Luni se deschide Muzeului Omului de la Palatul Culturii

Citeşte mai departe...Eveniment cultural de exceptie in municipiul Ploiesti, luni, 18 martie 2013, ora 11.00, va avea loc Festivitatea de deschidere oficiala a Muzeului Omului de la Palatul Culturii. In ultimii ani, lucrarile de consolidare – restaurare de la Palatul Culturii din Ploiesti au impus dezafectarea treptata a tuturor salilor expozitiei permanente a Muzeului Omului – sectie a Muzeului Judetean de Stiintele Naturii Prahova, astfel incat acesta a fost inchis o lunga perioada de timp. In aceasta situatie, in paralel cu activitatea depusa prin, si in cadrul unor expozitii temporare, colectivul de muzeografi de aici a elaborat tematica unei noi expozitii de baza, astfel incat vechiul Muzeu al Omului sa fie continuat intr-o formula muzeotehnica moderna, functionala si interactiva, pentru ca  valoroasele sale exponate sa fie prezentate publicului intr-o maniera complet inovatoare, foarte instructiva si deosebit de atractiva. Totodata, a fost respectata calitatea de monument istoric a Palatului Culturii, prin adoptarea unor solutii muzeotehnice judicioase. Dupa ani de documentare, analize si studii, s-a ajuns la o conceptie unitara asupra modului in care trebuie sa arate si sa functioneze noul Muzeu al Omului din Ploiesti: selectia exponatelor si elaborarea informatiei stiintifice, in logica lor muzeistica si instructiv-educativa, stabilirea modului de etalare a textelor si a pieselor muzeale – panouri de sinteza informativa, mobilier specific, vitrine, sistem de iluminare, un complex arsenal IT – proiectii pe ecrane LED,  simulari electronice, jocuri interactive, infochioscuri, inclusiv un prezentator virtual 3D al functiilor corpului uman, in marime naturala, ceea ce reprezinta o premiera nationala in domeniu, totul asigurand noului muzeu o deosebita atractivitate si un foarte eficient caracter instructiv si educativ. Asa se face ca, proiectul fiind deja elaborat, imediat dupa ce Muzeul a primit in folosinta doua dintre salile reabilitate au inceput lucrarile de amenajare a unui nou Muzeu al Omului, care s-au desfasurat pe parcursul a trei luni, proiect derulat in colaborare cu firma Evolve Media din Iasi, specializata in astfel de operatiuni si beneficiind de un deosebit suport moral si de un substantial sprijin financiar din partea Consiliului Judetean Prahova. Presedinte CJ, Mircea Cosma implicandu-se personal in realizarea muzeului, printr-un interes specific permanent manifestat. "La ora actuala, suntem in masura sa anuntam vernisarea primelor trei sali (in celelalte patru se fac inca lucrari de consolidare-reabilitare) ale Muzeului Omului in noua sa formula stiintifica si muzeistica, respectiv – sala care prezinta originea vietii si evolutia vietuitoarelor pe Pamant, sala de anatomie si fiziologie umana si sala media – proiectii, prezentari, conferinte. Festivitatea de deschidere oficiala a Muzeului Omului de la Palatul Culturii se va desfasura luni, 18 martie a.c., la ora 11", se arata intr-un comunicat de presa. Pentru publicul larga, muzeul o sa fie deschis incepand de marti, 19 martie, programul de vizitare fiind zilnic, intre orele 9 si 17, cu exceptia zilelor de luni, cand muzeul va fi inchis pentru operatiuni speciale, costul biletelor fiind de 5 lei pentru adulti si 3 lei pentru copii si grupuri organizate.  

Manastirea Caraiman din Busteni a fost gazda unui Cerc pastoral dedicat Sfintilor Imparati

Citeşte mai departe...Eveniment ecumenic de mare importanta, a adus fata in fata mai multi preoti din capitala si alte parohii invecinate. Preotii din Protoeria III Bucuresti, au initiat si dezbatut timp de 2 zile Edictul de la Milano. La Centrul social-pastoral „Sfanta Cruce“ din cadrul Manastirii Caraiman-Busteni,  a a vut loc dezbateri, care nu s-au axat numai pe Edictul de la Milano si Sfintii Imparati Constantin si Elena, ci si pe felul cum este vazuta in contemporaneitate religia. Intrunirea a avut loc in perioada 13-14 februarie si a fost prezidata de protoiereul Pompiliu Dinu. Prima parte a cercului pastoral s-a desfasurat miercuri seara, cand invitat al evenimentului a fost parintele profesor Gheorghe Istodor, de la Parohia „Constantin Brancoveanu“, care a tratat conditia religiei azi, la 1700 de ani de la Edictul de la Mediolanum. Clericii, au subliniat ca in contemporaneitate se observa conturarea unei noi viziuni asupra religiei in Occident, formulata de filosofi si istorici ai religiei, care contesta caracterul de religie autentic-revelata si pastratoare a Adevarului. Preotii sunt de parere ca se incearca totodata si elaborarea unui nou «crestinism» in Occident, de factura esoteric-oculta si sincretista, acreditandu-se ideea ca traim o epoca post-crestina, Biserica Ortodoxa si cea Romano-Catolica fiind de domeniul trecutului si tratate ca atare. Parintele profesor Gheorghe Istodor a mai aratat importanta dimensiunii catehetice in viata Bisericii, intrucat preotul trebuie sa ramana dascal erudit, care sa-si conduca comunitatea spre scopul sau final, hranind-o din izvorul autentic care este Hristos. A doua parte a cercului pastoral a avut loc ieri-dimineata, dupa savarsirea Sfintei Liturghii, cand in dezbatere a fost atinsa importanta Sfantului Constantin cel Mare pentru viata religioasa de pe teritoriul patriei noastre, fapt reliefat prin proiectarea de documente si urme arheologice pastrate din timpul lui.

CRACIUN FERICIT!

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image images/2012/life-style/daniel%20patriharul%20romaniei.jpg
There was a problem loading image images/2012/life-style/daniel%20patriharul%20romaniei.jpg
Citeşte mai departe...Pastorala de Craciun a Patriarhului Daniel”:
 
Egoismul constant produce in om imputinare si moarte”
 
 
Pastorala de Craciun
 
 
Pentru noi, oamenii, si pentru a noastra mantuire
„Pentru noi, oamenii, si pentru a noastra mantuire,
S-a pogorat din ceruri si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Fecioara Maria si S‐a facut om.” (Crezul ortodox)
Preacuviosi si Preacucernici Parinti, Iubiti frati si surori in Domnul,
Sarbatoarea Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos este mai intai de toate sarbatoarea iubirii milostive a lui Dumnezeu pentru lume. Fiul lui Dumnezeu Cel vesnic S‐a facut Om, pentru noi, oamenii, si pentru a noastra mantuire, adica pentru a darui oamenilor, pacatosi si muritori, iertarea pacatelor si viata vesnica. „Aceasta mantuire au cautat‐o cu staruinta si au cercetat‐o cu de‐amanuntul proorocii, care au proorocit despre harul ce avea sa vina la noi” (I Petru 1, 10).
Cand Fiul lui Dumnezeu este daruit de Tatal pentru viata si mantuirea lumii, El nu este daruit ca un obiect, ci ca Persoana libera, smerita si iubitoare, deoarece Fiul Se daruieste Tatalui prin ascultare smerita si Se daruieste oamenilor prin iubire milostiva, vindecand orice boala si orice neputinta din popor si iertand pacatele celor care se pocaiesc.
 
