

Vă reiterăm de asemenea, prevederile art.4 alin. (1) lit. (b) şi (c) din Ordinul nr.2980/2013,  cu modificările şi completările ulterioare, prin care  legiuitorul stipulează în mod clar în ce constă ajutorul de minimis:

- scutire de la plata impozitului pe terenuri, corespunzător terenului aferent parcului industrial, potrivit prevederilor art. 257 lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

- scutire de la plata impozitului pe clădiri, corespunzător clădirilor care fac parte din infrastructura parcului industrial, în conformitate cu art. 250 alin. (1) pct. 9 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Reamintim că în cursul anilor 2014 şi 2015 nu a fost înregistrată nicio cerere din partea altor societăţi comerciale rezidente ale Parcului Industrial Ploieşti, în afara celor 8 (opt) precizate mai sus.

Subliniem faptul că, nicio scocietate comercială din Parcul Industrial Ploieşti nu s-a prezentat la Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti, pentru a purta discuţii cu reprezentanţii instituţiei noastre în anul 2014 sau 2015. Singura „situaţie conflictuală” existentă între rezidenţii Parcului Industrial Ploieşti şi instituţiile locale a fost transmiterea unei înştiinţări comunicate din partea unui număr de societăţi comerciale care funcţionează în Parcul Industrial Ploieşti către Consiliul Local al Municipiului Ploieşti, prin care se arătau nemulţumirile acestora cu privire la neacordarea scutirii de la plata impozitelor şi taxelor locale. De la acel moment nu există nicio plângere sau sesizare din partea rezidenţilor din Parcul Industrial Ploieşti , înregistrată la Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti.

Menţionăm totodată faptul că nu a avut loc nicio „negociere dură sau mai puţin dură” cu reprezentanţii Serviciului Public Finanţe Locale Ploieşti întrucât prevederile legale nu se negociază, instituţia noastră neavând atribuţii de-a negocia vreun aspect legat de nicio prevedere legală.

Opinăm că Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti a respectat prevederile legale, considerând că s-ar fi pus multe semne de întrebare asupra corectitudinii şi profesionalismului salariaţilor noştri, în condiţiile în care am fi acordat scutire de la plata impozitelor şi taxelor locale, fără a respecta prevederile legale.

Precizăm că o singură societate comercială din Parcul Industrial Ploieşti înregistrează obligaţii de plată restante la bugetul local,  pentru recuperarea acestora aplicându-se măsuri de executare silită (poprire asupra disponibilităţilor băneşti şi sechestru asupra bunurilor). Menţionăm că societatea în cauză înregistra, la momentul instituirii măsurilor executorii, debite reprezentând impozit asupra mijloacelor de transport, impozit pe teren şi impozit pe clădiri neachitate şi pentru alte obiective decât cele situate în Parcul Industrial Ploieşti. De asemenea, această societate comercială ne-a acţionat în instanţă prin 2 (două) acţiuni, în ambele înstituţia noastră având, la acest moment (primul termen) câştig de cauză. În rest, toate celelalte societăţi comerciale rezidente ale Parcul Industrial Ploieşti şi-au însuşit obligaţiile fiscale datorate bugetului local, prin efectuarea de plăţi voluntare, fără a fi necesară aplicarea măsurilor de executare silită.

Dorim să transmitem tot respectul nostru contribuabililor ploieşteni şi anunţăm că vom continua să aplicăm prevederile legale, asumându-ne acest lucru în faţa oricărui organ abilitat să constate corectitudinea acţiunilor noastre.

 

 

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
693
Articole
3409
Număr afișări articole
7066951
Vizitatori

Statistici

Azi491
Ieri496
Saptamana1469
Luna13013
Total2646988

Currently are 140 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.