Dosarul neregulilor de la Aquila devine din ce in ce mai stufos

Citeşte mai departe...Nici astazi nu ii putem rata pe deja faimosii reprezentantii ai companiei Aquila. Nu putem face acest lucru in conditiile in care, zilnic, suntem contactati de oameni care ne cer ajutorul si mai vin cu alte noutati legate de directorii firmei si de modul in care inteleg acestia sa se poarte cu angajatii. Prin urmare am discutat astazi cu domnul Hentu Gica, soferul despre care scriam la sfarsitul saptamanii trecute ca este plecat in comunitate, a inaintat demisia si nu i s-a aprobat. Culmea, desi cu o zi inainte i se spusese ca trebuie sa stea pana la sfarsitul lunii aprilie pentru ca nu pot trimite pe nimeni dupa dansul, imediat dupa ce noi am facut public acest lucru a fost adus in tara. Este adevarat, cazul acestui domn este mai fericit, situatia materiala este mai buna decat a celorlalti soferi asa ca astazi a hotarat sa isi dea demisia fara a mai astepta alte explicatii.    ” Nu mai stau doamna. Nu mai are sens. Cu cine sa vorbesc? Cu Dragomir? Un arogant care nu sta de vorba cu noi. Eu nu am nevoie sa imi explice ei nimic. Eu stiu ca nu am furat. Si mai stiu ca nici colegul meu a carui masina am preluat-o eu, Constantin Gabriel, nu a furat un litru de motorina de la ei. Au trimis un om cu mine in comunitate sa faca consumul masinii. E mult mai mare decat cel care i l-au calculat dansului. I-a adus cineva asta la cunostinta? Nimeni! Cum sa recunoasca ei asa ceva? Eu mi-am permis sa imi dau demisia si sa plec, dar sunt oameni care traiesc doar din banii de la Aquila. Daca puteti ajutati-i ca sunt vai de ei saracii”. Un alt sofer intors de curand din comunitate este si Duran Alin, angajat al firmei Aquila de noua luni. Are de primit 700 de euro pe luna februarie si alti 1085 pe luna martie. Nimeni nu ii da nicio explicatie, doar ca a depasit kilometrii. Nimeni nu sta sa discute cu el, ce sens are…banii i-au oprit. Numai ca acest sofer nu isi permite sa se resemneze cu acest gand. Are acasa o sotie care nu lucreaza si un copil mic. Ce sa spuna familiei domnilor directori de la Aquila? Ca a depasit kilometrii? Cat putea sa depaseasaca? Daca ne aducem bine aminte in primele si singurele discutii cu domnul director Selaru acesta ne spunea ca soferii sunt intotdeauna monitorizati prin GPS. Si acum? Nu a reusit nimeni sa detecteze prin acest sistem ca soferul in cauza periodic face niste kilometrii in plus? Probabil ca nici nu era asta problema, dar trebuie invocat un motiv cand opresti salariul unui om pe doua luni de zile. Ati lasat problema cu furtul de motorina (ar fi fost deja prea mult) si ati gasit o alta strategie. Nu este nicio problema. O sa va combatem de fiecare data cand este cazul fiecare justificare,  mai mult sau mai putin plauzibila. Asa ca, daca oricum treaba nu va sinchisiti sa o faceti chinuiti-va sa faceti o lista cu motive pe care sa le mai expuneti angajatilor cand vin sa va ceara drepturile.

Nici astazi nu ii putem rata pe deja faimosii reprezentantii ai companiei Aquila. Nu putem face acest lucru in conditiile in care, zilnic, suntem contactati de oameni care ne cer ajutorul si mai vin cu alte noutati legate de directorii firmei si de modul in care inteleg acestia sa se poarte cu angajatii. Prin urmare am discutat astazi cu domnul Hentu Gica, soferul despre care scriam la sfarsitul saptamanii trecute ca este plecat in comunitate, a inaintat demisia si nu i s-a aprobat. Culmea, desi cu o zi inainte i se spusese ca trebuie sa stea pana la sfarsitul lunii aprilie pentru ca nu pot trimite pe nimeni dupa dansul, imediat dupa ce noi am facut public acest lucru a fost adus in tara. Este adevarat, cazul acestui domn este mai fericit, situatia materiala este mai buna decat a celorlalti soferi asa ca astazi a hotarat sa isi dea demisia fara a mai astepta alte explicatii.    ” Nu mai stau doamna. Nu mai are sens. Cu cine sa vorbesc? Cu Dragomir? Un arogant care nu sta de vorba cu noi. Eu nu am nevoie sa imi explice ei nimic. Eu stiu ca nu am furat. Si mai stiu ca nici colegul meu a carui masina am preluat-o eu, Constantin Gabriel, nu a furat un litru de motorina de la ei. Au trimis un om cu mine in comunitate sa faca consumul masinii. E mult mai mare decat cel care i l-au calculat dansului. I-a adus cineva asta la cunostinta? Nimeni! Cum sa recunoasca ei asa ceva? Eu mi-am permis sa imi dau demisia si sa plec, dar sunt oameni care traiesc doar din banii de la Aquila. Daca puteti ajutati-i ca sunt vai de ei saracii”. Un alt sofer intors de curand din comunitate este si Duran Alin, angajat al firmei Aquila de noua luni. Are de primit 700 de euro pe luna februarie si alti 1085 pe luna martie. Nimeni nu ii da nicio explicatie, doar ca a depasit kilometrii. Nimeni nu sta sa discute cu el, ce sens are…banii i-au oprit. Numai ca acest sofer nu isi permite sa se resemneze cu acest gand. Are acasa o sotie care nu lucreaza si un copil mic. Ce sa spuna familiei domnilor directori de la Aquila? Ca a depasit kilometrii? Cat putea sa depaseasaca? Daca ne aducem bine aminte in primele si singurele discutii cu domnul director Selaru acesta ne spunea ca soferii sunt intotdeauna monitorizati prin GPS. Si acum? Nu a reusit nimeni sa detecteze prin acest sistem ca soferul in cauza periodic face niste kilometrii in plus? Probabil ca nici nu era asta problema, dar trebuie invocat un motiv cand opresti salariul unui om pe doua luni de zile. Ati lasat problema cu furtul de motorina (ar fi fost deja prea mult) si ati gasit o alta strategie. Nu este nicio problema. O sa va combatem de fiecare data cand este cazul fiecare justificare,  mai mult sau mai putin plauzibila. Asa ca, daca oricum treaba nu va sinchisiti sa o faceti chinuiti-va sa faceti o lista cu motive pe care sa le mai expuneti angajatilor cand vin sa va ceara drepturile.