Intruparea, scopul pentru care Dumnezeu a facut lumea
 
Asadar, taina Craciunului este taina iubirii milostive si smerite a lui Dumnezeu pentru oameni. Pe cat a coborat Fiul Lui Dumnezeu la noi pe pamant, pe atat ne‐a deschis noua oamenilor drum ca sa ne inaltam la El, la viata cereasca.
De aceea, Intruparea Fiului lui Dumnezeu, Care S‐a facut Om din iubire nesfarsita fata de om, este temelia si inima credintei crestine. Aceasta sfanta si mare lucrare mantuitoare a fost si scopul pentru care Dumnezeu a facut lumea. Ea a fost prezisa de profetii lui Dumnezeu inspirati de Duhul Sfant, iar apoi a fost vazuta si marturisita de Apostolii lui Hristos (cf. Romani 1, 2), a fost aparata si formulata ca dogma de catre Parintii Bisericii in fata ereziilor, a fost preamarita in rugaciuni si
laudata in cantari de‐a lungul veacurilor de catre toti crestinii binecredinciosi si iubitori de Dumnezeu. Pentru Sfintii Apostoli contemplarea tainei Intruparii sau Inomenirii Fiului lui Dumnezeu este izvorul intregii teologii, al intregii vieti spirituale si al misiunii Bisericii in lume. In acest sens, Sfantul Apostol Pavel, uimit in fata iubirii milostive a lui Dumnezeu pentru lume, exclama: „Cu adevarat mare este taina dreptei credinte: Dumnezeu S-a aratat in trup, S-a indreptat in Duhul, a fost vazut de ingeri, S-a propovaduit intre neamuri, a fost crezut in lume, S-a inaltat intru slava” (I Timotei 3, 16). Iar Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan zice: „Atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, incat pe Unicul Sau Fiu L-a dat, ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica” (Ioan 3, 16).
Urmand credintei Sfintilor Apostoli, Sfintii Parinti ai Bisericii, mari dascali ai lumii si ierarhi, cuviosi si marturisitori, imnografi si melozi, n‐au incetat sa preamareasca taina iubirii nesfarsite a lui Dumnezeu pentru lume, care s-a descoperit noua prin Iisus Hristos. In aceasta privinta, Sfantul Maxim Marturisitorul († 662) spune ca „din dor nesfarsit dupa oameni, Cel ce exista din fire S-a facut cu adevarat insusi cel iubit”1, adica om.
Hristos Domnul ne-a descoperit in El insusi iubirea lui Dumnezeu pentru oameni Cine altul poate mantui sau vindeca pe om de pacat si de moarte decat Dumnezeu Cel fara de pacat si moarte? Cantarile ortodoxe ale Nasterii Domnului vorbesc despre vindecarea omului de pacat prin Nasterea lui Hristos: „Pe cel dupa Chip si dupa asemanare vazandu‐l Iisus stricat din pricina calcarii poruncii, plecand cerurile S-a pogorat si S-a salasluit in pantecele Fecioarei, fara schimbare, ca intr‐Insul sa innoiasca pe Adam cel stricat, care striga: slava aratarii Tale, Izbavitorul meu si Dumnezeu” (Litia, stihira 4, alcatuire a lui Ioan Monahul). Iar Sfantul Grigorie de Nyssa († 395) descrie scopul Intruparii Fiului Cel vesnic al lui Dumnezeu, zicand: „Firea noastra cea slabanogita, intr‐adevar, avea nevoie de doctor, omul cazut de istoveala astepta pe
 
Cel ce‐i va intinde mana, cel ce‐si pierduse viata astepta pe Datatorul ei”
 
Pe scurt, Sfintii Parinti ai Bisericii au rezumat invatatura despre scopul Intruparii Fiului lui Dumnezeu astfel: „Dumnezeu S-a facut Om, pentru ca omul sa poata deveni Dumnezeu, dupa har”. Sau: „Dumnezeu S-a facut purtator de trup, pentru ca omul sa poata deveni purtator al Duhului (Sfant)”. Sau: „Fiul lui Dumnezeu S-a facut Fiu al Omului, pentru ca oamenii sa devina fii ai lui 1 Sfantul Maxim Marturisitorul,
Ambigua, 5, traducere din limba greaca veche, introducere si note de pr. prof. dr. Dumitru Staniloae, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 2006, p. 78.
Sfantul Grigorie de Nyssa, Marele cuvant Catehetic sau Despre invatamantul religios, VIII, in PSB 30, Scrieri. Partea a doua: Scrieri exegetice, dogmatico‐polemice si morale, traducere si note de pr. prof. dr. Teodor Bodogae, Bucuresti, 1998, p. 302. 3 Dumnezeu dupa har”. Toti oamenii care, prin credinta si Botez, primesc pe Hristos ca Mantuitor al lumii devin frati si surori in Hristos, nu datorita unei inrudiri biologice, naturale, ci prin infierea dumnezeiasca dupa har (cf. Ioan 1, 12). Asadar, de la Intruparea si Nasterea Fiului lui Dumnezeu ca Om, iubirea Preasfintei Treimi umple inima umana a Fiului lui Dumnezeu de iubire dumnezeiasca infinita si eterna
 
pentru intreaga umanitate, iar iubirea vesnica a Tatalui fata de Fiul Sau Care S-a facut Om este si iubire vesnica pentru oameni, impartasita lor prin Duhul Sfant. Ca atare, intrucat Hristos Domnul ne‐a descoperit in El insusi iubirea lui Dumnezeu pentru oameni, fiecare fiinta umana iubita de Dumnezeu este un loc sacru al prezentei lui Hristos. „Taina omului‐frate” este, de fapt, taina iubirii lui Hristos prezent in fiecare om. „Dumnezeu ‐ spune Sfantul Maxim Marturisitorul – S-a facut sarac de dragul nostru si a luat asupra Sa, prin impreuna‐patimire patimile fiecaruia, si pana la sfarsitul lumii patimeste mistic pururea pentru bunatatea Sa, dupa analogie cu patimirea fiecaruia. ”3
 