La Aquila, soferii sunt fortati sa isi dea demisia

Citeşte mai departe...Fac ce fac si iar devin vedete. Evident, este vorba despre oamenii din functiile de conducere din cadrul Aquila. Mai nou, se pare ca soferii care au venit si ne-au expus problemele cu care se confrunta sunt priviti ca niste ciumati in interiorul companiei, injurati, dati afara si fortati sa isi dea demisia. Cu acest gen de situatie s-a confruntat si domnul Nistoroiu Adrian, unul dintre soferii caruia i s-a imputat si retinut o anume suma de bani. “Sugestia” de a-si da demisia se pare ca a fost facuta de renumitul sef al sefilor de coloana, deja celebrul Grozeanu care, pe langa faptul ca nu are atributiile pe care si le insuseste in ultima perioada, mai face si tot soiul de greseli si trece la amenintari la adresa soferilor. “ Dati ma demisia ca oricum in cursa nu te mai trimit. Nu vrei? Te tin pe aici prin curte, bagator de seama. Am eu grija ca toti care v-ati dus la ziarul ala sa fiti dati afara. Prin curte va tin, va mai trimit pe la un ITP si tot asa curse d-astea interne. Va fac eu sa plecati singuri”, i se adresa, ieri, Grozeanu, soferului in cauza. Asteptam totusi ca intr-un final conducerea Aquila sa se sesizeze in vreun fel sau altul pentru ca un astfel de comportament nu este de tolerat mai ales cand vine din partea unui sef de coloana care, din informatiile noastre, nu hotaraste in privinta atributiilor soferilor. Cat despre vocabularul si atitudinea pe care o are fata de angajati nu sta in atributiile noastre sa dispunem anumite masuri, ci doar sa tragem un semnal de alarma catre superiorii directi. Intr-o situatie oarecum dificila se mai afla inca si domnul Constantin Gabriel, un alt sofer,  caruia i-au fost transmise prin scrisoare recomandata o serie de date cu privire la deficitul de motorina. Cu toate ca scrisoarea vine din partea unui cabinet de avocatura, se pare ca domnul avocat a luat de buna situatia intocmita de Aquila, fara alte verificari. Astfel, desi in aceea scrisoare pentru ca Decizie de Imputare nu avem cum sa o numim domnule avocat Vasile Stan, intrucat ancheta in aceasta privinta nu a fost finalizata,  este stipulat faptul ca in perioada  23.11.2012-18.02.2013 soferul ar fi alimentat autovehiculul cu 722 de litri de motorina de la o benzinarie Mol din Arad. Paradoxal, in aceasta perioada domnul Constantin Gabriel era plecat deja in comunitate, mai exact in Dortmund. Cum putea atunci sa alimenteze la Arad? Povestea este cusuta cu ata alba. Din surse interne am aflat ca au mai existat probleme cu niste clonari de carduri. Speram ca si in acestcaz situatia sa fie asemanatoare, iar soferul sa isi primeasca banii intr-un timp cat mai scurt.

La Aquila, s-a asternut…tacerea! Directorii nu mai vorbesc decat in prezenta avocatilor. Declaratii incendiare ale soferilor( video) I

Citeşte mai departe...Saptamana trecuta, am demarat o ancheta legata de situatia cu care se confrunta majoritatea soferilor dela Aquila si despre modul in care aleg persoanele abilitate sa le rezolve problemele. Asa cum v-am promis, pe langa declaratia soferului Constantin Gabriel am mai obtinut informatii si de la alti angajati care au tinut sa ne aduca in prim-plan o serie de aspecte care, dupa cum veti putea observa, contravin clar prevederilor legale. Sa o luam pe rand. Al doilea sofer care reclama o multitudine de nereguli in sistemul de functionare al Aquila Ploiesti este domnul Soare Stefan. Acestuia i s-a imputat din salariu o suma de 2600 de euro, echivalenta cu contravaloarea a 600 de litri de motorina plus o imputare facuta in urma unor reparatii de service pe care domnul in cauza a fost nevoit sa le execute pe teritoriul comunitatii germane, in urma unei defectiuni la sistemul ad blue al autoutilitarei cu care acesta se deplasa. Reparatia a fost facuta de data de 8.02.2012, potrivit reprezentantilor germani reparatia era absolut necesara, mai mult decat atat soferul a adus la cunostinta reprezentantilor grupului Aquila necesitatea acestei reparatii, acestia au fost de acord, numai ca in momentul intoarcerii din cursa, soferul s-a trezit ca trebuie sa suporte el costurile reparatiei, cu toate ca defectiunea s-a produs din motive independente de respectivul sofer. La acel moment, domnul Soare a ales sa incheie colaborarea cu firma Aquila, le-a facut si o plangere la ITM Ploiesti legata de neplata drepturilor salariale, insa lichidarea nu i s-a facut nici pana in ziua de astazi. Mentionam ca soferului in cauza i-a fost incheiat un contract de munca , oarecum fictiv, daca luam in calcul ca acesta nu este prevazut cu nicio stampila sau numar de inregistrare de la ITM Prahova. Mai mult decat atat, desi este obligatoriu, in contractul  de munca, la litera J, aliniatul 2 nu este completat niciunul dintre paragrafe, cu toate ca soferii mai beneficiaza de diurne si alte adaosuri cuprinse in deciziile atasate Regulamentului Intern al companiei. In urma reclamatiei facute de sofer, ITM-ul a constata, conform deciziei nr.1211/04.05.2012, ca, intra-adevar angajatorul a retinut  anumite sume  de bani din diurna acordata, insa in urma controlului, inspectorii ITM  au dispus masura achitarii acestora pana la data de 11.05.2012. Evident, acest lucru nu s-a intamplat nici pana in ziua de astazi. De asemenea, in contractul de munca sunt stipulate datele la care se plateste salariul, respectiv 15 si 30 ale lunii. Numai ca nici aici, lucrurile nu functioneaza cum ar trebui. Potrivit angajatilor, acestia sunt pusi in situatia de a se programa pentru a primi salariile? Dupa ce legi lucrati oameni buni, domnilor directori, in nicio societate din lumea asta, salariatii nu sunt obligati sa se programeze pentru a-si primi drepturile banesti cuvenite. Plus ca oamenii acestia nu semneaza in fiecare luna state de plata, se fac viramente pe niste carduri fara a primi informatii prealabile. Soferii asteapta sa primeasca anumite sume de bani, compania le vireaza mai putin decat ar trebui, fara alte explicatii…Exista un regulament intern, insa, paradoxal,  nici acela nu este respectat. Legat de acest aspect, nici contractul soferului Constantin Gabriel nu este inregistrat sub niciun numar, nu are o stampila a ITM-ului, aceleasi probleme cu diurna, cu sporurile. Nimic nu este mentionat. Pai oamenii nu vand cartofi in piata. Teoretic acestia sunt angajatii uneia dintre cele mai mari firme de transport si distributie din tara. Plus ca in orice stat din Comunitatea europeana, in care Aquila isi desfasoara activitatea acesti soferi ar trebui sa aiba legitimatii sau un contract de munca valabil. Stiti, domnilor de la conducerea Aquila ca in cazul in care acestora le este solicitat contractul de munca de una dintre autoritatile straine, acestia risca sa infunde puscaria, conform contractelor de munca incheiate gresit sau fictiv, asa de ochii lumii? Probabil ca nici acest lucru nu va intereseaza, cum nu va intereseaza se pare nici soarta zecilor de soferi care v-au trimis demisiile prin fax, direct  din Comunitate, pe care le-ati aprobat ulterior. Si daca le-ati aprobat, de ce soferii au fost sechestrati saptamani intregi pe masini fara a primi diurna, fara a avea cu ce sa supravietuiasca din cauza ca cei abilitati din Aquila nu au trimis pe nimeni sa preia masinile, acestia ramanand, practic, sechestrati pe masini? Am incercat bineinteles sa obtinem un punct de vedere oficial din partea reprezentantilor Aquila si incepem cu unul dintre sefii de coloana Mihai Marin:” Nu sunt eu in masura sa va ofer informatii. Si nu ma mai sunati ca depun plangere la politie ca ma agresati” Ii aduc la cunostinta domnului Marin faptul ca eu nu am facut decat sa pun o intrebare logica, legata de sistemul GPS al autoutilitarelor, la care numai un sef de coloana era cel mai abilitat sa raspunda. Pentru siguranta mea, convorbirea telefonica a fost inregistrata, cat despre vreo agresiune nici nu poate fi vorba. Tin sa ii aduc la cunostinta domnului Marin ca de fiecare data, cand voi avea nevoie de vreo informatie tehnica legata de problemele autoutilitatelor ce apartin Aquila ii voi solicita ajutorul. Daca vom avea parte de aceiasi atitudine nu putem decat sa deducem faptul ca domnul sef de coloana este depasit de situatie si atunci putem cere direct, sefilor ierarhici, explicatii cu privire la numirea in functii a anumitor persoane care nu pot oferi detalii legate de probleme care ii privesc direct. 

Urmatoarea problema este a unui sofer din garda veche a Aquila, Panaitescu Sorin, caruia la intoarcerea din comunitate i s-a adus la cunostinta faptul ca are un deficit de carburant, pe luna februarie, de 243 de litri. Cunoscand chichitele companiei, domnul Panaitescu nu s-a lasat chiar atat de usor dus de nas. Mai exact, compania Aquila lucreaza pe anumite proiecte. Acest sofer lucra, de exemplu, pe proiectul IKEA, care presupune urmatoarele: soferul pleaca cu un CMR(scrisoare de transport) in care este stipulat un transport de 15 tone de exemplu. In momentul in care, ajunge in Germania, soferul este incarcat, teoretic, cu 20 de tone si i se emite un E-voice(documentul care atesta un surplus de 5 tone). Practic, insa, tonajul real cu care a fost incarcat tir-ul este de 25 de tone. Automat tonaj mai mare, consum mai mare. Este vorba de un asa-zis aranjament intre Aquila si reprezentantul din proiectul Ikea. Acest mecanism i-a fost explicat de soferul Panaitescu, domnului director Dragomir, care a inteles, si a dispus imediat sistarea popririi. Acesta a fost un caz fericit, insa, ce se intampla cu soferii care nu au habar de acest mecanism? Domnule Dragomir va aduc la cunostinta faptul ca si Constantin Gabriel a lucrat pe acelasi proiect Ikea. Poate va ajutam noi sa va dumiriti in legatura cu lipsa de combustibil constatata in cazul acestuia. Urmatorul sofer este domnul Nistoroiu Robert care a fost plecat in comunitate de pa data de 7 ianuarie si s-a intors pe 28 martie a.c. Si acestuia i-au fost blocati banii din cauza faptului ca nu a functionat box-ul pe Austria. Pai acest aspect nu trebuia verificat de sefii de coloana? Ce ziceti domnule Mihai Marin, ar cam fi trebuit nu?  In conditiile in care domnul Nistoroiu Robert a lasat acasa familia, un copil diagnosticat cu o boala foarte rara, singurii bani care i-au fost virati timp de trei luni de zile au fost  600 de euro. Ajuns acasa, soferul a mers sa ceara explicatii. V-ar mira sa va spunem ca si acestuia i s-a gasit nod in papura, insa nu au fost nimeni capabil sa-i dea explicatii. “Ai o gaura de 163 de euro in urma diferentei de kilometraj si vedem cum stai si cu motorina”, au fost singurele explicatii date de un alt sef de coloana, Grozeanu. In continuare, mai expunem cateva neregului cuprinse in fisa de post, inmanata soferilor si anume: se interzice supraincarcarea autovehiculului peste sarcina maxima admisa in  certificatul de inmatriculare, conducatorul auto raspunzand direct de acest lucru. Pai cum ramane atunci cu proiectul Ikea, cu soferii care anunta dispecerii ca greutatea totala, dupa anumite incarcari, le-a indoit, la propriu masinile? Stiti ce raspuns primesc soferii? Nu ne intereseaza, va descurcati. Si se descurca saracii…numai ca niciun sef din cadrul Aquila nu ia in considerare faptul ca un tonaj mai mare presupune si un consum de combustibil mult mai ridicat decat cel prevazut. O alta absurditate este cuprinsa la punctul 7 al fisei de post si care contravine total prevederilor alin 15, litera B, din acelasi document, si anume faptul ca in cazurile in care noua locatie de descarcare a marfii nu se afla in locuri publice si se indica locatii izolate, soferul are obligatia consemnarii acestora. De ce este asta obligatia soferilor?

Continuarea maine, despre cum refuza conducerea constituirea unui sindicat si ce se intampla cu soferii care mor in timpul deplasarilor si, mai ales, cu familiile lor

La Aquila, directorii sunt din ce in ce mai recalcitranti. O fi sentimentul de vinovatie…de vina?(video) III

Citeşte mai departe...Cu sau fara voia lor, zilnic, angajatii din functile de conducere ala societatii Aquila ne mai dau cate un subiect pentru a mai scrie cate un material. Astazi, de exemplu, unul dintre fostii soferi, Soare Stefan, a mers la sediul societatii pentru ca nu i se facuse lichidarea si mai avea de luat niste bani. Cu toate ca, la vremea la care domnul Soare a ales sa isi incheie activitatea conducerea Aquila i-a comunicat ca nu va mai primi niciun ban, acesta a mers si a facut plangere la ITM Prahova. In urma documentelor prezentate inspectorii au demarat o ancheta, au analizat si cercetat situatia soferului in cauza si au dispus ca acesta este indreptatit sa isi primeasca suma de bani restanta. A mers ieri cu decizia ITM-ului la Aquila, dar din anumite considerente i s-a spus sa revina astazi de dimineata. Zis si facut. Numai ca astazi de dimineata, deja celebrul director Simina a inceput sa il ia la injuraturi:” Ia iesi ma afara dobitocule. Duceti-va dracu de nesimtiti. Nu discut cu nimeni care a ales sa se duca la ziarul ala de c….”. Domnule Simina tinem sa precizam ca asa cum sustineti dumneavoastra ca suntem am avut rabdarea sa ascultam problemele acestor oameni, nu vom renunta in a-i sprijini, mai mult decat atat se pare ca am reusit sa va si deranjam, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Inseamna ca simturile dumneavoastra sunt inca dezvoltate, pentru o perioada am avut senzatia ca nu sunteti capabil sa reactionati. Un alt sofer Constantin Gabriel umilit in aceeasi maniera de catre un sef de coloana, nu a primit nici astazi un raspuns referitor la situatia dansului, desi si mie si lui ni se promisese acelasi lucru de catre domnul Razvan Gradinaru care, astazi mi-a adus la cunostinta, inca o data, ca exista un purtator de cuvant, Viviana Manolache. A fost atat de dragut acest domn incat mi-a pus la dispozitie si numarul de telefon al acesteia. Numai ca nu am avut cu cine sta de vorba. De la secretara managerului general am aflat ca distinsul purtator de cuvant nu este in tara. Si revine saptamana viitoare. Este in regula, asteptam. Ceea ce nu inteleg cei de la Aquila este ca aceasta agonie pe care toata lumea incearca sa o prelungeasca, in lipsa unor puncte de vedere solide, nu mai poate dura mult. Tot astazi am aflat de la domnul Soare Stefan a fost pus intr-o situatie de-a dreptul ingrata de catre conducerea Aquila. Este vorba despre o masina care fusese implicata intr-un accident in Romania, dar trimis la firma de asigurari de catre superiori a inteles ca situatia se dorea musamalizata, in momentul in care agentii de asigurari mentionau in procesele de constatare ca accidentul avusese loc in Germania( vezi video). Deci neregulile nu sunt de ieri de azi, iar sistemul Aquila devine o adevarata caracatita. De asemenea, am fost contactati de un sofer din comunitate, Hentu Gabriel, aflat in Germania, intr-o stare de sanatate critica si care trebuie sa ramana sechestrat pe masina din cauza faptului ca nu i se poate trimite inlocuitor: ”Doamna draga nu mai pot sa rezist. Am probleme grave de sanatate. I-am anuntat. Pe data de 20.02  am sesizat ca mi s-au oprit niste bani, motivul fiind un numar de kilometrii mai mari decat DHL. Eu nu accept asa ceva. Mi-am dat demisia prin fax si nu vor sa mi-o accepte. Nu imi dau nicio justificare. Pai ma tine cineva cu japca? Eu nu sunt proprietatea nimanui. Cand ajung in tara mor cu ei de gat. Ce asteapta sa mor pe aici cum s-a intamplat cu altii? Nu le pasa doamna, se joaca cu vietile oamenilor”, ne-a declarat domnul Hentu. Pai in aceste conditii de ce domnule director Simina le vorbiti asa angajatilor si le spuneti ca va puteti lipsi oricand de serviciile lor, cand dumneavoastra faceti valuri, valuri si va dati de ceasul mortii prin institutie ca nu gasiti soferi, iar cei care sunt dispusi sa plece in comunitate incercati sa ii tineti cat mai departe de soferii care au probleme ca sa nu le sufle nimic din giumbuslucurile pe care le faceti dumneavoastra?