 Sensul vietii se descopera prin daruirea de sine
 
Prezenta tainica a Domnului Hristos in oamenii saraci si smeriti, „in acesti frati prea mici” ai Sai (cf. Matei 25, 37‐40) se explica prin iubirea Sa milostiva si smerita pentru fiecare fiinta umana. Taina omului‐frate ne descopera de fapt ca omul care ne cere ajutor este pentru noi o chemare la mantuire, daca-l ajutam, sau un obstacol in calea mantuirii, daca-l neglijam.
In acest inteles duhovnicesc al iubirii milostive ca poarta a mantuirii omului, anul 2012 a fost consacrat in Biserica noastra drept „An omagial al Sfantului Maslu si al ingrijirii bolnavilor”. De aceea, in centrul atentiei noastre pastorale si misionare s‐a aflat Taina Sfantului Maslu ca Taina a vindecarii trupului de suferinta si a vindecarii sufletului de boala pacatului. Mai precis, am fost chemati sa aprofundam invatatura de credinta ortodoxa privitoare la Taina Sfantului Maslu si sa amplificam ajutorarea sau ingrijirea bolnavilor, prin iubire milostiva fata de cei ce sufera sufleteste si trupeste.
Lucrarea aceasta a Bisericii a fost benefica si sfintitoare pentru multimea bolnavilor din unitatile medicale si din parohii. Ea a intarit comuniunea frateasca, conlucrarea pastorala si social‐filantropica intre cler si credinciosii mireni, dar si intre Biserica si alte institutii. Aceasta lucrare trebuie continuata si in viitor, pentru ca mainile celor care ajuta pe oamenii aflati in suferinta sunt mainile iubirii milostive a lui Hristos.
Sfantul Maxim Marturisitorul, Mystagogia. Cosmosul si sufletul, chipuri ale Bisericii, introducere, traducere, note si doua studii de pr. prof. dr. Dumitru Staniloae, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 2000, p. 45. 4 Iubiti credinciosi si credincioase, In timpul Postului Craciunului, multi dintre dumneavoastra v‐ati invrednicit sa va spovediti si sa va impartasiti cu Trupul si Sangele lui Hristos, Cel rastignit si inviat, primind astfel iubirea milostiva si sfanta a lui Hristos. De aceea, impartasirea cu Trupul si Sangele lui Hristos trebuie sa ne faca milostivi fata de suferintele semenilor nostri pentru care Mantuitorul S‐a nascut, a patimit, a murit si a inviat. „Vrei sa cinstesti Trupul Stapanului? ‐ spune Sfantul Ioan Gura de Aur ‐, nu-L dispretui, cand este gol. Nu-L cinsti doar in biserica, prin haine de matase (care acopera Sfantul Potir, n.n.), in timp ce afara Il lasi gol, tremurand de frig. (…) Cinsteste-L deci, impartind averea ta cu cei saraci: caci lui Dumnezeu nu-I trebuie potire de aur, ci suflete de aur”. Omul care nu se daruieste pe sine lui Dumnezeu, prin rugaciune, si semenilor sai, prin fapte bune, saraceste spiritual si se dezumanizeaza. De ce? Pentru ca a pierdut sensul vietii ca daruire de sine. Egoismul constant produce in om imputinare si moarte a vietii spirituale, iar iubirea si darnicia aduc vietii omului implinire si sfintire. Adevarul acesta este concentrat in intelepciunea populara romaneasca a expresiei: „Dar din dar se face Rai”, adica omul milostiv primeste de la Dumnezeu Cel milostiv lumina, pace si multa bucurie in suflet.
 
Nasterea Mantuitorului ne descopera pe Dumnezeu ca fiind calator si colindator in lume
 
Hristos Domnul S‐a nascut intr‐o calatorie a Maicii Sale si a dreptului Iosif la Betleem, aratand prin aceasta ca Dumnezeu Cel milostiv este calator in lume si colindator la casa sufletului fiecarui om, ca sa cheme pe oameni in Casa Tatalui ceresc, a carui poarta sau pridvor este Biserica, intrucat Sfintele Taine savarsite in ea sunt arvuna vietii vesnice din Imparatia lui Dumnezeu.
Deoarece Nasterea Domnului nostru Iisus Hristos ne descopera pe iubitorul de oameni Dumnezeu ca fiind calator si colindator in lume, crestinii ortodocsi romani vad in colindatorii de Craciun vestitori ai iubirii lui Dumnezeu pentru lume. Iar preotii care poarta icoana Nasterii Domnului la casele oamenilor simbolizeaza pe pastorii de la Betleem, dar si pe Insusi Hristos‐Domnul, Care ne aduce bucuria iubirii lui Dumnezeu pentru oameni si asteapta ca si noi sa raspundem, cu bucurie si iubire, la chemarea lui Dumnezeu.
Sfantul Ioan Gura de Aur, Omilia 50 la Evanghelia dupa Matei, III, in PSB 23, Scrieri partea a treia. Omilii la Matei, introducere, traducere, indici si note de pr. prof. dr. Dumitru Fecioru, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 1994, p. 584. 5 Ca odinioara in Betleem, Hristos vine tainic astazi la noi si prin chipurile smerite ale oamenilor fara adapost, ale copiilor si batranilor abandonati, ale saracilor si bolnavilor, ale oamenilor singuri si intristati, flamanzi si neajutorati. Prin urmare, mai ales in aceste zile, sa urmam indemnul „colindului sfant si bun”: „Si-acum te las, fii sanatos/ Si vesel de Craciun,/ Dar nu uita, cand esti voios,/ Romane, sa fii bun”.
Sa‐i cuprindem in iubire frateasca si pe romanii care se afla dincolo de granitele Romaniei, dorindu‐le ajutor de la Dumnezeu in viata si in pastrarea si cultivarea credintei ortodoxe si a spiritualitatii romanesti, cu gandul la cei dragi din tara.
 
Dreptmaritori crestini,
 
Acum, la sfarsit de an, aducem multumiri lui Dumnezeu pentru ajutorul daruit noua la zidirea Catedralei Mantuirii Neamului, care se apropie de cota zero, adica se finalizeaza infrastructura sau baza pe care va fi construita Biserica mare, cu hramurile „Inaltarea Domnului” si „Sfantul Apostol Andrei, Ocrotitorul Romaniei”. In mod deosebit, multumim si celor prin care Dumnezeu ne-a ajutat, si anume: ierarhi, preoti, monahi si credinciosi ai Bisericii noastre, care lunar trimit la Patriarhie cate o donatie pe baza de chitanta, pentru construirea Catedralei noi. Intre eparhiile donatoare a fost fruntasa, si anul acesta, Arhiepiscopia Bucurestilor.
Cu multa recunostinta, multumim autoritatilor centrale si locale care ne‐au sprijinit financiar, intelegand ca aceasta Catedrala este o necesitate liturgica, dar si un simbol al credintei apostolice a poporului roman si al demnitatii lui.
La cumpana dintre ani, adica in noaptea de 31 decembrie 2012 spre 1 ianuarie 2013, suntem chemati sa inaltam rugaciuni de multumire pentru binefacerile primite de la Dumnezeu in anul 2012 si sa-I cerem ajutorul Sau in toata lucrarea cea buna si folositoare pe care o vom savarsi in anul nou 2013.Amintim aici ca anul viitor, 2013, a fost declarat de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane ca fiind Anul omagial al Sfintilor Imparati Constantin si Elena, intrucat se implinesc 1700 de ani de cand Sfantul Imparat
Constantin cel Mare a dat Edictul de la Mediolan (Milano) din anul 313, prin care inceta persecutia impotriva crestinilor. Pentru scolile teologice din Patriarhia Romana, anul 2013 este si Anul comemorativ al parintelui Dumitru Staniloae, cel mai mare teolog roman (1903‐1993).
Dorim ca bucuria sfanta a Sarbatorilor Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos, Anului Nou si Botezului Domnului sa va aduca pace si sanatate, lumina si ajutor, pentru a trai viata ca dar al lui Dumnezeu, cultivat prin credinta si fapte bune!
Tuturor va adresam urarile traditionale Sarbatori fericite! si „La multi ani!” . „Harul Domnului nostru Iisus Hristos, dragostea lui Dumnezeu Tatal si impartasirea Sfantului Duh sa fie cu voi cu toti!” (II Corinteni 13, 13).
Al vostru catre Hristos‐Domnul rugator, cu parintesti binecuvantari,
 
† D a n i e l
Arhiepiscop al Bucurestilor,
Mitropolit al Munteniei si Dobrogei,
Loctiitor al tronului Cezareei Capadociei si Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane
 
 
4) Puteti pleca linistiti la drum: toate soselele din Prahova sunt circulabile
 
Drumarii prahoveni vor avea sarbatori linistite, dupa ce meteorologii au anuntat temperaturi ridicate pentru aceasta saptamana. Mai mult, reprezentantii de la Drumuri si Poduri, le-au dat unda verde prahovenilor care si-au programat vizite in judet de sarbatori. „In judet se circula bine. Mai lucram in zona de munte, pentru a face posibila circulatia si pe drumurile mai putin importante, a fost destul de dificil sa intervenim in aceste zone deoarece zapada era destul de mare. Acum nu mai avem niciun drum important blocat, prahovenii si nunumai pot circula in siguranta, cu specificarea ca se circula in conditii de iarna", au spus reprezentantii ce administreaza drumurile
din Prahova. Meteorologii anunta pentru astazi temperaturi in jurul valorii de -3 cu plus minun un grad grade Celsius, cu cer partial innorat. Pe zona muntoasa se anunta o vreme cu ceata, vantul sufla cu o viteza de  3,22 km/h dinspre N. Iar la noapte, cer mai mult senin cu sanse de precipitatii de 10%, vantul o sa bata cu cel mult 10 km/h dinspre VSV. De maine vremea se incalzeste, pentru amiaza fiind prognozate temperaturi intre 3 si 5 grade Celsius. De joi 27 decembrie a.c., sunt sanse ca vremea sa se inrautateasca, meteorologii anunta posibile precipitatii sub forma de ninsoare mai ales la munte.

Pastorala de Craciun a Patriarhului Daniel”:

 

Egoismul constant produce in om imputinare si moarte”

 

 

Pastorala de Craciun

 

 

Pentru noi, oamenii, si pentru a noastra mantuire

„Pentru noi, oamenii, si pentru a noastra mantuire,

S-a pogorat din ceruri si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Fecioara Maria si Sa facut om.” (Crezul ortodox)

Preacuviosi si Preacucernici Parinti, Iubiti frati si surori in Domnul,

Sarbatoarea Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos este mai intai de toate sarbatoarea iubirii milostive a lui Dumnezeu pentru lume. Fiul lui Dumnezeu Cel vesnic Sa facut Om, pentru noi, oamenii, si pentru a noastra mantuire, adica pentru a darui oamenilor, pacatosi si muritori, iertarea pacatelor si viata vesnica. „Aceasta mantuire au cautato cu staruinta si au cercetato cu deamanuntul proorocii, care au proorocit despre harul ce avea sa vina la noi” (I Petru 1, 10).

Cand Fiul lui Dumnezeu este daruit de Tatal pentru viata si mantuirea lumii, El nu este daruit ca un obiect, ci ca Persoana libera, smerita si iubitoare, deoarece Fiul Se daruieste Tatalui prin ascultare smerita si Se daruieste oamenilor prin iubire milostiva, vindecand orice boala si orice neputinta din popor si iertand pacatele celor care se pocaiesc.

 

Intruparea, scopul pentru care Dumnezeu a facut lumea

 

Asadar, taina Craciunului este taina iubirii milostive si smerite a lui Dumnezeu pentru oameni. Pe cat a coborat Fiul Lui Dumnezeu la noi pe pamant, pe atat nea deschis noua oamenilor drum ca sa ne inaltam la El, la viata cereasca.

De aceea, Intruparea Fiului lui Dumnezeu, Care Sa facut Om din iubire nesfarsita fata de om, este temelia si inima credintei crestine. Aceasta sfanta si mare lucrare mantuitoare a fost si scopul pentru care Dumnezeu a facut lumea. Ea a fost prezisa de profetii lui Dumnezeu inspirati de Duhul Sfant, iar apoi a fost vazuta si marturisita de Apostolii lui Hristos (cf. Romani 1, 2), a fost aparata si formulata ca dogma de catre Parintii Bisericii in fata ereziilor, a fost preamarita in rugaciuni si

laudata in cantari dea lungul veacurilor de catre toti crestinii binecredinciosi si iubitori de Dumnezeu. Pentru Sfintii Apostoli contemplarea tainei Intruparii sau Inomenirii Fiului lui Dumnezeu este izvorul intregii teologii, al intregii vieti spirituale si al misiunii Bisericii in lume. In acest sens, Sfantul Apostol Pavel, uimit in fata iubirii milostive a lui Dumnezeu pentru lume, exclama: „Cu adevarat mare este taina dreptei credinte: Dumnezeu S-a aratat in trup, S-a indreptat in Duhul, a fost vazut de ingeri, S-a propovaduit intre neamuri, a fost crezut in lume, S-a inaltat intru slava” (I Timotei 3, 16). Iar Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan zice: „Atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, incat pe Unicul Sau Fiu L-a dat, ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica” (Ioan 3, 16).

Urmand credintei Sfintilor Apostoli, Sfintii Parinti ai Bisericii, mari dascali ai lumii si ierarhi, cuviosi si marturisitori, imnografi si melozi, nau incetat sa preamareasca taina iubirii nesfarsite a lui Dumnezeu pentru lume, care s-a descoperit noua prin Iisus Hristos. In aceasta privinta, Sfantul Maxim Marturisitorul († 662) spune ca „din dor nesfarsit dupa oameni, Cel ce exista din fire S-a facut cu adevarat insusi cel iubit”1, adica om.

Hristos Domnul ne-a descoperit in El insusi iubirea lui Dumnezeu pentru oameni Cine altul poate mantui sau vindeca pe om de pacat si de moarte decat Dumnezeu Cel fara de pacat si moarte? Cantarile ortodoxe ale Nasterii Domnului vorbesc despre vindecarea omului de pacat prin Nasterea lui Hristos: „Pe cel dupa Chip si dupa asemanare vazandul Iisus stricat din pricina calcarii poruncii, plecand cerurile S-a pogorat si S-a salasluit in pantecele Fecioarei, fara schimbare, ca intrInsul sa innoiasca pe Adam cel stricat, care striga: slava aratarii Tale, Izbavitorul meu si Dumnezeu” (Litia, stihira 4, alcatuire a lui Ioan Monahul). Iar Sfantul Grigorie de Nyssa († 395) descrie scopul Intruparii Fiului Cel vesnic al lui Dumnezeu, zicand: „Firea noastra cea slabanogita, intradevar, avea nevoie de doctor, omul cazut de istoveala astepta pe

 

Cel cei va intinde mana, cel cesi pierduse viata astepta pe Datatorul ei”

 

Pe scurt, Sfintii Parinti ai Bisericii au rezumat invatatura despre scopul Intruparii Fiului lui Dumnezeu astfel: „Dumnezeu S-a facut Om, pentru ca omul sa poata deveni Dumnezeu, dupa har”. Sau: „Dumnezeu S-a facut purtator de trup, pentru ca omul sa poata deveni purtator al Duhului (Sfant)”. Sau: „Fiul lui Dumnezeu S-a facut Fiu al Omului, pentru ca oamenii sa devina fii ai lui 1 Sfantul Maxim Marturisitorul,

Ambigua, 5, traducere din limba greaca veche, introducere si note de pr. prof. dr. Dumitru Staniloae, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 2006, p. 78.