 

La Aquila Ploiesti, directorii fac legea...soferii platesc(video)

Citeşte mai departe...Bazele grupului Aquila Part Prod Com au fost puse in anul 1994 , pornind de la o dotare de doua autovehicule de transport si ajungandu-se la o flota de peste 400 de unitati, intr-un timp relativ scurt. Potrivit reprezentantilor acestei companii, infrastructura complexa, personalul calificat, forta financiara le permite sa ofere servicii integrate de transport, logistica, distributie si suport de marketing adaptate cerintelor clientilor. Numai ca, nimeni nu vorbeste despre angajatii din sistem, despre cei care duc greul, care pleaca in curse externe luni intregi, fiind nevoiti sa doarma prin cabinele Tir-urilor. Pe principiul afara-i vopsit gardul, inauntru leopardul, la Aquila, numai lapte si miere. Spune conducerea. Angajatii in schimb, cu precadere soferii, se plang de o serie de nereguli ale celor care sunt la carma acestei companii. De exemplu, Constantin Gabriel, care pana nu demult era unul dintre soferii ”exemplu” ai firmei a fost pus intr-o situatie destul de delicata. Mai exact acesta a fost trimis intr-o cursa externa, undeva pe la sfarsitul lunii octombrie a anului trecut si s-a intors pe 26 februarie anul acesta. Cu toate ca, in aceasta perioada, desi era plecat in cursa, soferului in cauza ar fi trebuit sa i se vireze salariul pe card, acest lucru, evident, nu s-a intamplat. Ajuns in tara, soferul a mers la superiori sa ceara explicatii. Si a luat-o ierarhic: a inceput cu un sef de coloana Mihai Marin, a urmat seful sefilor de coloana, un anume Grozeanu si a terminat cu Sorin Selaru, directorul Distributie si Logistica Transport Intern si International din cadrul Aquila. Raspunsurile celor enumerati mai sus au fost clare: ai furat, platesti! Si atat. Ulterior, la insistentele unui avocat ploiestean, domnii in cauza, unul mai sef ca altul, i-au adus la cunostinta soferului Constantin Gabriel, faptul ca are o lipsa de 1 tona de motorina, motiv pentru care i s-a imputat din salariu suma de 1900 de euro. Pai domnule director Selaru, cum este posibil ca ditamai grupul de transport sa ia o astfel de decizie, cand de fapt prima masura care se impunea era anuntarea politiei si demararea unei anchete. In ce fisa de post este stipulat faptul ca un director are atributii de organ de control? Am inteles, i-ati facut omului o poprire pe salariu, stipulata unde? V-am solicitat astazi sa imi puneti la dispozitie un document contabil  prin care s-a instituit poprirea si v-ati fastacit...apoi mi-ati raspuns sec ca nu aveti habar de ce se intampla in departamentul contabil. Pai nu prea aveti habar de nimic...v-am mai intrebat de ce foile de parcurs sunt in regula, au avizul dumneavoastra, iar mai apoi in urma a nu stiu ce procedura demarata printr-un soi de monitorizare prin gps ati constat aceste pierderi de combustibil? Pai daca foile  de parcurs nu coincid cu sistemele dumneavoastra de monitorizare de ce ati mai lasat soferul sa stea in cursa atatea luni, cand ati observat ca, sistematic, sunt pierderi de combustibil? Mai mult decat atat, pana la solutionarea problemelor, soferul in cauza, v-a cerut acordarea a catorva zile de concediu fara plata. Cererea acestuia a fost inregistrata, a primit un numar de inregistrare si cu toate acestea, i-a fost respinsa. V-am intrebat si asta...iarasi v-ati fastacit si mi-ati raspuns ca nu depinde nici asta de dumneavoastra, dar ca acest tip de concediu se acorda, potrivit legii, numai pentru studii. Domnule Selaru am senzatia ca nu numai ca nu prea aveti habar de ce se intampla prin ograda dumneavoastra, dar nici cu legea nu stati prea bine asa ca, nu incercati sa va mai atribuiti un asemenea cumul de cunostinte ca nu este cazul. Dar pentru ca tot ati adus legea in discutie va oferim noi cateva informatii. Desi aveti in cadrul firmei si departament juridic...probabil ca si asta este o noutate pentru dumneavoastra. Codul Muncii prevede dreptul angajaţilor de a cere concediu fără plată. Mai exact, articolul 148 din Codul Muncii spune că "Pentru rezolvarea unor situaţii personale salariaţii au dreptul la concedii fără plată. Durata concediului fără plată se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern." Aveati intr-adevar dreptul sa ii respingeti cererea doar in cazul in care acordarea acestui concediu afecta interesele si activitatea companiei. Pai ce interese si ce activitate pericliteaza domnule Selaru concediul lui Constantin Gabriel, daca in loc sa fie trimis in cursa, omul este obligat sa stea si sa se plimbe prin birouri, prin curte. Mai mult decat atat, glumet din fire, un alt sef, Grozeanu ii spune soferului ca au nevoie de cineva sa mature curtea. Aveti grija domnule Grozeanu, acestea sunt niste afirmatii foarte grave si absolut nimic nu va justifica atitutinea. A, ma rog poate doar functia...dar sa stiti ca nimeni nu este de neinlocuit, mai mult decat atat in orice moment puteti fi in locul domnului Constantin Gabriel. Este clar ca in urma discutiei purtate cu domnul director Selaru nu a reusit sa ma convinga ca soferul in cauza se face vinovat de ceva anume. A mai tinut domnul director sa ma faca atenta la ce scriu!?! Sa fie vorba despre o amenintare? As vrea sa cred ca nu domnule Selaru...sau poate aveti si cunostinte jurnalistice si doreati sa imi sugerati anumite aspecte?!? Ma indoiesc. Cu toate acestea, in spatele acestor directorasi de provincie, se afla Alin Adrian Dociu, patronul acestei companii,  care face parte din oamenii bogati ai Prahovei, inscris chiar intr-un top 300 ai celor mai bogati romani, la pozitia 131. Alaturi de el mai este si Constantin Catalin Vasile. Despre acesti doi oameni de afaceri numai de bine...au sprijinit la un momentdat echipa de fotbal Petrolul Ploiesti, CSU Asesoft, fac aproape frecvent acte caritabile...insa de data aceasta ar trebui sa isi indrepte atentia catre oamenii pe care ii au la conducerea grupului Aquila. Nu de alta, dar ar fi pacat ca imaginea acestora si tot ce au cladit pe parcursul ultimilor ani sa fie distrus de niste oameni care nu fac decat sa isi bata joc de proprii angajati.  Zilele urmatoare vom reveni si cu declaratiile altor soferi in aceeasi situatie cu domnul Constantin Gabriel. Acuzatii de furt, popriri ilegale pe salarii...si totusi fara reclamatii la organele abilitate.