Sfantul Grigorie de Nyssa, Marele cuvant Catehetic sau Despre invatamantul religios, VIII, in PSB 30, Scrieri. Partea a doua: Scrieri exegetice, dogmaticopolemice si morale, traducere si note de pr. prof. dr. Teodor Bodogae, Bucuresti, 1998, p. 302. 3 Dumnezeu dupa har”. Toti oamenii care, prin credinta si Botez, primesc pe Hristos ca Mantuitor al lumii devin frati si surori in Hristos, nu datorita unei inrudiri biologice, naturale, ci prin infierea dumnezeiasca dupa har (cf. Ioan 1, 12). Asadar, de la Intruparea si Nasterea Fiului lui Dumnezeu ca Om, iubirea Preasfintei Treimi umple inima umana a Fiului lui Dumnezeu de iubire dumnezeiasca infinita si eterna

 

pentru intreaga umanitate, iar iubirea vesnica a Tatalui fata de Fiul Sau Care S-a facut Om este si iubire vesnica pentru oameni, impartasita lor prin Duhul Sfant. Ca atare, intrucat Hristos Domnul nea descoperit in El insusi iubirea lui Dumnezeu pentru oameni, fiecare fiinta umana iubita de Dumnezeu este un loc sacru al prezentei lui Hristos. „Taina omuluifrate” este, de fapt, taina iubirii lui Hristos prezent in fiecare om. „Dumnezeu spune Sfantul Maxim Marturisitorul – S-a facut sarac de dragul nostru si a luat asupra Sa, prin impreunapatimire patimile fiecaruia, si pana la sfarsitul lumii patimeste mistic pururea pentru bunatatea Sa, dupa analogie cu patimirea fiecaruia. ”3

 

 Sensul vietii se descopera prin daruirea de sine

 

Prezenta tainica a Domnului Hristos in oamenii saraci si smeriti, „in acesti frati prea mici” ai Sai (cf. Matei 25, 3740) se explica prin iubirea Sa milostiva si smerita pentru fiecare fiinta umana. Taina omuluifrate ne descopera de fapt ca omul care ne cere ajutor este pentru noi o chemare la mantuire, daca-l ajutam, sau un obstacol in calea mantuirii, daca-l neglijam.

In acest inteles duhovnicesc al iubirii milostive ca poarta a mantuirii omului, anul 2012 a fost consacrat in Biserica noastra drept „An omagial al Sfantului Maslu si al ingrijirii bolnavilor”. De aceea, in centrul atentiei noastre pastorale si misionare sa aflat Taina Sfantului Maslu ca Taina a vindecarii trupului de suferinta si a vindecarii sufletului de boala pacatului. Mai precis, am fost chemati sa aprofundam invatatura de credinta ortodoxa privitoare la Taina Sfantului Maslu si sa amplificam ajutorarea sau ingrijirea bolnavilor, prin iubire milostiva fata de cei ce sufera sufleteste si trupeste.

Lucrarea aceasta a Bisericii a fost benefica si sfintitoare pentru multimea bolnavilor din unitatile medicale si din parohii. Ea a intarit comuniunea frateasca, conlucrarea pastorala si socialfilantropica intre cler si credinciosii mireni, dar si intre Biserica si alte institutii. Aceasta lucrare trebuie continuata si in viitor, pentru ca mainile celor care ajuta pe oamenii aflati in suferinta sunt mainile iubirii milostive a lui Hristos.

Sfantul Maxim Marturisitorul, Mystagogia. Cosmosul si sufletul, chipuri ale Bisericii, introducere, traducere, note si doua studii de pr. prof. dr. Dumitru Staniloae, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 2000, p. 45. 4 Iubiti credinciosi si credincioase, In timpul Postului Craciunului, multi dintre dumneavoastra vati invrednicit sa va spovediti si sa va impartasiti cu Trupul si Sangele lui Hristos, Cel rastignit si inviat, primind astfel iubirea milostiva si sfanta a lui Hristos. De aceea, impartasirea cu Trupul si Sangele lui Hristos trebuie sa ne faca milostivi fata de suferintele semenilor nostri pentru care Mantuitorul Sa nascut, a patimit, a murit si a inviat. „Vrei sa cinstesti Trupul Stapanului? spune Sfantul Ioan Gura de Aur , nu-L dispretui, cand este gol. Nu-L cinsti doar in biserica, prin haine de matase (care acopera Sfantul Potir, n.n.), in timp ce afara Il lasi gol, tremurand de frig. (…) Cinsteste-L deci, impartind averea ta cu cei saraci: caci lui Dumnezeu nu-I trebuie potire de aur, ci suflete de aur”. Omul care nu se daruieste pe sine lui Dumnezeu, prin rugaciune, si semenilor sai, prin fapte bune, saraceste spiritual si se dezumanizeaza. De ce? Pentru ca a pierdut sensul vietii ca daruire de sine. Egoismul constant produce in om imputinare si moarte a vietii spirituale, iar iubirea si darnicia aduc vietii omului implinire si sfintire. Adevarul acesta este concentrat in intelepciunea populara romaneasca a expresiei: „Dar din dar se face Rai”, adica omul milostiv primeste de la Dumnezeu Cel milostiv lumina, pace si multa bucurie in suflet.

 

Nasterea Mantuitorului ne descopera pe Dumnezeu ca fiind calator si colindator in lume

 

Hristos Domnul Sa nascut intro calatorie a Maicii Sale si a dreptului Iosif la Betleem, aratand prin aceasta ca Dumnezeu Cel milostiv este calator in lume si colindator la casa sufletului fiecarui om, ca sa cheme pe oameni in Casa Tatalui ceresc, a carui poarta sau pridvor este Biserica, intrucat Sfintele Taine savarsite in ea sunt arvuna vietii vesnice din Imparatia lui Dumnezeu.

Deoarece Nasterea Domnului nostru Iisus Hristos ne descopera pe iubitorul de oameni Dumnezeu ca fiind calator si colindator in lume, crestinii ortodocsi romani vad in colindatorii de Craciun vestitori ai iubirii lui Dumnezeu pentru lume. Iar preotii care poarta icoana Nasterii Domnului la casele oamenilor simbolizeaza pe pastorii de la Betleem, dar si pe Insusi HristosDomnul, Care ne aduce bucuria iubirii lui Dumnezeu pentru oameni si asteapta ca si noi sa raspundem, cu bucurie si iubire, la chemarea lui Dumnezeu.

Sfantul Ioan Gura de Aur, Omilia 50 la Evanghelia dupa Matei, III, in PSB 23, Scrieri partea a treia. Omilii la Matei, introducere, traducere, indici si note de pr. prof. dr. Dumitru Fecioru, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 1994, p. 584. 5 Ca odinioara in Betleem, Hristos vine tainic astazi la noi si prin chipurile smerite ale oamenilor fara adapost, ale copiilor si batranilor abandonati, ale saracilor si bolnavilor, ale oamenilor singuri si intristati, flamanzi si neajutorati. Prin urmare, mai ales in aceste zile, sa urmam indemnul „colindului sfant si bun”: „Si-acum te las, fii sanatos/ Si vesel de Craciun,/ Dar nu uita, cand esti voios,/ Romane, sa fii bun”.

Sai cuprindem in iubire frateasca si pe romanii care se afla dincolo de granitele Romaniei, dorindule ajutor de la Dumnezeu in viata si in pastrarea si cultivarea credintei ortodoxe si a spiritualitatii romanesti, cu gandul la cei dragi din tara.

 

Dreptmaritori crestini,

 

Acum, la sfarsit de an, aducem multumiri lui Dumnezeu pentru ajutorul daruit noua la zidirea Catedralei Mantuirii Neamului, care se apropie de cota zero, adica se finalizeaza infrastructura sau baza pe care va fi construita Biserica mare, cu hramurile „Inaltarea Domnului” si „Sfantul Apostol Andrei, Ocrotitorul Romaniei”. In mod deosebit, multumim si celor prin care Dumnezeu ne-a ajutat, si anume: ierarhi, preoti, monahi si credinciosi ai Bisericii noastre, care lunar trimit la Patriarhie cate o donatie pe baza de chitanta, pentru construirea Catedralei noi. Intre eparhiile donatoare a fost fruntasa, si anul acesta, Arhiepiscopia Bucurestilor.

Cu multa recunostinta, multumim autoritatilor centrale si locale care neau sprijinit financiar, intelegand ca aceasta Catedrala este o necesitate liturgica, dar si un simbol al credintei apostolice a poporului roman si al demnitatii lui.

La cumpana dintre ani, adica in noaptea de 31 decembrie 2012 spre 1 ianuarie 2013, suntem chemati sa inaltam rugaciuni de multumire pentru binefacerile primite de la Dumnezeu in anul 2012 si sa-I cerem ajutorul Sau in toata lucrarea cea buna si folositoare pe care o vom savarsi in anul nou 2013.Amintim aici ca anul viitor, 2013, a fost declarat de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane ca fiind Anul omagial al Sfintilor Imparati Constantin si Elena, intrucat se implinesc 1700 de ani de cand Sfantul Imparat

Constantin cel Mare a dat Edictul de la Mediolan (Milano) din anul 313, prin care inceta persecutia impotriva crestinilor. Pentru scolile teologice din Patriarhia Romana, anul 2013 este si Anul comemorativ al parintelui Dumitru Staniloae, cel mai mare teolog roman (19031993).

Dorim ca bucuria sfanta a Sarbatorilor Nasterii Domnului nostru Iisus Hristos, Anului Nou si Botezului Domnului sa va aduca pace si sanatate, lumina si ajutor, pentru a trai viata ca dar al lui Dumnezeu, cultivat prin credinta si fapte bune!

Tuturor va adresam urarile traditionale Sarbatori fericite! si „La multi ani!” . „Harul Domnului nostru Iisus Hristos, dragostea lui Dumnezeu Tatal si impartasirea Sfantului Duh sa fie cu voi cu toti!” (II Corinteni 13, 13).

Al vostru catre HristosDomnul rugator, cu parintesti binecuvantari,

 

† D a n i e l

Arhiepiscop al Bucurestilor,

Mitropolit al Munteniei si Dobrogei,

Loctiitor al tronului Cezareei Capadociei si Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane

 

 

Maraton cultural de ziua lui Eminescu

Citeşte mai departe...Autoritatile locale culturale din municipiul Ploiesti, au avut parte de un adevarat maraton in comemorarea marelui poet national Mihai Eminescu. Prezent la Ploiesti, academicianul Razvan Teodorescu ex Ministru al Culturi, a tinut sa treaca in revista operele marelui scriitor de la Ipotesti de Botosani. Manifestarile derulate la Ploiesti au avut o dubla semnificatie: implinirea a 163 de ani de la nasterea marelui poet Mihai Eminescu, dar si sarbatorirea Zilei Culturii Nationale. La bustul poetului, amplasat pe esplanada din apropierea Casei de Cultura a Sindicatelor, s-au strans numeroase personalitati ale culturii romanesti, dar si reprezentanti ai administratiei judetene si locale cat si numerosi politicieni, au fost prezenti pentru a depune flori la monumentul poetului. De "Ziua Culturii Nationale", la Casa de Cultura “I.L. Caragiale” Ploiesti, au fost lansate mai multe carti: “Amintiri despre I.L. Caragiale”, de Alexandrina Caragiale, Ecaterina Logadi-Caragiale, antologie (ingrijirea textului, prefata, nota asupra editiei, note si comentarii de Constantin Harlav),- “Plagiatorul plagiat, 110 ani de la proces, Procesul Caragiale – Caion”, studiu (note si prefata de Mircea Colosenco),- “I.L. Caragiale – Marius-Chicos Rostogan”, de Constantin Harlav si Nicolae BArna,- “Caragiale si istoria, ‹‹Intalnire›› cu Caragiale, Chipul lui Caragiale”, de Paul D. Popescu. Tot la Casa de Cultura “I.L. Caragiale”, a avut loc Concursului judetean de recitari„Ca un Luceafar am trecut prin lume” – editia I.

 Eminescu - poetul, politicianul si urmaritul de politiile secrete imperiale

Dupa introducerea facuta de fostul ministru Razvan Teodorescu, vedeta serii culturale a fost criticul literar Alex Stefanescu. Invitat la Ziua manifestarile Zilei Culturii Nationale, criticul literar Alex Stefanescu a tinut, la Muzeul Judetean de Istorie si Arheologie Prahova, in aceasta seara, o conferinta cu titlul „Eminescu... intoarcere la text". Alex Stefanescu , este un critic literar de exceptie, scriitor, publicist a peste 5000 de articole de critica literara si realizator de emisiuni culturale la TVR Cultural. Acesta, a trecut in revista mai toata viata lui Mihai Eminescu, vorbind liber si pe intelesul audietei, un public numeros, de toate varstele si din toate categoriile social profesional. „Eu sunt un cititor profesionist, ceea ce nu e putin lucru, dar nu este comparabil cu a fi prim-ministru, sef de partid si asa mai departe... Cititorul profesionist este... un cititor, in primul rand, care, ca si alti cititori, spune daca o carte ii place sau nu-i place, dar fiind profesionist, face un pas mai departe si explica de ce ii place sau de ce nu ii place. Asta este toata diferenta, iar ceilalti cititori, neprofesionisti economisesc timp, afland de la ceilalti care sunt «de serviciu» cu cititul, ce merita sa citeasca si ce nu. Pentru ca, apar mii de carti proaste in fiecare an, iar cartile bune sunt inecate ca intr-un ocean de maculatura in aceasta productie de carti proaste. Probabilitatea pentru un tanar este foarte mare ca, intrand intr-o librarie, sa ia o carte la intamplare si ca constate ca e proasta si de aceea sa nu mai citeasca. Un critic asta face: citeste cat mai mult, daca nu chiar totul si spune ce merita citit, ci sinceritate", a vorbit auditoriului, incantat de cele povestite de Alex Stefanescu, la debutul prelegerii.

Intoarcerea la text

„De pe aceasta pozitie de critic literar, am recitit, in ultima vreme, poezia lui Eminescu. Poezia lui Eminescu este aproape o legenda, aproape nimeni nu o mai citeste, dar multi vorbesc despre ea. Are asa, o aureola, este precedata de faima ei si este o experienta destul de relevanta sa te intorci pur si simplu la text. Acesta este motivul pentru care mi-am intitulat conferinta «Intoarcere la text». Sa iei o carte de Eminescu sa citesti cu modestie pe cont propriu poeziile lui, sa vezi daca iti plac sau nu, sa vezi de ce iti plac si de ce nu-ti plac", a mai spus criticul literar Eminescu a influentat foarte mult stilul de viata din Romania. El insusi a devenit un personaj despre care se emit tot felul de ipoteze si despre care nu se mai stie cum anume a trait. El ironiza eventualitatea de scriere a unei biografii despre el insusi. A influentat, prin poezia sa plina de farmec, modul de a fi al romanilor. A facut dedicatie sentimentala. Poate nu stiti, dar, dupa moartea lui, multi tineri iubeau asa cum scrie in poezia lui Eminescu. Adica tanarul statea si se uita ore intregi la fereastra locuintei iubitei lui si astepta sa o vada iesind la fereastra sau macar sa ii vada silueta trecand prin dreptul perdelei. Daca, astazi, un barbat ar proceda asa, ar fi acuzat de hartuire sexuala. Privirea prea intensa nu este considerata corecta din punct de vedere politic, astazi", a continuat criticul literar.