La Aquila nu mai vorbeste nimeni…dar vor drept la replica?!

Citeşte mai departe...Cu toate ca in urma cu doua zile unul dintre reprezentantii firmei Aquila Ploiesti, Razvan Gradinaru,  ne asigura de faptul ca va analiza situatia soferului Constantin Gabriel legata de imputarea din salariu a aproximativ 1200 de litri de motorina si ca ne va comunica astazi un raspuns, acest lucru nu s-a intamplat. Mai exact cu toate ca unul dintre sefii de coloana il chemase, in urma demersurilor noastre pe soferul cu pricina sa stea de vorba la inceputul saptamanii, luni mai exact, cand acesta a mers acolo, marti,  atitudinea domnului Grozeanu a fost urmatoarea “ Ce cauti la mine? Eu te-am chemat luni. Nu ai venit sa fii sanatos. N-am ce discuta cu tine. Da-i drumul de aici!” Tinem sa ii amintim domnului Grozeanu ca soferul Constantin Gabriel se afla in concediu fara plata, iar daca vroiati sa stati de vorba cu el luni, il chemati personal, nu prin intermediul unui avocat, deocamdata firma Aquila si respectivul sofer nefiind parti ale niciunui litigiu. Retineti ca am spus deocamdata. Mai mult decat atat ceea ce uitati dumneavoastra este faptul ca nu puteti cadea la pace cu nimeni in acest fel, mai ales ca si domnul avocat apara tot interesele soferilor. Deci? Despre ce vorbim? Sa revenim. Umilit la maxim de acest Grozeanu, Constantin Gabriel a mers mai departe la domnul director Marius Simina, care se afla in birou alaturi de Razvan Gradinaru. Acestia l-au ascultat, au fost de acord ca soferul a lucrat pe proiectul Ikea, au luat act de rigurozitatea cu care soferul si-a notat toate consumurile, la un moment dat domnul Simina chiar a pus urmatoarea intrebare: “ Cand aveti domne timp sa va notati toate astea? Ma surprindeti.” Asa este…dupa cum stau lucrurile se pare ca cei aflati la conducerea Aquila nu se asteptau sa aiba si soferi atat de tipicari care sa le demonstreze ca nu au dreptate si ca popririle pe salarii sunt ilegale. Ma rog, am asteptat astazi un raspuns de la domnul Razvan Gradinaru care ne asigurase in urma cu doua zile ca el nu tine partea nimanui si daca soferul are dreptate isi va primi banii. De ce a ales astazi domnul Gradinaru sa refuze dialogul cu noi, nu intelegem. Ieri a venit la sediul nostru o persoana care se ocupa de recrutare de personal. Fusese solicitata de cei de la Aquila sa ii ajute in procesul de recrutare al soferilor. Mai nou Aquila nu mai da anunturi in Raid cum se intampla pana acum. Culmea spun ca soferii nu mai vin la ei din cauza anchetei noastre. Tot reprezentantii Aquila sustin ca ceea ce spunem noi nu este adevarat si cer un drept la replica. Desi au avut nenumarate sanse sa ne dea explicatii cu privire la ceea ce scriem, nu au facut-o atunci cand li s-a cerut. Chiar si asa noi suntem pregatiti sa ii ascultam. Sa vina sa ne demonstreze cu acte, nu doar cu un comunicat trimis prin intermediul internet-ului, ca ceea ce am scris noi nu este adevarat. Tot de la persoana respectiva am aflat ca Aquila are purtator de cuvant. Serios? Astazi de dimineata am sunat pe numarul de fix al Aquilei si am cerut sa vorbim cu purtatorul de cuvant. Doamna de la celalalt capat al firului ne-a raspuns: “Purtator de cuvant? Nu stiu unde sa va fac legatura. Poate doriti cu cineva de la Resurse Umane. Deci, cine minte? Intelegem supararea celor de la Aquila pentru faptul ca i-am desconsiprat sau poate pentru ca am deschis ochii oamenilor care erau tratati ca niste instrumente sau soferilor care pana nu demult tanjeau la un post in marea si celebra firma de transport si distributie Aquila. Asta e…se intampla si la case mai mari. Inca o rugaminte…stim ca ne urmariti cu mare interes: Cumva “purtatorul de cuvant” ne poate oferi detalii cu privire la decesul de marti al soferului plecat in comunitate si despre cum a fost sprijinta familia acestuia?

Fostul presedinte interimar al UAP, Ioan Ene a vandut Matiz-ul Uniunii actualei juriste. Cica era inutil, iar procedura de vanzare e cusuta cu ata alba

Citeşte mai departe...Dupa moartea lui Ion Stan, fostul presedinte al Uniunii Asociatiilor de Proprietari, mai multe persoane au incercat sa puna mana pe putere, daca putem spune asa. Printre ei se afla la loc de frunte Ioan Ene, cel care la sfarsitul anului 2010 asigura interimatul si nu era departe de a face un SRL din Uniunea Asociatiilor de Proprietari.  Printre febletile acestuia s-au aflat dintodeauna “juristele”, dar in acest caz… jurista UAP, Venera Cojocaru, care a beneficiat de autoturismul Matiz verde, PH-94-PMP, probabil pentru merite deosebite.

Ceea ce mi-a atras atentia in procesele verbale ale celor doua sedinte ale Comitetului Executiv  este rapiditatea cu care a achizitionat Venera Cojocaru autoturismul, in egala masura cu imensa implicare a administratorului Ioan Ene, fostul presedinte interimar.

Primul proces verbal intocmit de Simona Baicoianu pe data de 19.11.2010 avea la punctul 7 pe ordinea de zi “Vanzarea autoturismului Matiz si a canapelei”. Conform acestui preces verbal, Ion Ene a adus la cunostinta Comitetului Executiv de atunci faptul ca “ este necesara vanzarea Matiz-ului, deoarece nu este de utilitate. Comitetul executiv este de acord cu vanzarea masinii in prezenta persoanelor Raileanu Aurel, Irodei Ionel. Aceste doua persaone sunt mandatate pentru vanzarea masinii”. Uite asa am aflat ca Ioan Ene, acest om cu o coloana vertebrala de invidiat pentru mobilitatea ei, ba portocalie, ba rosie s.a.m.d,  a vrut sa vanda masina UAP considerand ca nu este utila. Curios este ca nu s-a opus niciunul dintre cei prezenti la aceasta propunere venita din partea patronului SRL-UAP-ului de la acea data.