Eminescu urmarit de Politia Secreta din doua imperii

Alex Stefanescu, studiaza si in prezent o serie de documente din Arhiva Nationala si nunumai despre anumiti scriitori si in special despre Mihai Eminescu. Criticul literar, a sustinut ca poetul a fost urmarit de Politia Secreta Austriaca„de cea din Rusia si de cea din Romania. Mai mult de atat, publicistul a citat dintr-un document de "urmarire politica" redactat ca nota informativa de catre ambasadorul Austriei la Bucuresti catre propriul guvern. "Documentul datat din 7 iunie 1882, intocmit de ambasadorul austriac, spunea ca in una din intalnirele secrete ale Societatii Carpatii, Mihai Eminescu redactor la ziarul Timpul, propunea ca studenti transilvaneni sa faca propaganda pentru unificarea principatelor, atunci cand ei se intorca acasa de la studii din Romania". Eminescu este foarte violent dezaprobat din punct de vedere politic. Aici se face, de multe ori, o confuzie absolut rusinoasa, intre gandirea unui poet si gandirea unui om politic. Noi nu trebuie sa citim opera unui poet ca pe indrumar politic. Eminescu nu expica cum sa ne organizam societatea, ci isi declara emotiile, trairile de mare intensitate, dragostea pentru dintr-un unghi cu totul inadecvat: literatura este confundata cu un document sau cu o declaratie. Literatura este cu totul altceva!", a mai concluzionat criticul literar  Alex Stefanescu. La final, toti participantii sa-u declarat multumiti de alocutiunea sustinuta de criticul literar.

Leacuri miraculoase pentru digestia din seara de Craciun

Citeşte mai departe...Pentru masa de Craciun, nutritionistii recomanda un exercitiu de imaginatie, un adevarat secret al sanatatii. Pe masa fiecarui ploiestean nu trebuie sa lipseasca "farfuria sanatoasa". Jumatatea de farfurie este destinata legumelor, de toate culorile, cu recomandarea ca verdele sa fie predominant. Un sfert din a doua jumatate il ocupa carnea, care reprezinta nelipsita proteina. Celui de-al doilea sfert ii revine painii mamaligii sau cartofului. In
toata aceasta combinati, jumatate din alimente trebuie sa fie nepreparate termic. In cazul sarmalelor, principala problema este legata de grasimea din compozitia lor, atat cea din carnea folosita, cat si din slanina sau smantana adaugate ulterior. O sarma de porc contine aproximativ 316 calorii, 100 de grame de piftie ajunge la 250 de calorii, 100 de grame de caltbos are circa 300 de calorii iar un carnat de casa depaseste 320 de calorii.
"Legumele si salatele nu trebuie sa lipseasca de pe masa festiva. De obicei gospodinele folosesc legumele doar ca ornamente pentru mancarurile bogate in grasimi, uitand de balonarile,constipatia sau alte probleme gastrice, care pot aparea. Mai rau, in combinatie cu alcoolul poate aparea pancreatita acuta, pentru care singura solutie este prerzentarea la medic. Sunt si cateva secrete care pot elimina disconfortul digestiv. Radacina de ghimbir,
pusa la macerat o zi cu miere si apa, este un leac miraculos deoarece contine multe enzime digestive. Semintele de fenicul sunt recomandate inainte si dupa masa, cate jumatate de lingurita. Nu sunt de acord cu pastilele, produsele naturale fiind cele mai indicate",au spus specialisti.
Asa ca, atentie la ce mancati si la cat mancati de Craciun pentru a nu ajunge la Spital.

2013 - aduce un fenomen astronomic unic

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image images/2012/life-style/cometa%20text%205.jpg
There was a problem loading image images/2012/life-style/cometa%20text%205.jpg
Citeşte mai departe...

Pamantul va avea pe cer doua Luni

Astrologi rusi si americani sustin ca in 2013, o cometa urisa va trece pe langa planeta nostra. Specialisti sustin ca aceasta va straluci mai tare decat propriu satelin natural. Putem spune ca in 2013, Pamantul va avea pentru o scurta perioada de timp 2 Luni pe cer. Si asta dupa ce doi astronomi din Rusia au descoperit ca o cometa uriasa va trece pe langa Terra. Fenomentul extrem de rar, considerat chiar "unic intr-o viata de om", sustine presa de peste ocean. "Fenomenul va fi vizibil de pe Terra, iar lumina pe care cometa o va produce "va fi mai stralucitoare chiar si decat cea a satelitului natural al Pamantului", scriu americanii.
In acest moment, cometa care va trece pe langa noi in 2013 este doar un obiect indepartat, vizibil doar cu aparatura de ultima generatie. Asa a fost observata de catre doi astronomi rusi, Vitali Nevski si Artyom Novichonok, la Observatorul Kislovodsk in data de 20 septembrie, care au denumit-o "Cometa Ison", dupa numele telescopului folosit pentru a o identifica. The Independent noteaza: "Comenta este foarte intunecata, mai inchisa la
culoare decat asfaltul, are gheata sub suprafata prafuita si are o suprafata de cateva zeci de mile. Gravitatia acesteia este atat de mica, incat daca ai sari de pe ea, ai putea ajunge la 20 de mile inaltime si ai cobori intr-o saptamana inapoi pe suprafata."Conform estimarilor realizate de cercetatorii rusi, Cometa Ison va fi vizibilia pe Pamant cu ajutorul telescoapelor mici undeva pe la sfarsitul verii, pentru ca prin octombrie sa treaca pe langa
Marte. In luna noiembrie, Cometa va fi vizibila cu ajutorul ochiului liber intr-un adevarat spectacol de lumina si culoare, datorita cozii de praf ce va reflecta lumina soarelui. Sursa citata noteaza ca in 2013, Cometa Ison nu va fi singurul obiect care va trece foarte aproape de pamant. O alta cometa, 2014 L4 (PanSTARRS), descoperita anul trecut, va aparea pe cerul nostru undeva prin martie sau aprilie.Specialistii sustin ca ar putea fi singura ocazie pentru noi sa vedem Cometa Ison, care, foarte probabil, nu va mai trece niciodata pe langa Pamant.

Recomandările medicilor pentru zilele geroase

Citeşte mai departe...În ultimele zile s-au înregistrat temperaturi extrem de scăzute la nivelul judeţului Prahova, ajungându-se până la aproape de minus 20 grade Celsius în cursul nopţii. Medicii spun că aceste temperaturi pot pune în pericol atât sănătatea, cât şi viaţa populaţiei. Mai ales în cazul persoanelor fără adăpost sau al celor care lucrează în aer liber. În acest sens, Ministerul Sănătăţii a emis un comunicat prin care recomandă populaţiei să respecte cu stricteţe sfaturile medicilor în aceste zile. „Recomandăm oamenilor să evite deplasările în spaţii deschise şi expunerea la frig, să respecte regulile de igienă, pentru evitarea îmbolnăvirilor, şi să consume alimente bogate în proteine, fructe şi legume.
În cazul în care aceste deplasări nu pot fi evitate, trebuie să fie utilizate accesorii vestimentare precum mănuşile, fularele şi căciulile şi, de asemenea, să poarte haine cât mai groase. Este foarte periculoasă expunerea prelungită a mâinilor şi picioarelor la aceste temperaturi extreme, deoarece se pot produce degerături“, se arata in documentul emis de ministreul de resort". Medicii din Ploiesti, puncteaza faptul că atât copiii, cât si bătrânii reprezintă categorii vulnerabile în această perioadă. Organismul reacţionează la frig, ritmul cardiac se măreşte şi pot apărea diferite afecţiuni precum aritmia. De asemenea, riscul de a se produce fracturi este crescut şi este bine ca încălţămintea utilizată în această perioadă să aibă talpa antiderapantă. O altă recomandare dată de medici este ca locuinţele şi spaţiile închise de locuit să fie încălzite corespunzător şi să fie evitată utilizarea instalaţiilor improvizate, care pot duce la intoxicaţii cu monoxid de carbon.