Urmatorul pas a fost anuntul de participare la licitatie sau la ce o fi fost in mintea lui Ioan Ene ca trebuie sa se organizeze sau mai bine sa nu se organizeze, pentru ca jurista Venera sa puna manutele ei delicate de mediator pe matizul verde praz. Stimabilul domn Raileanu, neprihanit cum il stim, a primit de la caserie suma de 12 lei si s-a deplasat la ziarul RAID pentru a publica anuntul, in data de 3 decembrie 2010, pentru doua aparitii. Ca sa puteti observa premeditarea va atragem atentia ca data de 3 decembrie 2010 a fost vineri ceea ce presupune ca in acea zi era imposibil de tiparit. Stim cu totii ca ziarul RAID apare luni, miercuri si vineri.

Cu sabia lui Damocles deasupra frezei, Ion Ene, presat umar la umar de Venera Cojocaru, care scria de zor procesul verbal, desi nu ea avea aceste atributii,  a decis ca MARTI 7 decembrie sa convoace o alta sedinta de Comitet Executiv pentru a ramane …insarcinat. Sarcina sa era aceea de a fi imputernicit sa vanda masina si, o sa radeti, chiar a vandu t-o cu 1.200 de euro( 5.138,40 lei conform contractului de vanzare- cumparare). Interesant este ca graba a fost atat de mare incat din cele doua aparitii, anuntul nu a aparut decat o singura data. Problema e ca nu am vazut si noi anuntul si credem ca nici nu exista la dosar. Adica a fost o facatura de licitatie, menita sa creeze premisele unei licitatii aproape legale, dar masina fusese “vanduta” inainte de al doilea proces verbal.

Cum spuneam, in data de 7 decembrie Venera Cojocaru completa procesul verbal pentru a putea sa isi ia Matiz-ul si scria cam asa: “Biroul executiv imputerniceste pe d-ul Ene ptr. vanzarea autoturismului. Vanzare Matiz- ptr. cumparare- vanzare . Ptr. pretul de 1200 euro sunt de acord 8( cifra modificata) persoane din cei prezenti. La aceasta oferta de 1.200 euro ca si cumparator Cojocaru Venera de acord cu suma. D-ul Toma Popescu se abtine cu aceasta procedura de vanzare- cumparare a masinii UAP Matiz”. Daca va bufneste rasul cand cititi formularea Venerei Cojocaru in dubla ei calitate de cumparator cu scriitor al procesului verbal, nu e vina noastra, noi doar am redat textul integral.

Marinimia fostului presedinte interimar, electrician de profesie, cu scoala profesionala la baza a fost consemnata in procesul verbal. Fiind vorba de perioada Craciunului, acesta a supus aprobarii acordarea sumei de 250 lei ca prima avocatului colaborator, Claudia Bitoiu( actualmente vicepresedinte UAP) , care avea un contract de colaborare, din cate imi aduc aminte, de vreo 1.200 lei. Nefiind salariata a UAP, ci colaborator, iar aceasta prima pare a fi o cheltuiala nejustificata, facuta pe ochi frumosi.  Deh, slabiciunile astea pentru juriste, il muncesc rau pe fostul presedinte interimar. Poate ar mai fi de mentionat ca si Ioan Ene s-a aflat in situatia Simonei Baicoianu atunci cand a ocupat functia de presedinte interimar. Adica era administrator la multe asociatii. O sa revenim cu numarul exact al acestora, pentru ca nu suntem foarte siguri de informatia pe care o avem, acesta laudandu-se ca administreaza in jur de 24.
Din pacate, n-am reusit sa aflam cu cat a fost vanduta canapeua. In schimb am aflat cati bani vroia sa dea Ioan Ene pe un site al UAP in decembrie 2010. Tot ce pot sa va spun e asa: "Scump, scump d-le Ene. Dincolo era mai ieftin". Revenim...

La Aquila …lucrurile incep sa se miste. Soferii, insa, continua sa moara in comunitate!(video) II