A treia zi de Craciun, ortodocsii il sarbatoresc pe Sfantul Stefan

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image images/2012/life-style/sf%20stefan.jpg
There was a problem loading image images/2012/life-style/sf%20stefan.jpg
Citeşte mai departe...In a treia zi a Sarbatorii Nasterii Domnului, Biserica Ortodoxa aduce aminte de Sfantul Stefan, cel care s-a numarat printre insotitorii lui Hristos.
La cateva zile dupa Sfanta sarbatoare a Craciunului, Biserica il sarbatoreste pe Sfantul Stefan, care se numara printre insotitorii lui Hristos, alaturi de Sfantul Ioan Evanghelistul. Cei doi au fost cei mai apropiati de Fiul lui Dumnezeu, deoarece sunt primii care au dat marturie suprema de credinta si dragoste: Sfantul Stefan prin moarte pentru Hristos, iar Sfantul Ioan prin imbratisarea fecioriei pentru Hristos.
Despre Sf. Arhidiacon Stefan se stie ca era evreu de neam si ca a trait in Ierusalim. Sf. Apostoli au ales 7 barbati tari in credinta pentru a fi diaconi, slujitori la adunarile primilor crestini, Stefan fiind cel mai de seama dintre acestia. Prigonit de evrei si acuzat ca huleste si strica Legea, el a aratat, cu dovezi din Scripturi, ca Legea se implineste prin Hristos, Mesia cel anuntat de profeti. Scos afara din cetate, Sf. Arhidiacon Stefan a fost ucis cu pietre in anul 33, deschizand lungul sir al mucenicilor crestini. In pragul mortii, el a avut vedenia cerurilor deschise si a Fiului Omului stand de-a dreapta lui Dumnezeu.
Iar cand pietrele il covarseau, el a strigat cu glas mare catre Dumnezeu pentru a fi primit la El. "Doamne, Iisuse, primeste duhul meu!", pentru ca apoi, cazut in genunchi, sa-si dea duhul cerand iertare pentru ucigasii sai. "Doamne, nu le socoti lor pacatul acesta!". Dumnezeiescul si întâiul mucenic Stefan, prin asa socotita lui cadere, a doborât pe împotriva-luptatorul diavol si s-a odihnit cu somnul cel dulce, aratând minunate moastele sale. Niste barbati evlaviosi au luat acele sfinte moaste, le-au pus într-o racla facuta din lemn de Persia, le-au acoperit si le-au asezat alaturi de templu. Din anul 560 osemintele sale s-ar afla impreuna cu osemintele arhidiaconului roman Laurentius (258 d.H.-n.r.) in cripta bisericii "San Lorenzo fuori le Mura" din Roma.
Redactia www.incomodph.ro   ureaza LA MULTI ANI tuturor celor care poarta numele de Stefan sau Stefana.

Draga mea viata sexuala

Citeşte mai departe...Stiu ca esti la pamant la fel ca mine. Ne taram amandoua, de 15 ani, intr-o relatie fara sfarsit. Suntem prea lase sa spunem NU. Pentru binele relatiei? Pentru binele nostru? Pentru binele binelului… si ochii lumii. Avem o relatie in care spunem sincer ce ne doare. Dar, din pacate, cel din fata noastra nu e medic. Nici de suflet, nici de trup. Ii spunem off-ul nostru: ca ne simtim neglijate, dar in acelasi timp folosite. In week-end incepe cosmarul nostru si nu se termina nicoiodata. BA DA. E o mica pauza “fiziologica”. De luni pana vineri suntem oricum in gura lui... doar iubite nu suntem. Suntem orice altceva in afara de ceea ce ar trebui sa fie o sotie in casnicie si un act sexual care sa definitiveze placut aceasta unire.

Cand spun ca strigam in gura mare ca ne doare, nu exagerez delok. Oricum nu suntem intrebate daca ne deranjeaza sexul la comanda. Instinctul animalului dornic de placeri este mai puternic decat suspinul nostru indepartat de neputinta.

Sa ne cautam alinarea in bratele altui barbat? Exista oare barbati care stiu sa daruiasca totul asa cum am daruit noi la inceput? Un inceput dureros, cu respingeri, cu frustrari, cu vorbe si fapte care mi-au adus trupul si sufletul spre frigiditate.

Acum suntem cautate doar pentru “nevoile” lui. Singur nu mai gaseste satisfactie si atunci, daca tot are un obiect langa el, de ce sa nu-l foloseasca? Spun “nevoile” lui pentru ca, dezamagite, de prea multe ori, am incetat sa ne mai gandeim la “nevoile” noastre.

Caut in privirea fiecarui barbat dorinta de a ma vedea, de a ma cunoaste, de a ma face femeie. O fi bine? O fi rau? Toata lumea ar spune: “pleaca, fata, du-te si cauta-ti fericirea!!!”. Dar oare, ea exista? Unde sa plec? Unde s-o caut? Daca exista, unde poate fi?

As vrea sa cred in fantasma iubirii nebune, la prima vedere, la ravasitul asternutului dupa o noapte salbatica… Dar, cum nu am trait niciodata asta, doar mi-am imaginat cam cum ar fi, AS PUTEA SA MAI AM SPERANTA CA SE VA SI INTAMPLA?

Si noptile mele trec, gandindu-ma ca mi-ar sta bine in bratele unui barbat care sa ma iubeasca. Care sa-mi daruiasca statutul de femeie implinita.

Intr-o zi stateam si ma gandeam. Daca ar fi sa o iau de la inceput cu viata mea, nu m-as mai casatori niciodata. As face, in schimb, copilul pe care il am acum, singurul care ma motiveaza sa merg mai departe.

Da, stiu... multi zic ca nu te pune in capul mesei, dar... sufletul meu asta imi spune sa fac, sa-l iubesc si sa-l cresc frumos. Sa-i insuflu dragostea pentru femei (e baiat), respectul pentru sotie, admiratia pentru sotia lui in postura de mama si o dragoste incomensurabila pentru copiii lui.

Si daca toate cartile de specialitate imi spun ca exista o speranta in dragoste, am sa ma hranesc cu aceasta speranta pana cand se va transforma din cenusareasa in printesa.

Cu Drag,

Amina

 

Newsletter

Facebook

Statistici

Vizitatori
568
Articole
3393
Număr afișări articole
6906006
Vizitatori

Statistici

Azi127
Ieri405
Saptamana2249
Luna10187
Total2614180

Currently are 219 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de activitatea primarului IULIAN BADESCU?

Da - 15.8%
Nu - 84.2%

Total votes: 2585
The voting for this poll has ended on: 28 Oct 2015 - 00:00

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.