Citeşte mai departe...Continuam si astazi cu ancheta legata de cea mai importanta firma de transport si distributie din  tara Aquila Ploiesti. Din ceea ce am mai aflat noi, in cadrul companiei exista, asa cum este normal, de-altfel, persoane abilitate care intocmesc itinerariile. Curiozitatea atat a soferilor, cat si a noastra este urmatoarea: Daca in cadrul firmei exista organigrama care cuprinde si atributiile unor astfel de persoane cum a fost posibil ca  , unul dintre soferi, Soare Stefan a ajuns cu tir-ul pe undeva prin Muntii Pirinei, fara semnal la telefon sau GPS, in conditiile in care urmase intocmai itinerariul intocmit de cei responsabili? Oare acestor persoane le sunt retinute anumite sume din salariu? Potrivit soferilor acest lucru nu se intampla. Mai mult decat atat, conform  unei decizii a Aquila, intocmita deBujor Stanescu, Logistics ManagerAquila Part Prod Com SRL, diurna pentru fiecare zi de stationare, in cazul pauzelor de odihna obligatorii, pe perioada restrictiilor de circulatie sau in situatia in care nu le sunt alocate curse, soferii trebuie sa primeasca 20 de euro, teoretic. Practic acest lucru nu se intampla. Problemele nefiind de actualitate, ba dimpotriva aceasta situatie persistand de ani buni, soferii au incercat sa se constituie intr-un sindicat care sa le apere interesele. In aceste conditii, conducerea,adica  directorasii care nu prea au cuvintele la ei, i-a  amenintat ca vor fi dati afara. Lucru care nu  este tocmai legal. Legat de aceasta problema am discutat cu domnul Augustin Hagiu, fostul presedinte al Federatiei Operatorilor de Transport Rutier, actual consultant de transport, care culmea apara interesele patronatelor, ne-a declarat urmatoarele: “Faptul ca soferii au dorit sa se constituie intr-un sindicat si nu au fost lasati este o mare ilegalitate. Mai mult decat atat, potrivit legii compania Aquila era obligata chiar sa ofere un spatiu in care sindicalistii sa isi desfasoare activitatea, pentru ca numarul soferilor angajati acolo depaseste 50. Din cate stiu eu, Aquila nu este membra in nicio formatiune patronala. Nu am cunostinta de ce se intampla acolo, insa din cate stiu eu nu mai au monopol pe Unilever. Deci probabil ca i-au cuprins neajunsurile. Nu stiu, dar daca este cum spuneti dumneavoastra, de fapt soferii, lucrurile sunt foarte grave. Peste tot sunt probleme, eu apar interesele patronatelor. Dar nereguli la nivelul acesta…si mai ales la Aquila!?! Este clar ca organele competente trebuie sa se sesizeze. Insa, ideal ar fi ca soferii sa fie uniti si sa scoata cheia din contact, sa fie uniti, sa isi faca un sindicat, sa aiba mai multi lideri. Mai mult decat atat, ceea ce mai pot face ei este sa faca o plangere in care sa enumere toate problemele catre  ISCTR. Am aflat si ca nu au legitimatii si ca merg pe comunitate cu contractele de munca. Nu este normal. Angajatorul are obligatia legala sa le intocmeasca legitimatii care sa fie vizate anual. Mare lucru nu este. Sunt fel si fel de modele. E vorba de un carton, nu inteleg de ce Aquila se preteaza la astfel de nimicuri”. Tot de la angajatii Aquila am mai aflat  si faptul ca au existat soferi care au fost gasiti morti in cabinele tir-urilor, au fost adusi in tara, familiile nu au primit niciun ajutor, iar la ITM nici vorba de inregistrarea vreunui accident de munca in cadrul Aquila. Este adevarat, potrivit declaratiilor date de catre inspectorul sef  din cadrul compartimentului SSM al ITM Prahova,  conform Legii 319/2006, angajatorul nu are obligatia legala sa anunte ITM-ul in acest caz, daca medicul care a eliberat certificatul de deces a constatat ca acesta a survenit din motive naturale. Numai ca, potrivit inspectorului principal Bucur, din cadrul ITM Bucuresti,  “este bine de stiut pentru cei care se afla in acest gen de situatii, respectiv  familiile celor decedati, daca au suspiciuni cu privire la cauzele decesului pot depune o plangere la politie prin care sa ceara demararea unei anchete in acest sens. Doar daca la finalizarea anchetei, organele de cercetare penale au stabilit ca decesul a survenit din cauze dependente de angajator, ITM-ul se poate sesiza”.   Penultimul eveniment de acest gen s-a petrecut in Franta, iar victima, domiciliata in Baicoi, a fost Bercaru Virgil. De la familia acestuia am aflat ca nu au beneficiat de niciun ajutor din partea Aquilei, doar soferii au strans o suma de bani, in spirit de solidaritate cu colegul lor, cauzele decesului fiind stop cardiac. Pai cand pleaca omul la munca si vede ca nu ii intra banii in cont, numai bine nu poate sa-i fie. Deci…musamalizare!
Ieri, l-am contactat pe domnul director Selaru care nu a mai catacdisit sa ne raspunda, dar l-am prins totusi pe domnul manager Transport Extern Aquila Marius Simina, care ne-a spus de asemenea, politicos ce-i drept, ca nu este in masura sa ne dea detalii, eventual vom discuta in prezenta unor avocati. Pai daca un ditamai director nu e capabil sa ne dea detalii, sefii de coloana nu, atunci cine. Cat despre prezenta unui avocat in relatia cu presa, deocamdata, nu poate fi vorba. Nu suntem parti ale niciunui litigiu, incercam doar sa rezolvam problema unor oamenii pusi in fata unor situatii delicate, motiv pentru care am fost dispusi sa ascultam si cealalta parte implicata in aceasta problema. Refuzul a fost unul categoric.  Plus ca furnizarea informatiilor catre presa este stipulata de Legea 544/2001, articolul 5, aliniatul 8. Probabil ca departamentul juridic a omis, domnule director, sa va informeze cu privire la acest aspect. Astazi, unul dintre soferi a fost chemat sa stea de vorba cu un sef de formatie, Razvan Gradinaru, alaturi de directorul Simina. Soferul le-a expus problema, le-a justificat fiecare consum de carburant, iar oamenii se pare ca au inteles. Au inteles chiar si faptul ca soferul in cauza lucra pe proiectul IKEA. Am fost placut surprinsa sa stau de vorba, in sfarsit, cu o persoana competenta din cadrul companiei, Razvan Gradinaru, care ne-a relatat :” Doamna eu nu apar interesele nimanui. Daca soferul este in regula trebuie sa isi primeasca banii. Este dreptul lui. Nu stiu de ce altii nu i-au dat ocazia sa explice, sa stea de vorba. In ceea ce ma priveste am luat la cunostinta doleantele soferului, studiez inca toate probele, iar in maximum doua zile va dau un raspuns oficial”. Pai vedeti ca incepem sa vorbim aceeasi limba, usor usor ajungem sa ne intelegem, in conditiile in care exista si oameni dispusi si capabili sa ne ofere anumite informatii. Tot ieri,   am incercat sa luam legatura cu domnul director general, Alin Adrian Dociu, insa secretara acestuia ne-a spus ca nu este in tara, dar ne va contacta cu siguranta, la intoarcere. Avem incredere ca domnul director va fi alaturi de noi in demararea acestei actiuni, referintele acestuia recomandan-du-l ca fiind un om de buna credinta, care a ajutat intodeauna oamenii aflati la ananghie. Probabil ca nici dansul nu are cunostinta de ceea ce se intampla in ograda Aquila, dar asiguram directorii si sefii de coloana, care astazi au ales sa nu mai comenteze, ca toate neregulile vor ajunge pe biroul acestuia, in cele din urma. Ramane de vazut daca in fata domnului Dociu, angajatii vor mai alege sa discute in prezenta avocatilor.
 
Din informatiile noastre, astazi in jurul orei 12.00 agitatie mare in interiorul Aquila. Inca un sofer mort in comunitate. Sa fie vorba tot despre cauze naturale?!? Revenim cu amanunte.
 
 
 

Yazaki se salveaza? Ei as, suntem pe urmele lor si ale sindicalistului Aldescu (video)

Citeşte mai departe...Cadrele medicale superioare formeaza o casta unita, pe principiul ca o mana spala pe alta. Asa s-a intamplat vineri 22.03.2013 cand patru oameni curajosi din cei 26 disponibiliati de SC Yazaki Romania SRL, au fost chemati la Directia de Sanatate Publica Prahova. Motivul chemarii acestora a fost acela al formarii unei Comisii si emiterii unui raspuns la contestatia pe care acestia, sprijiniti de Grupul de Dialog Social si Civic din Romania, au depus-o la DSP impotriva fisei de aptitudine in care erau trecuti “apt conditionat”.

Acest calificativ dat de medicul de medicina muncii Daniela Popa, a stat la baza desfacerii contractelor de munca a celor 26 de angajati, din care au mai ramas doar patru ca sa isi apere drepturile in fata unor exploatatori. Daniela Popa( vezi foto) este  colaboratoarea Almedica Berlin, firma care tace malc de aproape doua luni de cand am demarat ancheta la Yazaki( vezi AICI, AICI siAICI) nu simte nicio apasare pentru ca a lasat pe drumuri 26 de persoane si tot atatea familii. Dimpotriva, ea critica, voalat,  atat conducerea Yazaki Romania SRL cat si sindicatul condus de figuristul domn Constantin Aldescu, cel cu probleme de memorie atunci cand vine vorba de numele Eugen Cristescu. Sa fie si el apt conditionat ca si cei pentru care trebuia sa se lupte, in loc sa “achizitioneze” o Toyota Corola, vezi Doamne, casata de Yazaki?

Comisia lu’ Peste si mana care o spala pe cealalta

Citeşte mai departe...Trebuie spus ca din Comsie au facut parte trei medici, respectiv:

-          dr. Celine Toader, medic specialitatea meciina muncii- Directia de Sanatate Publica Buzau- meci primar

-          dr. Cristina Stoicescu, medic specilitatea medicina muncii- Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti- sectia pneumologie

-          dr. Ana Comanescu, medic specilitatea medicina muncii- Directia de Sanatate Publica Brasov- specilitatea oftalmolog

Cele patru persoane disponibilizate ca fiind “apt conditionat” sunt Curea Mihaela, Minea Nicoleta, David Ioan si Beatrice Dumitru.

Dupa trei ore de audieri efectuate de cele trei cucoane care se dau doctori, dar ele s-au comportat ca juristi, au gasit de cuviinta sa dea raspunsul pe loc. “Ne-au spus ca avem dreptate, ca nu s-a procedat corect cu noi. D-na Pana isi freca mainile si nu stia ce sa raspunda in fata Comisiei atunci cand o intrebam daca m-a vazut vreodata la fata pentru a da verdictul <<apt conditionat>>. Nici noi n-am vazut-o pe ea, nici ea pe noi si totusi si-a batut joc de noi”, ne-a spus Beatrice Dumitru. Lucrurile acestea mi le spunea pe hol, in timp ce asteptam cele trei fufe cu aere de doctor sa traga o concluzie.

Dupa ce s-au incheiat audierile, printre prajituri si sucuri, una dintre cucoane, o piticaie cu tupeu, Ana Comanescu a iesit si s-a infipt in camera de langa biroul directorului DSP Prahova pentru a se informace trebuie sa scrie in raspuns pentru a o scoate pe Daniela Pana. A zabovit acolo mai bine de 20 de minute, timp in care cerea lamuriri cu privire la HG 355/2007 ca sa gaseasca o chichita juridica pentru ca medicul Daniela Pana era "moarta si ingropata". O mana se spala pe alta, iar Ana Comanescu era plina de rahat pe mani cand a iesit din camera respectiva. Si va asigur ca nu era rahat turcesc, figurativ vorbind.

Concluziile imbecile ale Comisiei, combatute juridic

Instructiunile primite telefonic de Comanescu au dat rezultatul la care ne asteptam toti cei care asteptam sa se faca dreptate. “ A fost depasit termenul legal de 7 zile lucratoare pentru depunerea contestatiilor la Prahova, conform art. 31 din HG 355/2007”, asta a fost concluzia celor trei asa-zise doamne doctor care, probabil vexate ca au fost puse pe drum vinerea cand aveau program scurt, au gasit de cuvinta sa o pupe putin in dos pe Daniela Pana si sa o proclame nevinovata, desi nu a vazut niciodata persoanele pe care le-a declarat apt conditionat. Daca asa i s-a cerut acestei Daniela Pana fie de catre Yazaki fie de Almedica Berlin si, pentru banii pe care i-a luat( probabil nu putini) a dat un verdict medical fara sa examineze pacientii, atunci ea trebuie sa plateasca pentru fapta sa. La fel ca si cei care au convins-o sa faca aceasta fapta reprobabila.

Asadar, art. 31 din HG 355/2007 spune : “Contestatia prevazuta la art. 30 se adreseaza autoritatii de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti, in termen de 7 zile lucratoare de la data primirii fisei de aptitudine in munca.”

Corect. Ati putea spune la prima vedere ca asa-zisele cadre medicale Celine Toader, Cristina Stoicescu si Ana Comanescu au dreptate. Si eu as fi zis la fel, numai ca “distinsele” n-au tinut cont de faptul ca nici pe decizia de desfacere a contractului de munca, nici pe fisa de aptitudini nu li se aduce la cunostinta termenul de contestare, asa cum obliga legea. Mai mult, ne uitam la art. 30 care spune asa: “Persoana examinata poate contesta rezultatul dat de catre medicul specialist de medicina muncii privind aptitudinea in munca”.

“Persoana examinata” despre care se vorbeste in textul HG 355/2007, adica cele patru pe care Grupul de Dialog Social si Civic din Romania( GDSCR) le apara, spre deosebire de liderul de sindicat Constantin Aldescu, sa fie examinate. Nu mai dam definitia din DEX pentru Daniela Pana, numai ca e la mintea cocosului, chiar si a celor trei gaini( ca altfel nu putem spune) din Comisie ca persoana examinata inseamna o persoana care a aparut in fata doctorului si …macar a fost palpata, atinsa, intrebata.

Daniela Pana, “marele” doctor specialist in medicina muncii nu a facut nimic din toate aceste banalitati, ci pur si simplu s-a uitat in niste dosare medicale la care noi nu am avut acces, instrumentate de altii cu ani in urma.  Habar nu a avut despre vindecarea sau agravarea bolilor celor disponibilizati, daca ar fi fost cazul. Ar trebui sa i se ridice dreptul de libera practica acestei femei? Ar trebui sanctionata Almedica Berlin pentru practicile de medicina a muncii ? Eu spun ca da, pentru ca au aratat o crasa lipsa de profesionalism.

Citeşte mai departe...Liderul de sindicat Constantin Aldescu este absent nemotivat. Propunem schimbarea lui!

In toata aceasta perioada de cand GDSCR se lupta pentru interesele acestor oameni disponibilizati din motive abuzive, liderul Constantin Aldescu a dat dovada de mutenie. Tace si nu face, pentru ca asta ar insemna sa se puna rau cu conducerea, iar interesul celor care muncesc in Yazaki poate sa vina mai la vara, cand mai negociaza si Aldescu vreo 50 de lei la salariu. Cum spuneam mai sus, de aproape doua luni de batem pentru acesti oameni, iar Aldescu nu a stiut decat sa le reproseze tot lor ca au venit la noi, nicidecum sa se duca la conducerea Yazaki cu care se bate pe burta siu sad ea cu pumnul in masa.

“Mie imi pare rau ca au fost disponibilizati, dar a fost facuta gresit disponibilizarea prevalandu-se  de aceasta fisa de aptitudini. Aveau dreptul sa faca asta daca ziceam <<inapt>>. Eu nu am spus inapt. De asta se ocupa sindicatul. Ar trebui sa le dea, sa le spuna drepturile…”, spunea Daniela Pana in video, poate singurul moment in care a spus o parte din adevar.

Refuz sa cred ca sindicalistii din Yazaki si din celelalte companii multinationale cu mari deficiente in normarea muncii si asupra microclimatului de lucru, nu pot sa vada cu ochii lor ca acest lider numit Aldescu nu urmareste decat interesul propriu, iar ei sunt lasati la mana conducerii care face ce vrea cu viata lor.  In orice caz, GDSCR merge mai departe cu acesti oameni, pe toate fronturile, inclusiv pe cel sindical!

Despre Ana Comanescu, Celine Toader si Cristina Stoicescu vom reveni cu amanunte dupa ce vom avea toate informatiile despre activitatea lor. Pana atunci spunem asa: SA VA FIE RUSINE ANA COMANESCU, CRISTINA STOICESCU, CELINE TOADER, CONSTANTIN ALDESCU si, era sa uit…consilierul (juridic) Magdalena Niculescu care a fost adusa de acasa ca sa intocmeasa raspunsul la contestatii. Poate chiar ea a dat indicatiile telefonice dupa care a venit personal.

Vom reveni

Newsletter

Facebook

Statistici

Vizitatori
303
Articole
3389
Număr afișări articole
6699632
Vizitatori

Statistici

Azi174
Ieri540
Saptamana714
Luna16960
Total2566614

Currently are 219 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de activitatea primarului IULIAN BADESCU?

Da - 15.8%
Nu - 84.2%

Total votes: 2585
The voting for this poll has ended on: 28 Oct 2015 - 00:00

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.